בעקבות "קפטן מארוול": 8 סרטי גיבורות־על מסקרנים שבדרך אלינו

עליית "קפטן מארוול" פתחה לנו את התיאבון לסרטים שבמרכזם גיבורות על, ומתברר שיש לא מעט פרויקטים הנמצאים בעבודה. מהארלי קווין ועד פיית' הרברט - אלה ההפקות הכי מסקרנות

גיבורות על חזקים. מימין בכיוון השעון: הארלי קווין, פיית' הרברט, האלמנה השחורה וקפטן מארוול
גיבורות על חזקים. מימין בכיוון השעון: הארלי קווין, פיית' הרברט, האלמנה השחורה וקפטן מארוול
6 במרץ 2019

ציפורי הטרף

"יחידת המתאבדים" המושמץ מאוד עשה מלא כסף, אז סרט המשך היה רק עניין של זמן. בימים אלה מצטלם הספין אוף בכיכובה של הארלי קווין (מרגו רובי), הכוכבת הבלתי מעורערת של הסרט ההוא, בלי הג'וקר ועם קבוצה חדשה של אנטי גיבורות: הקנרית השחורה, הציידת ושוטרת בשם רנה מונטויה. החבורה תיאבק בארגוני הפשע של גות'האם כדי לגונן על נערה בשם קסנדרה קיין, שבקומיקסים של די.סי פעלה בעצמה כגיבורת על, אז כנראה גם היא תתגלה כבאד אס. החדשות הכי טובות: זה יהיה הסרט הראשון של די.סי בדירוג R, מה שאומר שהליצנית המכסחת תוכל לקלל חופשי.

האלמנה השחורה

בואו ניקח רגע להרהר בכך שהאישה היחידה בהרכב הראשוני של "הנוקמים" – שמגולמת על ידי אחת השחקניות הכי אהובות בקאסט האינסופי של מארוול ומופיעה בסרטי מארוול כבר מאז "איירון מן 2" – עוד לא קיבלה סרט משלה. מה נהיה, חבר'ה? אתם יכולים לכתוב סרט על חברות בין עץ ורקון מדבר ולתת שני סרטים לפאקינג אנטמן, אבל אין לכם כיוון להרפתקה כיפית בשביל סקרלט ג'והנסון?

מארוול מבטיחים לתקן את העוול כבר שנים אבל עד ההכרזה בקיץ האחרון על זהות הבמאית (קייט שורטלנד) אף אחד לא ממש לקח את זה ברצינות. הסרט יתרחש לפני אירועי "הנוקמים" הראשון וזה ממש כל מה שידוע עליו כרגע.

עוד כתבות מעניינות:
"הדיבור על הסט היה בסגנון 'בואי תעשי לי ביד'"
פארודיית הקומדיות הרומנטיות של נטפליקס מפוספסת
לירז צ'רכי גילתה את השורשים דווקא בלוס אנג'לס

באטגירל

זוכרים את אלישה סילברסטון ב"באטמן ורובין"? תשכחו מזה. דמותה של באטגירל עברה המון גלגולים וזהויות, המוכרת בהן היא ברברה גורדון, שמזוהה עם תקרית טראומטית ושנויה במחלוקת: בסיפור "The Killing Joke" שכתב אלן מור הג'וקר ירה בה וצילם את גופה הפצוע במטרה לדחוף אל קצה השפיות את אביה, מפכ"ל המשטרה של גות'האם. בדיעבד מור הביע חרטה והתנער מהיצירה, אבל זה כבר הפך לאחד מסיפורי הקומיקס המשפיעים ביותר אי פעם ולאלמנט מסבך עבור כל כותב שמנסה לגעת בדמות הזו.

אך כרגע הכל די פתוח: לא ידוע מי היא הבאטגירל הקולנועית החדשה, מה הרקע שלה ומי יהיה האויב שלה. ג'וס ווידון היה אמור לכתוב ולביים את הסרט, אבל אחרי שנה של עבודה ויתר על התפקיד בטענה ש"לא מצא סיפור מתאים". התבאסתם? חפשו בגוגל את התסריט הגנוז והמאוד מבאס שלו ל"וונדר וומן" ויעבור לכם. במקומו עובדת כרגע על התסריט כריסטינה הודסון, שכתבה גם את "ציפורי הטרף".

החתולה השחורה וסילבר סייבל

אחרי חמישה סרטי "ספיידרמן" מבית סוני, הכוכב בחליפה האדומה עבר למארוול והשאיר את האקסים עם שאריות. ההצלחה של "ונום" פתחה דלת לשלל סרטים עתידיים על דמויות משנה ביקום העכבישי, בהן שתי אנטי גיבורות עם שיער כסוף שהיו אמורות לככב בסרט משותף אך לבסוף התפצלו לשני סרטי סולו. פלישיה/בלאק קאט, פורצת על שהתחילה כאויבת של ספיידרמן והפכה לאהובתו, תהיה הראשונה. אחריה תקבל את הפוקוס סילבר סייבל, שכירת חרב שמנהלת מצוד מאורגן אחר פושעי מלחמה.

פיית' הרברט

עוד פתרון אפשרי של סוני לפרידה ממארוול הוא ניסיון להרים יקום קולנועי חדש עם הגיבורים של חברת הקומיקס ואליאנט. אחת החלוצות עשויה להיות פיית', גיבורת על צעירה ואופטימית שמסוגלת לעוף ולגרום לחפצים לרחף, ובזמנה הפנוי היא חובבת קומיקס ומדע בדיוני. הכרזה רשמית עוד לא הגיעה, אבל באינטרנט כבר הדביקו לפרויקט את ליהוק החלומות רבל ווילסון, פשוט כי היא השחקנית המפורסמת היחידה שבאמת נראית כמו הדמות המצוירת.

פיית' (צילום: יוטיוב)
פיית' (צילום: יוטיוב)

קיטי פרייד

הפרק החדש בסדרת "אקס מן", "פיניקס האפלה", יהיה האחרון במתכונת הנוכחית – הדמויות יעברו השנה ליקום מארוול ומי יודע מה יקרה להן שם. ב"אקס מן" יש הרבה גיבורות שיכולות להחזיק סרט משלהן, נניח, סופה (אלכסנדרה שיפ, שמשחקת אותה ב"פיניקס האפלה", ממש בעניין), אבל מארוול לא חושפים תכנון עתידי. ובכל זאת, התסריטאי בריאן מייקל בנדיס חשף החודש שסרט על קיטי פרייד, גיבורה שיכולה לעבור דרך קירות וחפצים, שרד את האיחוד ועדיין נמצא בעבודה. אלן פייג' שיחקה את הגיבורה פעמיים בסדרת הסרטים, אבל לא ברור אם היא תמשיך. טים מילר ("דדפול") מביים ובנדיס מבטיח תוצאה סוריאליסטית מאוד.

אלן פייג' בתור קיטי פרייד, יעני שאדוקאט
אלן פייג' בתור קיטי פרייד, יעני שאדוקאט

סופרגירל

הפעם האחרונה שסופרגירל הגיעה למסך הגדול הייתה בשנות ה־80 וזה נגמר באחד מסרטי הקומיקס המושמצים אי פעם. מאז הדמות כיכבה בסדרת טלוויזיה מצליחה ובקיץ האחרון הוכרז סרט חדש על אודותיה. ההפקה נמצאת בשלב ראשוני מאוד וכרגע עדיין מחפשים במאית מתאימה; אחת מהמועמדות המובילות היא ריד מורנו ("סיפורה של שפחה").

סוניה האדומה

רימייק לקלאסיקת הטראש מהאייטיז עם בריגיט נילסן נמצא בהפקה כבר משהו כמו עשור. הוא עבר מרוברט רודריגז לסיימון ווסט ("טומב ריידר") ולבסוף לבריאן סינגר, שהוכיח את כוחו בסרטי קומיקס עם "אקס מן". הסרט היה אמור להתחיל להצטלם השנה אבל סינגר כבר לא יכול לביים אותו מכיוון שהוא עסוק בפרויקט יותר דחוף – האשמות בתקיפה מינית מצד כמה גברים – וההפקה כרגע בהקפאה.