נפלנו ברצפה: השעשועון הלוהט ביותר בעולם בדרך לכאן 11
תאגיד השידור הציבורי רכש את זכויות הפורמט הבינלאומי המצליח ביותר של השנה, "The Floor", שעשעון טריוויה ואסטרטגיה בהשתתפות 100 מתחרים שלוהט מאז ינואר בארה"ב בהנחיית רוב לאו. בכאן 11 כבר תרגמו בעבר בהצלחה רבה פורמטים כמו "המרדף" ו"בואו לאכול איתי"
הרבה זמן לא סיפקה תעשיית הטלוויזיה העולמית פורמט שעשועון שמצליח להסעיר ערוצים מסביב לגלובוס, הופך ללהיט שמטיל ביצי זהב של רייטינג ומכירות בשוק הבינלאומי, ובנוסף לכל מצליח לא להעליב את האינטליגנציה של הצופים. מסתמן שזה מה שקורה עכשיו עם "The Floor"', השעשועון החדש של ערוץ הברודקאסט Fox שעלה בינואר בארה"ב בהנחיית רוב לאו. והחדשות המדהימות הן שהפורמט הזה כבר בדרך לכאן 11.
>> חייו ומותו של אמיר פרישר גוטמן: צפייה חובה
>> "שוגר": קולין פארל דורס את מסך הטלוויזיה
על פי הדיווח של מגזין "וראייטי", הפורמט סומן מראש כאחד הלהיטים הגדולים בתחום הפורמטים הלא מתוסרטים של יריד התעשייה MipFormats, המתקיים בימים אלה בקאן ונחשב לנמכר ביותר בעולם ב-2023 ו-2024 עד כה, על בסיס מכירות מוקדמות למספר טריטוריות והצלחתו הנאה בארצות הברית (הפורמט עם הפתיחה המוצלחת ביותר של Fox בעשור האחרון). אחת הטריטוריות המוזכרות בדיווח היא ישראל, כשתאגיד השידור הציבורי כאן מצוין כמי שרכש את הזכויות בישראל. בכאן 11 כבר תרגמו בהצלחה רבה בעבר פורמטים כמו "המרדף", "בואו לאכול איתי" ו"סליחה על השאלה".
"The Floor" הוא שעשועון טריוויה שנראה קצת כמו שדרוג מבריק ומרהיב של "1 נגד 100", ומציג אולפן עצום בגודלו ובמרכזו גריד של 100 משבצות, כשבכל אחת מהן ניצב אחד המתחרים, כל אחד מהם בעל מומחיות בתחום ידע אחר, כשהם צריכים לא רק להשיב נכון על שאלות אלא גם להתמודד ראש בראש מול המתחרים ולנהל אסטרטגיה של כיבוש שטח. המשחק עצמו מתקדם לאורך העונה כולה והמנצח בסיומה זוכה ב-250 אלף דולר, כשמדי פרק זוכה בפרס משני המתמודד שהצליח להשתלט על השטח הרב ביותר.
אם זה נשמע קצת מסובך, זה בגלל שמדובר בפורמט באמת קצת יותר מורכב משעשועוני הידע שנפוצו על המסכים בתחילת האלף בעקבות הצלחת "מי רוצה להיות מיליונר", והוא פונה לקהל שמאס בז'אנר ומחפש קצת יותר אקשן וגיבורים קבועים על המסך. ההצלחה הראשונית של הפורמט הייתה בהולנד, שם פותח בידי טאלפה סטודיוס, חברת הפורמטים שהקים ג'ון דה מול, יוצר "האח הגדול" ו"The Voice". ההצלחה בארצות הברית כבר הובילה למערכון פארודיה ב"סאטרדיי נייט לייב", ואין לכם חותמת טובה מזו להצלחה.