Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

מכה קשה לתל אביב: מסוף פנורמה לא יוקם, התחנה המרכזית לא תפונה

המפגע העירוני הגדול במזה"ת, איתנו לנצח. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)
המפגע העירוני הגדול במזה"ת, איתנו לנצח. התחנה המרכזית (צילום: שאטרסטוק)

תגידו תודה למירי רגב (אבל גם למירב מיכאלי ורון חולדאי): משרד התחבורה התהפך ב-180 מעלות ונסוג מהתוכנית להקמת המסוף הזמני החדש שהיה מאפשר פינוי חלקי של התחנה המרכזית. ניצחון לתושבי קריית שלום ונווה עופר, תבוסה לתושבי נווה שאנן ושכונת שפירא, נזק אדיר לעתיד התחבורה בעיר

29 במאי 2023

התוכנית של מירי רגב להחרבת תל אביבממשיכה לקרום עור וגידים: משרד התחבורה הודיע כי לא יערער על החלטת בית המשפט שלא לאפשר את הקמת מסוף פנורמה כפתרון חלקי וזמני לפינוי התחנה המרכזית בתל אביב, ובכך מבוטלת העברת התחנה באופן סופי, ללא כל פתרון חלופי באופק,כך מדווח האתר "המקום הכי חם בגיהנום".

פרסום ראשון של@Dor_Zommer: העברת התחנה המרכזית בתל אביב למסוף פנורמה בקריית שלום בוטלה סופית.
רק אתמול, יממה לפני הדיון בבית המשפט העליון, החליטו במשרד התחבורה לשנות את עמדתם ולסגת מהקמת המסוף, שהתאפשרה מכוח "צו חנייה". הצו מאפשר להפקיע קרקע באופן זמני לטובת חניון >>

— המקום הכי חם בגיהנום (@ha_makom)May 29, 2023

כזכור, התוכנית לפינוי חלקי של התחנה המרכזית ב-2024נחתמה ביולי שעבר, אחרי זגזוגים רבים של רון חולדאי ומירב מיכאלי, שרת התחבורה בשעתו, וכללה הקמת מסוף חלופי זמני (למשך כ-10 שנים) בסמוך למתחם פנורמה שרובו מיועד לאוטובוסים חשמליים. באוקטובר שעברבלם בית המשפט את התוכניתבצו מניעה זמני לבקשת בעלי קרקעות במתחם, שטענו כי הצו באמצעותו מפקיעות הרשויות את השטח שבבעלותם תקף לחנייה המיועדת לכלי רכב פרטיים, אך לא לאוטובוסים ציבוריים. בחודש מרץ האחרוןסיכל סוכן הכאוס אמיר אוחנהניסיון להכשיר את המסוף הזמני באמצעות חוק ההסדרים, ועל פי גורמים בעיריית ת"א-יפו גם רגב וגם אוחנה פעלו למען חברי מרכז ליכוד בשכונת קריית שלום ושכונת נווה עופר שהתנגדו להצבת המסוף.

בסוף, אף אחד לא רוצה להיות בתחתית שרשרת המזון.
ובלי תכנית מוסדרת של עת"א ומת"ח לפינוי התמח"ת מפעילות תחבורתית – ואולי בהמשך גם של המבנה עצמו – ברור למה תושבי נווה עופר וקריית שלום מתנגדים למסוף במתחם פנורמה.

הם לא טיפשים. הם יודעים שהזמני הוא הקבוע, ושלממשלה ולעירייה אין מילה.https://t.co/armLyttKx9

— Jonathan Rosin (@RosinJonathan)May 29, 2023

החלטת משרד התחבורה שלא לערער על פסיקת בית המשפט מבטלת דה פקטו את התוכנית לפינוי התחנה המרכזית, ומשאירה את תושבי שכונת שפירא ושכונת נווה שאנן תחת מפגע זיהום האוויר הקשה ביותר במדינה, וגם הפצע האורבני השותת של המבנה המחריד והמוזנח ימשיך לדמם ולטנף את סביבתו. המרוויח הגדול מההחלטה הוא כמובן טייקון הגז והנדל"ן קובי מיימון, מקורבו של בנימין נתניהו (המוכר מהציטוט של יאיר נתניהו בדרך למועדון החשפנות, "אבא שלי סידר לאבא שלך 20 מיליארד דולר, אתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?"), שמחזיק במבנה באמצעות חברת נצבא וממשיך להרוויח סכומי עתק מהמחדל המתמשך.

עיריית ת"א מצפצפת על חלשים. דקה ורבע אחרי שהמשרד להגנת הסביבה מכריז על התחנה המרכזית החדשה בת"א אזור נפגע זיהום אוויר, באים מהעירייה, אוספים לשיחה את התושבים משכונות הדרום ומספרים להם שאין זיהום ושההחלטה שהתקבלה היתה פוליטית ושלא מפנים. הנה הקלטותpic.twitter.com/XzvcBgiQ6F

— יפעת גליק???? (@ifatglick)December 15, 2022

מדובר במהפך של 180 מעלות בעמדת משרד התחבורה, שפעל עד כה כדי לקדם את פינוי התחנה המרכזית, כפי הנראה כתוצאה מלחץ ישיר של רגב על בכירי המשרד. כעת נראה שאין כל תוכנית חלופית לפינוי התחנה המרכזית וכי חלון ההזדמנויות שהיה לרון חולדאי ומירב מיכאלי לקידום מהיר של תוכנית הפינוי הוחמץ מתוך שלומיאליות ומאבקי אגו ויוקרה.תושבי השכונות הכי מוחלשות בעיר ימשיכו לשלם את המחיר.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!