איך שהזמן טס: גריג ופיפי'ז חוגגות שנה ועוד חדשות אוכל חמות

הקיץ מתקרב ואיתו שלל אירועי אוכל: אריא בת 4, פופ אפ פטיסרי, שבוע בורגון בפרונטו, ארוחה בהפתעה באוזריה ועוד אירועים שכל פודי'ס חייב להכיר בכדי לשרוד את השרב הקרוב, כולל בריחה לירושלים

עד 120 אריא. צילום: Something Something
עד 120 אריא. צילום: Something Something
9 במאי 2017

ארוחה בהפתעה

מסעדת האוזריה NextDoor משיקה סדרת ארוחות בהפתעה כשבתכנון אווירה ים-תיכונית, אוכל טוב וחברים. על המטבח תנצח אביבית פריאל אביחי, והמנות? יישארו בגדר הפתעה עד להגשתן. הארוחה הראשונה בסדרה תהיה בסימן 'ארוחה ברוח האביב', במהלכה יוגשו לאורחים מגוון מנות למרכז השולחן והכל, סודי במיוחד עד לאירוע עצמו. עלות: 250 ₪. מספר מקומות מוגבל

אוזריה NEXTDOOR, ראשון, 14.5, 19:30

מארגנים לכם הפתעה, אוזריה נקסט דור. צילום: אנטולי מיכאלו
מארגנים לכם הפתעה, אוזריה נקסט דור. צילום: אנטולי מיכאלו

שבוע בורגון בפרונטו

מסעדת פרונטו תקיים שבוע חגיגות של יינות בורגון (שכבר הפכו למסורת) אלא שהשנה, חגיגת הבורגון תקבל תפנית אביבית ומרעננת במסגרתה יוגש אוסף יינות בורגון לבנים בלבד. לצידם, הרכיב השף דייויד פרנקל תפריט ספיישלים עם מנות על טהרת הדגים הנאים. רשימת היינות הלבנים שתוצע במהלך שבוע הבורגון מתייחסת לייצור של ארבעת הבצירים האחרונים בבורגון, אשר לכל אחד מהם אופי וטעמים שונים. בין היינות שיוגשו ווז׳רה, קוט דה בון, פייר בלאנש, 13׳, לרואה, בורגון, 12׳ ועוד. החל מ-40 ש"ח לכוס.

פרונטו, 8-13.5, החל משעה 19:00

פרונטו במחווה ליינות בורגון. צילום: תמוז רחמן
פרונטו במחווה ליינות בורגון. צילום: תמוז רחמן

'רק היום' בבית קנדינוף

בית קנדינוף, המתחם החדש ביפו, מציע חוויית בילוי ואמנות לא שגרתית: אורחי המקום מוזמנים לשתות ולאכול תוך שהם צופים בתהליכי העבודה של אמנים היוצרים במקום וביצירות המתהוות. כעת מתחיל בית קנדינוף במסורת של אירועי שישי בצהריים ובשישי הקרוב יתארח השף אבנר לסקין וגיל חן מ"רק היום" (שוק צפון). בתפריט 12 מנות ביניים כמו כרוב לבן אפוי בטחינת הר ברכה, סופלקי טלה שרוף במרווה עם לב חציל, סלסת חריפים ולימונים כבושים או טרטר דג ים, אספרגוס, עשבים, צ'ילי ושחלות של עגבניה (35־65 ש"ח).

בית קנדינוף, שישי, 12.5, 12:00־18:00

בית קנדינוף פותח את שעריו גם בשישי בצהריים. צילום: אנטולי מיכאלו
בית קנדינוף פותח את שעריו גם בשישי בצהריים. צילום: אנטולי מיכאלו

שנה לגריג

לפני שנה פתחו השף עידו פיינר ואיש היין אורי כפתורי את גריג, מסעדת שף באווירה קז'ואלית המאופיינת בתפריט עונתי. לכבוד חגיגות השנה מארחת המסעדה את השף יורם ניצן לארוחה חגיגית אותה בנו יחד פיינר וניצן. מה בתכנון? תוכלו לטעום אבטיח צרוב על הפלאנצ'ה, אבן יוגורט וגבינת המאירי, תפוח אדמה סגול ברוטב ערמונים, לובסטר רול במיני בגט עם חמאת פופקורן ואספרגוס ים, טורטליני לימון עם קרם שומר ושורט ריב מפורק לצד ירקות מחוות "קיימא בארותיים". עלות הארוחה 300 ש"ח לסועד ללא יין.

גריג, רביעי, 17.5, סבב ראשון 19:00־21:00, סבב שני החל מ- 21:30

תפוח אדמה שמח בגריג. צילום: חיים יוסף
תפוח אדמה שמח בגריג. צילום: חיים יוסף

שנה לפיפי'ז

גם פיפי'ז, המסעדונת שנפתחה בלוינסקי הפכה בשנה האחרונה לדיבור חם בסצנה הקולינרית וממש עכשיו היא חוגגת שנה עגולה במסיבת חברים ספונטנית ולא רשמית. התפריט המתוכנן עוד לא ידוע (השפית יפעת תבואה שוקדת ברגעים אלו על ההפתעות) וכל מי שיעבור במקום בין 18:00 לחצות, יוכל ליהנות מספיישלים מעשי ידיה של תבואה להתפאר. אנחנו מזכירים שמדובר במקום קטן, רק 12 מקומות ישיבה, אז קחו בחשבון מראש, ובואו רעבים.

פיפי'ז, חמישי, 11.5, 00:00־18:00

פיפי'ז, גדלתי בשנה. צילום: אנטולי מיכאלו
פיפי'ז, גדלתי בשנה. צילום: אנטולי מיכאלו

פופ טארט

בעקבות הצלחת הפופ-אפ פטיסרי הראשון של הקונדיטורים אלון שבו ונטלי לוין, השניים חוברים בשנית לפופ-אפ פטיסרי שיוקדש כולו לטארטלטים. ב-17 במאי, רגע לפני שהקיץ נכנס בכל הכוח, ייפתח הפופ-אפ ליום אחד עם טארטלטים צבעוניים במגוון טעמים: טארטלט אננס ובזיליקום, טארטלט פיסטוק מרציפן ושוקולד (היוש מוצרט), טארטלט קפה אינסופי, טארטלט פבלובה, טארטלט עגבניות ירוקות וליים ועוד (25־35 ש"ח לטארטלט).

NINE ROOMS, יפת 32 תל אביב, רביעי 17.5, 17:00־20:00

טארטלט מוצרט. אין ספק שהוא היה גאה. צילום: נטלי לוין
טארטלט מוצרט. אין ספק שהוא היה גאה. צילום: נטלי לוין

אריא בת 4

לכבוד עלייתה של אריא לגן חובה, פוצחת המסעדה בחגיגה של שלושה ימים מלאי אוכל משובח, אלכוהול ומוזיקה מרימה. במהלך החגיגות תארח אריא שפים מובילים מישראל ואת הדי ג׳יי היווני Echonomist.  החגיגה הקולינרית כוללת תפריט ספיישלים שהרכיב השף גיא גמזו עם כל אחד מהשפים המתארחים: שף מידן סיבוני עם סשן פרואני-יפני, סעיד אבולעפיה בערב ערבי אסלי ועוד. החגיגות יתקיימו בשלושה סבבים:19:00-21:00, 21:00-23:00 וסבב שלישי החל מהשעה 23:00.

אריא, 15.5־18.5

עד 120 אריא. צילום: Something Something
עד 120 אריא. צילום: Something Something

'בר מארץ היין' עוגן בנמל תל אביב

יקב רמת הגולן, מגיע לנמל תל אביב בפעם הרביעית ומביא לקהל חוויה מעניינת וטעימה מהצפון. הפסטיבל יציע למבקרים חמישה ברי יין ייחודיים בעלי קונספט טעימות הלקוח מעולם הקולנוע ומתחם סדנאות שיציג בכל ערב סדנאות שונות. המבקרים יוכלו ליהנות מטעימות של יינות חדשים, זנים נדירים וחשיפה של יינות טרם צאתם לשוק. ההשתתפות בסדנאות מותנית בהרשמה מראש באתר היקב או במתחם. מספר המקומות מוגבל.

נמל תל אביב, 14-17.5, 19:00־23:00

הרמה מגיעה לעיר. צילום: דניאל לילה
הרמה מגיעה לעיר. צילום: דניאל לילה

ירון שלו באוויר

השף של מסעדת טוטו, שנחשב לילד הפלא מאז נכנס לתפקיד השף במסעדה 2006, וידע ימים לא קלים כשנאלץ לעזוב את טוטו ב- 2014 למשך כחצי שנה, כבש לעצמו עכשיו גם פיסת שמיים. אמיר רוגובסקי, סמנכ"ל שירות באל על הודיע כי שלו נבחר לתפקיד השף הראשי של אל על והוא עתיד לגבש תפריטים חדשים לארוחות בטיסות בארץ ובעולם. לא בטוח שרביולי זנב שור ישרוד היטב באוויר אבל בבחירה בין עוף לדג היינו שמחים לפגוש את הפיצה של שלו גם במחלקת תיירים. שלו הוציא לתקשורת הודעה יצוגית של דיפלומט מקצועי: "אני נרגש להצטרף למשפחת אל על ומודה על ההזדמנות והאתגר הגדול שניתנו לי."

ירון שלו, הכי בבית בעולם. צילום: תומר יקותיאל
ירון שלו, הכי בבית בעולם. צילום: תומר יקותיאל

שבוע אסיה בטיב טעם

במהלך החודש הקרוב תוכלו להרגיש חו"ל בסופר הקרוב לביתכם. רשת טיב טעם משיקה מגוון רחב של מוצרים חדשים עם ניחוחות אסייתיים. תוכלו להנות ממבצעים והנחות במחלקות המזוהות עם המטבח האסייתי כמו למשל: סויה, רטבים, אצות, סאקי, דגים טריים, דים סאם, גיוזה, אלכוהול ובירות יפניות. למה לא אנחנו אומרים.

כל סניפי טיב טעם, 03.05־ 05.06

להרגיש חו"ל, טיב טעם. צילום: לם ווליץ צלמים
להרגיש חו"ל, טיב טעם. צילום: לם ווליץ צלמים

 

משתה נוסח משכנות שאננים

פסטיבל 'המשתה' מזמין את הקהל לארבעה ימים של אירועי ספרות ושירה המלווים באוכל ויין. בפסטיבל יתקיימו מפגשים עם מיטב הסופרים, המשוררים, אנשי הקולינריה, שחקנים, מוזיקאים, אמנים וחוקרים אשר יחלקו עם המבקרים סיפורים על מעשי כישוף, אהבה, פיתוי ורעל בספרים ובחיים. השף אייל שני יקיים דיאלוג פרוע על הפואטיקה של האוכל עם המוסיקאי אסף רוט, מאיר שלו והשף חיים כהן יעלו זיכרונות של אוכל ביתי בספרות ובחיים, שהרה בלאו, דורי מנור,דרור משעני ואפרת גוש ישוחחו על מוטיב הרעל בספרות, ריקי בליך, דרור בורשטיין, אגי משעול ואסף שור ידברו על תזונה, טבעונות, רגישות ומוסר בספרות. עוד ישתתפו: שי אביבי, קרן מור, גלעד כהנא, ננה שרייר, יבגניה דודינה, ארקדי דוכין, אלונה קמחי ועוד.

משכנות שאננים ירושלים, 16-19.5, לרכישת כרטיסים: 02-6292212

דיאלוג פרוע על אוכל. איל שני במשכנות שאננים. צילום: רותם לבל
דיאלוג פרוע על אוכל. איל שני במשכנות שאננים. צילום: רותם לבל