עם כל התוספות: אוכל הרחוב האיטלקי הכי טוב בישראל

פיצה על השפכטל או עם תוספות מופרעות, פסטה מודולרית וכזאת שקורצת לצפון אפריקה: אז איך אומרים אוכל רחוב באיטלקית?

טוני וספה (צילום: דניה ויינר)
טוני וספה (צילום: דניה ויינר)
14 ביולי 2016

טוני וספה

צוות המוכרים והאופים הנחוש חורץ בסכין ובשפכטל את משטחי הפיצות המלבניים הפרושים בוויטרינה לפי מידת הרעב של הלקוחות, בעוד על ניחוח המאנץ' באוויר אחראי בצק שמנמן יחסית עשוי קמח ושמרים, אפוי עם רוטב עגבניות, גבינה מותכת בנדיבות ומשובץ בשלל בייקון, מיני נקניקים, פלפלים, פטריות ובצל. רשת הפיצריות (חמישה סניפים בתל אביב ואחד בהרצליה) שייסדו האחים ירזין, שועלי המסעדנות הוותיקים, שמה את הדגש על חומרי הגלם, החל בקמח המשמש להכנת הבצק וכלה בתוספות – וזה סוד קסמה (77־94 ש"ח למגש).

טוני וספה

טוני וספה (צילום: יח"צ)
טוני וספה (צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
פריסה ארצית: הסנדוויצ'ים הכי טובים בישראל
אושר בלחמניה: ההמבורגר והנקניקיות הטובים בישראל
פחמימה מלאה: הבורקסים והמאפים הטובים בישראל

פיצה גרינברג

פיצה היא אחד ממאכלי הרחוב האהובים ביותר בעולם ובישראל, אבל מציאת פיצה משובחת אינה עניין של מה בכך. בפיצה גרינברג אופים פיצות איטלקיות קלאסיות בתנור עצים שנבנה בעבודת יד בארץ המגף. הקמח, העגבניות וגבינת המוצרלה מיובאים מאיטליה והתוספות טריות ואיכותיות. לפיצות הקלאסיות, כמו פיצה מרגריטה פשוטה ונהדרת, מתווספות גם פיצות מודרניות יצירתיות (כמו פיצה עם ריבת בצל, גבינה כחולה וצ'ילי) וכולן מתהדרות בבצק דק בנוסח הנפוליטני. העיצוב החמים מזכיר מאפיות איטלקיות מסורתיות שאפשר עדיין למצוא בחבלי ארץ כפריים (58־74 ש"ח למגש).

פיצה גרינברג

פסטה בסטה

רשת הפסטה המקומית (שבעה סניפים ברחבי הארץ) מציעה אוכל טוב ואיכותי במחיר שווה כמעט לכל נפש וכבשה את הלבבות ואת החך הישראליים. העיקרון פשוט: בוחרים צורה של פסטה ממגוון פסטות טריות ויבשות המיוצרות מדי יום; מתלבטים בין תוספות ורטבים קלאסיים על פי החשק ומצב הרוח; והמנה, המבושלת במקום לעיני הלקוחות, מגיעה תוך זמן קצר לצלחת (19־26 ש"ח).

פסטה בסטה

פאסטה באסטה (צילום: דניה ויינר)
פאסטה באסטה (צילום: דניה ויינר)

שמונה

המטבח של שמונה זז בהילוך מהיר: הצוות מסרק בצק לניוקי, זורק אנטיפסטי על מגשים עם נייר אפייה במבט של ג'קסון פולוק בעיניים ושולף מאפים לוהטים מהתנור. השף אורן גולדווסר החל את דרכו במטבח היפני ובשנים האחרונות פנה בעיקר אל מחוזות המטבח האיטלקי. בפיורי, בשוק האיכרים בתל אביב, הוא אחראי לדוכן כיפי של פסטות טריות שמוגשות עם מבחר מצומצם של רטבים עונתיים. בתפריט של שמונה – ספק מסעדה קטנה ספק דוכן רחוב צנוע – הוא נע על המנעד הקולינרי שבין איטליה, ישראל וצפון אפריקה ומדי פעם מרחיק לכת גם עד אסיה. בתפריט המתחלף יכולים לדור בכפיפה פסטות, נקניקיות ואטריות סובה, עם קו ברור של פשוט וטעים-טעים (25־78 ש"ח).

שמונה