ארגון Vibe Israel מנסה למתג את ישראל כיעד לתיירות טבעונית

אחרי שהוכרזה כמעצמת תיירות גאה, מבקש ארגון Vibe Israel למתג את המדינה כיעד מבוקש לתיירים טבעונים. שירי כץ הצטרפה למשלחת הבלוגרים שאמורה להיות החלוץ לפני המחנה חובב הטופו

הבלוגרים עם פיליס גלזר בויליג' גרין. צילום: אור קפלן
הבלוגרים עם פיליס גלזר בויליג' גרין. צילום: אור קפלן
1 בדצמבר 2014

קייט טיילור, לי הירש, אמילי פון איו, ובן וג'סיקה גרינפלד ישבו בשבוע שעבר לאורך שולחן בחצר של ויליג' גרין, המסעדה הטבעונית שנפתחה לאחרונה ביהודה הלוי. החבורה בחנה בעניין קערית של חומוס. הם ביקשו לדעת מה ההבדל בין החומוס הזה לחומוס שקונים בסופרמרקט. מלווי הקבוצה התלבטו איך להעביר את האתוס הקולינרי המקומי כולו במשפטים ספורים. מדובר בהסבר הרה גורל, מכיוון שכל היושבים בשולחן הם בלוגרים אמריקאים (וקנדית אחת), המתחזקים אתרים שזוכים למיליוני כניסות. חלק אף אחראים לספרים רבי מכר בארצות הברית. הביקור הזה הוא פרי עבודה של ארגון בשם Vibe Israel, ששם לעצמו למטרה להפיץ את שמה של ישראל בעולם לא דרך אייטמים חדשותיים על הסכסוך.

במסגרת פעילות הארגון, מוזמנים לארץ אחת לכמה שבועות בלוגרים מהעולם למסע התרשמות בנושא כלשהו. הפעם הרעיון היה להציג את ישראל בעיניים טבעוניות. ההיגיון היחצני ברור: בדיוק כפי שמשווקים את תל אביב כעיר מושלמת לתיירות גאה, אפשר להפוך את ישראל לסיור חובה לטבעונים. מי שמתקשה לדוג מנה טבעונית בתפריט של מסעדה צרפתית מפוארת באירופה, יתענג פה על מרחב ענק של אפשרויות, מפלאפל ברחוב ועד מגוון מסעדות אקסקלוסיביות המתמחות במסלולים טבעוניים. האמת היא שהטבעונית היחידה בקבוצת הבלוגרים היא פון איו, קנדית ממוצא שווייצרי. איו היא סטודנטית צעירה המתפעלת בלוג יפה להפליא, והיא הספיקה להוציא שני ספרים בנושא Raw Food. הבלוג שלה נמצא הכי רחוק שאפשר מ"טבעונים שמדכאים אותי", עם צילומי אוכל שגורמים לריור בלי קשר לג'נדר, דת או העדפות קולינריות.

ויליג' גרין. צילום: דן בלילטי
ויליג' גרין. צילום: דן בלילטי

שאר הבלוגרים צחקו כששאלתי איך הפכו להיות טבעונים, והסבירו שהם לא כאלה. קתרין טיילור היא צמחונית שמרבה לעסוק באוכל טבעוני, לי הירש מתמחה באוכל מלא ובריא עם מעט מתכונים טבעוניים, ואת בני הזוג גרינפלד מפתיע שבכלל הצליחו לשכנע להצטרף לביקור. בן גרינפלד הסביר שלא רק שאיננו טבעוני, הוא בכלל מעדיף לאכול את הבשר שלו אחרי שצד אותו בעצמו. בשנה שעברה ביקר גרינפלד בישראל והשתתף בטריאתלון באילת, "ברוטלי, אכזרי וקשוח בדיוק כמו שאני אוהב". בביקורו זה, הוא מציין, הגיע למסקנה שהישראלים לגמרי שונים מהאמריקאים. "בארצות הברית כולם שמנים ועצלנים, ולא רוצים לזוז. מהתבוננות בישראלים אני יכול להגיד שהם נראים טוב. הם אוכלים אוכל טרי ולא מעובד, רוכבים על אופניים, הולכים, ורצים וזה מורגש. אין פה שמנים". למען המדינה הידקתי מיד את הבטן פנימה, צריך לשמור על המוניטין שלנו בעולם.

במהלך ביקורם פגשו הקונסולים לשם כבוד את מיקי חיימוביץ', דורון שפר, אורי שביט ופאולה רוזנברג, דפקו את הראש עם מנות טבעוניות בננוצ'קה וקפצו לקטיף במצפה הימים ולארוחה במוסקט. כשפגשתי אותם אחרי רכיבה על אופניים משוק הנמל, הם הגיעו מוקדם בהרבה מהזמן המצופה ונאלצו להמתין לפגישה עם כוהנת התזונה הבריאה המקומית, פיליס גלזר. פון איו הספיקה לרכוש כמויות עצומות של תמרי מג'הול, והיא תכין מהם עוגות וממתקי שוקולד ללא אפייה בבית. היא גם סיפרה שבכניסה למסעדה זללה המוני תפוזונים סיניים מעציץ נוי. בפוסט האחרון שהעלתה לבלוג, מתכון לקינוח פקאן־בננה, כבר הספיק לככב סירופ חרובים בצנצנת עם כיתוב בעברית מארץ הקודש.

הבלוגרים הסכימו שהדבר המדהים ביותר בישראל הוא כמות הירקות והפירות הטריים הנמכרים בכל מקום. דוכני השייקים והמיצים וחנויות הפירות היפהפיות נצצו אליהם מכל פינת רחוב, והם אכן ידעו להעריך אותם. במיוחד התרשמו הגרינפלדים, שתיארו את מולדתם כמדבר תזונתי נטול אוכל חי, שהאוכל בו מגיע רק בשקיות ארוזות של קלוריות ריקות.

רגע לפני שעזבתי את הקבוצה שאלה הירש "לאיזו דת משתייכים כל האנשים שראיתי בעיר? ואיך ייתכן שכל האנשים שראיתי כל כך צעירים? מה הגיל הממוצע בתל אביב?". שאר הבלוגרים היסו אותה במבוכה. אמנם מטרת הסיור לא הייתה להתבונן על ישראל בעיניים פוליטיות, אבל גם בחדר הכי טבעוני בעולם אי אפשר להתעלם מהפיל.

[tmwdfpad]