החאפלה של סוכר: אוכל בריא על ארגזי פלסטיק

בבית הטבע היפואי עלי אורגני יפתחו לכם מדי שישי בצהריים שולחן ארוך, יושיבו אתכם על ארגזי פלסטיק ויאכילו אתכם בתבשילים טבעוניים. ויש גם אוכל בריא לקחת הביתה

עלי אורגני. צילום: אנטולי מיכאלו
עלי אורגני. צילום: אנטולי מיכאלו
5 ביולי 2015

משפחתו של עלי סוכר הייתה מפליגה מיפו עם תפוזים וחוזרת עם שקי סוכר. כך זכו בשם המשפחה המתוק. עלי עצמו, איש צנום במיוחד, זכה לכינוי סוכרזית. בבית הטבע עלי אורגני שפתח בסמטת ניקנור, סמוך למכולת שלו גן עדן, סוכר מציע מבחר עצום של מוצרים, בהם קקאו נא להכנת ממתקי שוקולד ביתיים, מוצרים משובחים של נאות סמדר כגון זיתים, תמרים וגבינות. הירקות והפירות בבית הטבע מגיעים ממשק זינגר האורגני והמוצלח, אם כי לעלי עצמו אין אישור של חברת פיקוח על מכירת מוצרים אורגניים.

עוד מציע עלי עופות חופש קפואים של משק מלמד, מבחר עצום של תבלינים, חליטות, מוצרי יבוא של מזרח־מערב וגם מוצרים שתתקשו למצוא במקום אחר כמו פירות תמרהינדי שלמים וסבונים משמן זית וצמחי מרפא המיוצרים בשיטה ערבית מסורתית ואין להשיג בבתי טבע אחרים. נוסף לאפשרות לרכוש מוצרים תוכלו גם להתיישב במקום ולשתות אספרסו איכותי אורגני של דאדא (7 ש"ח), ומדי יום לרכוש הביתה תבשיל אחד טבעוני בריא, כמו אורז עם ירקות (20 ש"ח למנה).

בימי שישי נערכות כאן חאפלות שכונתיות שוקקות ושולחן נפתח על דק עץ קטן מעבר לכבישון. בישיבה לאורך שולחן ארוך, על ארגזי פלסטיק מכוסים כרית, תוכלו לבחור משלל תבשילים, פשטידות, ממולאים ומאפים שמכינה שכנה חצי צרפתייה וחצי הודית המשלבת בין שני המטבחים. האירוע מתחיל מהשעה אחת ונמשך עד שנגמר האוכל (20 ש"ח לצלחת קטנה, או 30 ש"ח לצלחת גדולה שאפשר למלא כאוות נפשכם). אם אתם באים לרכוש כאן אוכל מוכן ובריא לשבת, שווה לקפוץ גם למכולת גן עדן, במרחק מטרים אחדים, ולרכוש שם תבשילים שאימא סוכר מכינה (ורק חלקם צמחוניים), כגון עלי גפן ממולאים, מאפה תרד ועוד.

לבית הקפה עלי אורגני