כנף בשקל וגלידה בחינם: כל החדשות החמות מעולם הקולינריה המקומי

קונדיטוריית טוצ'קה פותחת סניף ביד חרוצים, גארדן של השף ניר צוק מזמינה אתכם ליהנות מכנף עוף בשקל ואייסברג מחלקת גלידה בחינם לתלמידים. כל החדשות הקולינריות החמות

מקרונים בטוצ'קה. צילום: דרור כץ
מקרונים בטוצ'קה. צילום: דרור כץ
27 באוגוסט 2015

שיעור לשון

כמדי שנה, ביום הראשון ללימודים, מחלקים לתלמידים גלידה חינם באייסברג. בהתאם לתפיסת משרד החינוך המתווה למידה משמעותית, באייסברג מאפשרים לתלמידים להעמיק וללקק. לא משנה אם שנת הלימודים אכן תיפתח או שמא תהיה שביתה, באייסברג יחלקו לתלמידי כיתות א' עד י"ב גלידה בוופל או בכוס ב־1 בספטמבר מהצהריים (12:00) עד הערב (20:00). זו יכולה להיות גלידת וניל ספירולינה, במבה נוגט, בייגלה מצופה שוקולד חלב או כל גלידה שתמצאו בוויטרינה. תלמידים, תוכלו לקבל פה שיעור ראשון לחיים: אהבה זה בריין פריז.

גלידת במבה נוגט באייסברג. צילום: יח"צ
גלידת במבה נוגט באייסברג. צילום: יח"צ

לסניפי אייסברג

הגביע הוא שלנו

גל הדף מתפרץ של ניחוח קרמל־שוקולדי בוקע מתוך חזית גלידרייה בוזה שנפתחה ברחוב החשמונאים. רגע לפני שהחום גורם לאחרוני השורדים לקרוס, הגלידאי אדם זיו מקיבוץ סאסא והמסעדן עלאא סויטאת (אלומה, תרשיחא) – שהקימו את רשת הגלידריות הצפונית בוזה – פתחו סניף תל אביבי ממוזג היטב. הניחוח הקרמל־שוקולדי עולה ממכשיר מיוחד שנראה כמו טוסטר ליציקת גופרה בלגית ונועד להכנת גביעי גלידה. המתכון של הגביעים הוא פרי פיתוח של הקונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון, שהכינה גביע אחד של וופל שוקולד מלוח ושני של קינמון והל. הגלידה עצמה חבויה בפנים בכעין מסדרון צר, מתחת למכסי נירוסטה.

ביום הפתיחה היו בקונדיטוריה גלידה מליצ'י שנקטף במטעי מושב כחל שמעל לכנרת, גלידות ריבת חלב, פיסטוק מעודן, קשיו עוצמתי עם טופי, עוגיות חמאה, חלבה, מסקרפונה תאנים וסורבה פלאי של מנגו, רימון, תות, קסיס, משמש, שוקולד ועוד (14 ש"ח לגביע ילדים, 19 ש"ח למנה בגודל בינוני, 20 ש"ח למנה שמורכבת מהגביעים המותקנים במקום). בימים הקרובים יוצבו כיסאות בעורף הגלידרייה ויהיה אפשר לשבת בפיאצה גבעון החדשה בין רחוב הארבעה לחשמונאים, להתלקק בהתלהבות ולפנטז שהצטמררתם מרוח סתיו.

גלידריית בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו
גלידריית בוזה. צילום: אנטולי מיכאלו

לגלידריית בוזה

מנומרת

טייגר לילי מגיעה לשרונה מרקט מאוישת בטבחים תאילנדיים שיקפיצו את האטריות. המסעדה מרמת החייל הקימה בשרונה סניף המעוצב כסמטת שוק בתאילנד. בסמטה זו פזורים דוכנים המזכירים במראה שלהם תאי רכבת, ומכל דוכן אפשר לרכוש מנה אופיינית אחת: מעמדת הווקים פאד תאי חריף, מעגלה נוספת מרקים או תבשילים (39־69 ש״ח למנה). מהיכרות עם התל אביבים אנחנו מהמרים על הסתערות על עמדת סלט הפפאיה (סום טאם), אבל דווקא היינו ממליצים לכל בוגרי תאילנד לשים לב לבירה סינגה מהחבית, ולעמדת הבננה לוטי שכבר הרבה זמן לא נמכרה בעיר.

טייגר לילי בשרונה. צילום: ארז חרודי
טייגר לילי בשרונה. צילום: ארז חרודי

לטייגר לילי בשרונה מרקט

כשר אבל מריח, מצוין

גל מקומות כשרים פוקד את העיר למען המקפידים שעשויים לחוש מקופחים ומורעבים. כבר הזכרנו את הדיינר אדיקט שנפתח בשבוע שעבר, ולפני כמה חודשים סקרנו את פיש מרקט ביי מיתוס. כעת מצטרפת לרשימה הקונדיטוריה־בית קפה מפתח תקווה טוצ'קה, שפתחה סניף השני ברחוב ריב"ל. השף עדן אלקובי, שלו רזומה איטלקי וכוכב מישלן, אופה בטוצ'קה קישים, עוגות וקינוחים. אם כבר התיישבתם תוכלו להזמין ארוחות בוקר כל היום (42־69 ש"ח), למשל ארוחת בוקר עם ארטישוק צלוי על לבנה או עם פלטת גבינות של מחלבת יעקבס, וכן כריכים עם קממבר, סלט ביצים, טונה וכו' (15־35 ש"ח), סלטים (למשל סלט ניסואז; 39־52 ש"ח), קיש ים תיכוני שמוגש עם סלט ושתייה (48 ש"ח), ובעיקר קינוחים ועוגות כמו טארט לימון, עוגת גבינה, אקלרים, מקרונים ומתוקים נוספים (25 ש"ח לקינוח אישי). אוכלוסיות מקופחות נוספות ימצאו פה עוגות טבעוניות ועוגות ללא גלוטן או ללא סוכר. מובן שאסור להתעלם ממבחר לחמי המחמצת, הפוקאצ'ות והחלות בשישי (10־16 ש"ח). כדאי לכם לבדוק בעצמכם את טוצ'קה, אבל לקראת תקופת החגים, בעיצומה של מתקפת קלוריות אגרסיבית, היזהרו שלא לתת לפחמימות לשלוט בכם ללא מעצורים.

עוגת גבינה בטוצ'קה. צילום: דרור כץ
עוגת גבינה בטוצ'קה. צילום: דרור כץ

לקונדיטוריית טוצ'קה

הרמי לוי של הכנפיים

מסעדת גארדן שבדיזנגוף סנטר יוצאת במבצע המיטיב עם חובבי המאנץ' והזלילות הליליות: החל מהשעה 22:00, במהלך כל חודש ספטמבר, תוכלו ליהנות במסעדה מכנף עוף מתובלת בשקל אחד בלבד. הכנפיים בגארדן מגיעות במגוון תיבולים לבחירה: אוריינטאלי, חריף וברביקיו. בהצלחה עם הבוקר שאחרי.

גארדן תל אביב. צילום: יח"צ
גארדן תל אביב. צילום: יח"צ

למסעדת גארדן