סולם גנבים – למה לא עושים לי יותר?

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
26 ביולי 2017

 

*
או שק קמח – מתי בפעם האחרונה עשו לי שק? זה לא פייר, ההתבגרות הזאת (זה מהכותרת. ככה הוא אמר, נו. האמת היא נר לרגלי. יש לי גם סתם נר, לרגלי. אחד מהם ישרוף לי את הרגל, ואני עוד אגלה מי)

*
גמדים חיים מתחת. לפטריות. גמדי כמהין חיים מתחת לפטריות כמהין. וגמדים וגינליים – אבל אז הדיקן אמר לי, אני לא חושב שזה נושא לדוקטורט (ויש המשך:)

*
אז אמרתי לו, "עם כל הכבוד, זה נושא שאף פעם לא נגעו בו."
אז הוא אמר, "אני מבין למה."
אז אמרתי לו, "אתה לא יכול ככה לפסול משהו רק בגלל שהוא וגינלי. זה הדרת נשים."
אז הוא אמר, "זה לא בגלל מה שאמרת, זה בגלל הגמדים. גמדים, בכלל, זה לא נושא לדוקטורט."
אז אמרתי לו, "באמת? כי היה לי אחד בצבא שתוך כדי שירות עשה דוקטורט על כמה גמדים בדווים יש בצבא, ואישרו לו את זה."
אז הוא אמר: "את מתכוונת מג"דים, אולי?"
"לא," אמרתי, "לא, לא, לא." אבל האמת שכן. לא היה לי נעים לי להודות. אז יצאתי.
וחזרתי.
ואמרתי: "אתה יודע מה? אני מקבלת את מה שאמרת. אז אני יעשה דוקטורט על מג"דים וגינליים."
הוא עוד צריך לחזור אלי עם תשובה, אבל אני אופטימית (מצד שני, אני זאת שכל הספר "אשה בורחת מבשורה" אמרתי לה בלב: מה את בורחת, מפגרת, אולי זאת בשורה טובה?)

*
בגלל שהגרמנים הקפיאו את עסקת הצוללות, אז אני מקפיא את הטיולים לאושוויץ. אם הם לא מתכוונים להמשיך להצטער על זה, אני לא מתכוון להמשיך לזכור את זה (שמואל, 48, מנהל בית ספר. ויש אלטרנטיבה:)

*
במקום זה, לקחתי את כל הבית ספר לטיול בשאנז אליזה. מלא ערבים, ואף לא מגנומטר אחד. באושוויץ כבר הרגשתי יותר בטוח (שמואל, 48, מנהל בית ספר ורווק מבוקש. טוב, מבוקש בחוגים מסויימים. ברידג', נגיד)

*
אני לא מאמינה שזה קורה, חשבתי בפעם הראשונה שהזדיינו, לפני ארבע עשרה שנים, ואני עדיין חושבת ככה. התחתנו עם אנשים אחרים, נולדו לנו ילדים. ועדיין אני לא מאמינה שזה קרה. אולי לעולם לא אאמין (שרה מנגוסו, שמתוך ספרה החדש, "300Arguments", אני מצטט פה כבר כמה שבועות. נסו ותיהנו)

*
שבועיים אני כבר מול הראי מנסה ללמוד איך לעשות אבי גבאי. ולא מצליח לי. הבנאדם הוא כמו כל אחד אחר בעולם. הוא יותר דומה לכל אחד, מאשר כל אחד אחר בעולם. אז התקשרתי לסוכנת שלי ואמרתי לה: את יודעת מה? אני עובר מקצוע. אין יותר חיקוי פוליטיקאים. מעכשיו תרשמי אותי להצגות ילדים, וזהו. אז היא אמרה לי, היית צריך לחשוב על זה לפני שנהיית פדופיל. אמרתי לה, את מספרת לי? (החקיין הפוליטי)

*
יש לי חבר סוהר. אז שאלתי אותו, אם בנימין נתניהו ייכנס לבית סוהר, אם זה אפשרי שאני אמשיך להיות ספר שלו. אז הוא אמר שבעיקרון לא, אבל אולי, בשביל נתניהו, יעשו משהו מיוחד, כי לא רוצים להעליב אותו עם השלוש שערות סגולות שלו. אז אמרתי לא, לא הבנת אותי, אני לא ספר כזה. אני ספר של שערות –
הוא הפסיק אותי ואמר: אם ככה אין מצב.
איזה מדינה זה ישראל, בלאט. פלא שאולמרט היה צריך שיחרור מוקדם? אני לא רוצה לחשוב בכלל איך הוא נראה שם למטה (אנטון, מעצב שערות הפרווה של בנימין נתניהו. היה קודם ערווה, אבל מהלשכה ביקשו לא לרשום את זה בחשבונית, כי כרגע מסתכלים להם על כל הוצאה בשבע עיניים)