פי אלף יותר טיים אאוט: ביקורת שיכורה על פרנץ' 57

אחרי ביקור מוצלח בסטלאר וההבנה כי אפשר להישבר גם בגבוה החלטנו להמשיך את הרצף עם שחקן מוכר בסצינת הקוקטיילים – פרנץ' 57 – המקום שכל הברים בעיר רוצים שיבנה להם תפריט קוקטיילים

זה תמיד נגמר ככה. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
זה תמיד נגמר ככה. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
8 במאי 2017

אמצעי טשטוש

לכבוד המאורע המשמח שלחתי את חברתי לאה לסיור כפוי ברחבי תל אביב לאחר שהטעתי אותה לגבי כתובת המקום (פרנץ' 57 נמצא ברחוב ברנר, ואופסי, שלחתי אותה לגורדון-דיזנגוף). כשהיא הגיעה לבסוף, זרקתי עליה בקבוק רמי מרטין שדודי הביא לי לחג כי הוא שמע בחצי אוזן שפעם שתיתי קוניאק. אנשים ממש מתרשמים אם תבקשי צ'ייסר קוניאק. לכי תסבירי להם שזה פשוט יורד סבבה בגרון ולא עושה בחילה, ושלא, אין לך רישיון לאקדח ואת לא יודעת קרב מגע. "ערב קוניאק?!" צווחתי. "ערב קוניאק", היא ענתה.

ערב קוניאק. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
ערב קוניאק. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

עוד ביקורות בר שיכורות:
שלחנו את נועה להתמודד עם השדים של צפון העיר 
הפושן בר הוא הגיג שיק שאתם חייבים לעצמכם 
האם הבוקסא שמרה על החספוס שלמדנו לאהוב?

מוזיקה

הקו המוזיקלי בפרנץ', בר קוקטיילים בסגנון ניו אורלינס, הוא כיאה לקונספט. ג'אז נעים וכמעט בלתי מורגש.

הימרחות

הפרנץ' הוא בר קטן ואינטימי. כשראיתי שלא אקבל מענה להימרחות ראויה ביקשתי לשבת בשולחן הצמוד לקיר כדי שלפחות תהיה לי משענת. כשנעניתי בשלילה ניסיתי לעשות עיניים למארח אבל יצא לי משהו שנראה כמו בחורה שמסך מחשב עושה לה כאב ראש כי היא צריכה משקפיים. התיישבנו על הבר.

פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

שירות

לשירותנו נרתם הברמן חגי שהיה מקסים ושירותי בטירוף. הוא היה סבלני כששאלנו שאלות מעצבנות כמו "כשכתוב שיש אורגנו בקוקטייל הזה זה אומר שיש אורגנו בקוקטייל הזה?" ו"למה שיהיה אורגנו בקוקטייל? אורגנו זה תבלין של פיצה". גם כשביקשנו ממנו להזמין לנו אוכל והפקדנו בידיו את גורל הערב הוא עשה זאת נאמנה.

חגי הברמן. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
חגי הברמן. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

דרינקים

לאה הלכה על הבסט סלר של המקום (שגם מצוין על גבי התפריט שהוא בסט סלר): אזמרדלה (ג'ין, שרטרז צהוב, דבש אקליפטוס, מנגו, תערובת תבלינים וליים). איזה שם דרמטי: איזמרלדה! אני ביקשתי מחגי שיעשה לי פריסטייל כל עוד זה יהיה טעים ואני לא ארגיש את האלכוהול. אני חושבת שהיה שם אורגנו. הקוקטיילים היו מצוינים, בכל זאת, פרנץ' 57, אבל גודל הכוסות היה כמעט מעליב. במילותיה של לאה: "כוס קידוש של אמא ואבא שבת בגן".

פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

אווירה

האווירה בפרנץ' לאו דווקא קשורה במקום עצמו, אלא למי שתבחרו לבלות איתו את הערב. מכיוון שהמקום מיועד לדייטים אינטימיים (מומלץ לדייט שני ואילך) וישיבות מצומצמות (עקב הגודל של הבר), אין אווירה כללית שאפשר לייחס למקום. עצם העובדה שאין לבר אופי מובהק (שאין להתבלבל עם הקונספט, שהוא מאוד חזק ומורגש אבל לא מחזיק אווירה) היא לא בהכרח דבר שלילי. אני חסידה גדולה של העובדה שאם החברה טובה אז האווירה טובה. פשוט תקיפו את עצמכם באנשים שאתם אוהבים לשבת איתם. אני הקפתי את עצמי בלאה ובצ'ייסרים של קוניאק שזרמו ורוקנו את הארנקים שלנו, אבל היינו כל כך Fucked up שזה הזיז לנו רק למחרת.

פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

עישון

מותר לעשן בחצר של הפרנץ' שהיא סופר מגניבה ויש לה אחלה וייב.

מדד הקיא

אם בחצר עסקינן – אז שם נמצאים השירותים. בתוך מבנה שמזכיר בונגלו נגלו לעייני שירותים נקיים, מרווחים ויפים. כשמיצי קיבתי גברו עליי (לא סתם קוראים לי בשכונה "נועה המקיאה") והלכתי לשיר "להלהלהלה" לאסלה הרגשתי כמו נסיכה. נסיכת השירותים. יכולים להיכנס בתא עשרה אנשים בכיף, לעשות קרב מגע, שורות ולצעוק "אהלן איפה המסיבה?!" מבלי להפריע לסובבים אותך.

זה תמיד נגמר ככה. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
זה תמיד נגמר ככה. פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

מדד המאנצ'

הגענו לערב הטבעוני של הפרנץ' עליו מנצחת שיראל ברגר ממיס קפלן. ישבנו ליד המטבח הפתוח וזיהיתי את אחד הטבחים שעבד בננוצ'קה, אז ידעתי שמבחינה קולינרית אנחנו בידיים טובות. התחלנו במנת הכרוב ניצנים (קייל צרוב, אגוזי לוז, רוטב חלפיניו, ליים ומלפפון), למרות שכרוב ניצנים מזוהה עם ילדים שלא אוכלים את הירקות שלהם היא הייתה מנה נהדרת. המשכנו לקרפצ'יו אננס (שומר, צנונית אבטיח, חלפיניו, ליים וקרם קשיו שלאה קראה לו משום מה "קציפת אפרוחים") שלא היה לו טעם של קרפצ'יו או אננס אבל הוא היה טעים. השוס היה השיראל בורגר (כרובית מטוגנת, מלפפון מוחמץ, קולסלו, בצל ורוטב ברביקיו) שהיה פשוט וואו. אם יש סיבה לחזור לפרנץ' זה ההמבורגר המושלם הזה. טבעוני, טבעוני אבל לא יורד מטעמו של המבורגר בשרי.

ננוצ'קה רפרזנט. צילום: תמיר מוש
ננוצ'קה רפרזנט. צילום: תמיר מוש
קרפצ'יו אננס. צילום: תמיר מוש
קרפצ'יו אננס. צילום: תמיר מוש
שיראל בורגר. צילום: תמיר מוש
שיראל בורגר. צילום: תמיר מוש

ולסיכום

היה נחמד בפרנץ' 57. האוכל טעים, הדרינקים מצוינים (למרות גודלם) והשירות חביב. הכיף באותו הערב היה נטו מהעובדה שנהניתי מהחברה. אני חובבת גדולה של ברים בלי אופי מובהק, כי אני לא צריכה להכניס את עצמי לוייב מסוים או להתאים את ההתנהגות שלי לקוד התנהגות, אלא פשוט להיות. מי שמחפש בילוי קז'ואלי ולא מחייב ימצא את עצמו נהנה לאללה בפרנץ'.

פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש
פרנץ' 57. צילום: תמיר מוש

[interaction id="59105cfd9c3d67904950032b"]