דרינק של בוקר: מתכונים לקוקטיילים שמכילים קפה

למי שאוהב לחגוג בזמן שהוא מתעורר ולמי שאוהב להישאר ער בזמן שהוא חוגג הקוקטיילים שמכילים קפה הם פתרון מושלם. שישה מתכונים מתוקים ומשכרים כאחד שיתאימו את החום הישראלי להתמכרות לקפה שלכם

קפה ואלכוהול. צילום: ShutterStock
קפה ואלכוהול. צילום: ShutterStock
1 בספטמבר 2014

איזונים הם דבר חיוני בחיים. הרי לכל שבת יש מוצאי שבת, על כל התקף זלילה מושחת באמצע הלילה משלמים בריצת בוקר ועל כל בוקר מייגע של יום ראשון אנחנו מפצים בדרינק או עשרה בסוף השבוע.

אלא אם אתם רוקסטארס. האם אתם רוקסטארס? הו כן, אתם ממש ממש רוקסטארס. כוכבים כמוכם לא מסתפקים בבוקר בכוס קפה ובהייה עצובה במסך המחשב, לפני עוד יום עבודה. הו לא, לא הפעם, הפעם נדפוק את המערכת, הפעם נחדיר את סוף השבוע הישר אל יום ראשון בבוקר, ואיזו דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר להתעורר בבוקר עם קפה בצורת קוקטייל מיד אחרי השינה? כוס של משקה מעורר עם אלכוהול יסדר לכם העלאה או פיטורים מיידים. בכל מקרה, ניצחתם. אז הנה שישה קוקטיילים על בסיס קפה, כי איזונים זה דבר כל כך חשוב בחיים.

(הערה: כשהכמויות ניתנות במיליליטרים, 30 מ"ל שווים ערך לכוס צ'ייסר. 60 מ"ל הם כוס שוט. כוס נוזל מתייחס ל- 250 מ"ל. אם אין לכם שייקר לקוקקיילים, לכו לקנות, זו כתבה על קוקטיילים).

הקלאסי: White Russian

טוב, זה היה צפוי, אבל מתוך כבוד לעלייה הרוסית, וגם כי אנחנו מפחדים מפוטין כאילו היינו להקת לסביות אוקראינית, הבאנו גם את הקוקטייל הכי צפוי ואולי הכי מפורסם בז'אנר. מה שיפה בוויט ראשן, מלבד העובדה שהוא נראה כמו נגטיב של כוס גינס, היא העובדה שהקפה הוא מה שגורם לו לעבוד: וודקה עם שמנת זה, אמ.. דוחה, אבל וודקה עם קפה, וקפה עם שמנת, שניהם עובדים מצוין, כך שהמשדך בין שני הרכיבים השונים הללו הוא הקפה.

הרכיבים:

60 מ"ל וודקה, 30 מ"ל קלואה, 30 מ"ל שמנת, 15 מ"ל קפה מסונן וקר, קוביות קרח.

הכנה:

מערבבים הכל בשייקר ומגישים בכוס אולד-פאשן.

מה יקרה לכם אם תשתו את זה במקום קפה בבוקר:

החברים הרוסים שלכם יצחקו עליכם שאתם מוהלים את הוודקה של הבוקר עם קפה ושמנת.

קצת קפה בוודקה של הבוקר. White Russian. צילום: Getty Images
קצת קפה בוודקה של הבוקר. White Russian. צילום: Getty Images

הבריטי: The Chilly Irishman

האירים אוהבים אלכוהול ואירלנד היא מדינה קרירה, לכן לא מפתיע שאחד המשקאות החמים המפורסמים בעולם הוא אייריש-קופי. אבל מה עושים בימי הקיץ הלוהטים של דאבלין בהם הטמפרטורה מטפסת, רחמנא ליצלן, ל-17 מעלות? בימים חמים באירלנד, בהם יורד גשם רק פעמיים ביום, מומלץ להתקרר עם קוקטייל שמשלב גם קפה, גם וויסקי וגם קרח. יש סיכוי לא מבוטל שמשקה דומה נמכר לילדים אירים אדומי-לחיים בזמן שאצלנו שותים ברד מפוצץ בסוכר.

הרכיבים:

2 כוסות קרח, 0.5 כוס (120 מ"ל) אספרסו, 60 מ"ל ליקר קלואה, 45 מ"ל וויסקי אירי, 2 כפות גלידת וניל, כמה פולי קפה לקישוט.

הכנה:

טוחנים הכל בבלנדר ומעבירים לכוסות קפואות. מקשטים בפולי קפה. עדיף לצנן חצי שעה במקפיא לפני ששותים.

מה יקרה לכם אם תשתו את זה במקום קפה בבוקר:

ככל הנראה תהפכו למובטלים. בכל זאת, אירלנד 2014.

המפנק: Tiramisu Tippers

קוקטייל שהוא גם קפה וגם קינוח בכוס אחת? נשמע כמו המצאה גאונית כדי לחסוך בשטיפת כלים אבל למעשה מדובר בהמצאה גאונית כדי לחסוך בהתמודדות עם ישראל בקיץ. אין פה חלק מהמרכיבים בטירמיסו, כי עדיין מדובר במשקה, אבל יש כאן שני סוגים של ליקרים, האחד מקפה בעוד השני מקקאו. אז היי, זה מתאים גם לילדים לפני השינה! מדהים כמה יתרונות יש בדרינק אחד.

הרכיבים:

0.5 כוס גלידת קפה, 30 מ"ל וודקה, 30 מ"ל ליקר קפה, 15 מ"ל ליקר קרם דה קקאו, 0.5 כוסות קרח, פולי קפה מצופים בשוקולד לקישוט.

הכנה:

מערבבים את כל הנוזלים והגלידה בבלנד, מוסיפים את קוביות הקרח וטוחנים עד שמתקבל מרקם דמוי-ברד. מגישים מיד עם פולי קפה מלמעלה.

מה יקרה לכם אם תשתו את זה במקום קפה בבוקר:

זוכרים שהייתם ילדים, נרדמתם על כוס השוקו ובאורח פלא התעוררתם במיטה בלי לדעת איך הגעתם לשם? אז משהו בסגנון.

הגרסה המוצקה של הגרסה הנוזלית של הטירמיסו. צילום: Shutterstock
הגרסה המוצקה של הגרסה הנוזלית של הטירמיסו. צילום: Shutterstock

הלטיני: Horchata Coffee Cocktail

מדובר בטוויסט קפאיני על חבורת המשקאות הפופולרים שנולדו בספרד בואכה איטליה ועברו מערבה למדינות אמריקה הלטינית. בכל מדינה יש גרסא מעט שונה, והמתכון הזה שואב השראה ממדינות מרכז אמריקה, שבהן נהוג להכין את הקוקטייל על בסיס חלב ממותק. הקפה משודך בצורה די טבעית, בהתאם למוצר מאוד פופולרי באמריקה הלטינית ולמרות שהמתכון דורש קרח, הוא הולך נהדר גם בחורף. חורף, עלק.

הרכיבים:

45 מ"ל קוניאק, 30 מ"ל אספרסו, 45 מ"ל חלב ממותק מדולל (חלי חלב, חצי מים), 75 מ"ל ליקר דרנד מרנייה, 0.5 כפית אנגוסטורה ביטרס.

הכנה:

מערבבים את כל הנוזלים בשייקר, עם כמה קוביות קרח ומגישים בכוסות לואו-בול מלאות קרח. מגרדים מעל מעט קינמון.

מה יקרה לכם אם תשתו את זה במקום קפה בבוקר:

תקומו עם חשק לעשות מהפיכה באי הטרופי שלכם, תדיחו את השליט, תערפו את ראשו ותקימו חונטה צבאית מושחתת באותה מידה. ככה זה עובד שם.

הצרפתי: Coffee Cagnac Cooler

כמשתמע משמו, בקוקטייל הזה יש קוניאק. אבל מה צרפתי בו בעצם? ובכן, שמנת וגלידת שמנת. ככה זה כשצרפתים. הקוקטייל הזה, שמבוסס על קוניאק ושמנת, רחוק פטריית כמהין אחת מהזמנת חדר לכל אוגוסט במלון על בן יהודה ודרישה מהמקומיים לדבר את השפה שלך תוך כדי שיזוף אינטנסיבי. בניגוד לתיירים המציפים את כל תל אביב, הקוקטייל הזה מצליח להשתלב לא רע בזכות העובדה שהוא נצרך קר.

הרכיבים:

240 מ"ל קפה קר, 75 מ"ל קוניאק, 60 מ"ל ליקר קפה, 60 מ"ל שמנת מתוקה, 2 כדורי גלידה.

הכנה:

טוחנים בבלנדר את כל המרכיבים למעט הגלידה, עם כמה קוביות קרח. מוזגים לכוס גבוהה ומקשטים בכדור גלידה (2 כוסות סה"כ). מפזרים מעט שוקולד מגורר מעל.

מה יקרה לכם אם תשתו את זה במקום קפה בבוקר:

תהפכו לילד מ-up תוך שבוע. ולאריק קרטמן תוך חודש.

זהירות מחייל השוקולד
זהירות מחייל השוקולד

הלא-פוליקיטלי-קורקט: The Chocolate Soldier

האם היו שמות פחות פוגעניים לקוקטייל הזה, שנשמע כמו יחידת מגן אנושית? כנראה שכן. האם היו יכולים לבחור שמות מצחיקים יותר? לא בטוח, ועם הומור קשה להתווכח. הקוקטייל הזה פשוט מאוד, מסתמך על כמות אספרסו מכובדת מאוד לאדם אחד ועושה את העבודה.

הרכיבים:

120 מ"ל אספרסו, מקורר, 30 מ"ל וודקה, 30 מ"ל קלואה, 30 מ"ל ליקר שוקולד, 15 מ"ל חלב.

הכנה:

משקשקים את כל הרכיבים בשייקר ומגישים בכוס גבוהה.

מה יקרה לך אם תשתה אותו במקום קפה בבוקר:

תגיע לעבודה מתנודד ותהיה חייב להסביר שזה בגלל חייל השוקולד שהפתיע אותך על הבוקר.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.