לאכול אותן: ארוחת מתנה בפרונטו ועוד חדשות אוכל שוות

כריכי בשר לוהטים, מרק של גבאי בריפיל, אומלטים מסביב לעולם, שחיתות טבעונית, פופ אפ של קומורובסקי, אוכל מקסיקני עד הבית ועוד המון חדשות בוערות. פייר, נהיה לנו חם

ריפיל מרק אצל גבאי. צילום: אפיק גבאי
ריפיל מרק אצל גבאי. צילום: אפיק גבאי
2 בפברואר 2017

פסטיבל כריכי בשר

במרינדו אחד העם, האטליז-מעדנייה-מסעדה של יצרנית הבשר מהצפון, חוגגים ערב חד פעמי של כריכי בשר לוהטים ובירה ללא הגבלה. פרוסות בריסקט (נתח חזה של בקר) חמות במשקל 300 גרם בשלושה סגנונות שונים – מעושן, כבוש וצלוי, יונחו בין שתי פרוסות לחם טרי ויוגשו עם רטבים ותוספות לבחירה (תפוחי אדמה, תירס שלם צלוי, עגבנייה, בצל וחמוצים) ובירה מהחבית ככל שתוכלו לשתות. מחיר כריך: 48 ש"ח. מחיר בירה מהחבית ללא הגבלה: 48 ש"ח לאדם.

מרינדו, חמישי (9.2) 20:00

לוהט בפה, ערב חד פעמי של כריכי בשר במרינדו. צילום: ירון ברנר
לוהט בפה, ערב חד פעמי של כריכי בשר במרינדו. צילום: ירון ברנר

 

מסביב לעולם בשישה אומלטים

אומלט הוא אחת ממנות הבוקר הפופולריות בעולם, שאומצה כמעט בכל  מדינה ומוגשת במאות דרכים שונות. ברשת בנדיקט החליטו להקדיש את חודש פברואר לחביתה הצרפתית, ולתפריט ארוחות הבוקר חובק העולם יתווספו שש מנות אומלט מיוחדות שיתחלפו בכל ארבע שעות, בהתאם למדינה שהתעוררה לעוד יום חדש. לדוגמה: אומלט ארגנטינאי מאנטריקוט פרוס דק דק צרוב בחמאה מזוקקת וגפרורי תפוח אדמה מטוגן, מגולגלים באומלט עם רוטב צ'ימיצ'ורי שיוגש בשעות 14:00-18:00, ואומלט אינדונזי מבלילת ביצים וטופו מטוגנת עם רוטב בוטנים חריף, נבטים, בצל ירוק, כוסברה, מלפפון וגזר טריים שיוגש בשעות 02:00-06:00. עוד בתפריט: אומלט וייטנאמי (06:00־10:00), אומלט דרום אפריקני (10:00־14:00), אומלט מקסיקני (18:00־22:00) ואומלט הוואי (22:00־02:00). 55-66 ש"ח.

בכל סניפי בנדיקט

לא הצלחנו להתאפק: גוד מורנינג וייטנאם, בבנדיקט. צילום: קרדיט שרית גופן
לא הצלחנו להתאפק: גוד מורנינג וייטנאם, בבנדיקט. צילום: קרדיט שרית גופן

 

מתנה מפרונטו

מסעדת המזון המהיר פרונטו קיוסקו של השף דיוויד פרנקל, חוגגת שנה ומחלקת ארוחה זוגית על חשבון האחות הגדולה. לכל אחד מ-2,000 המשלוחים שיוזמנו במהלך החודש יצורף כרטיס גירוד נושא פרס דוגמת בקבוקי יין, מנות עיקריות, קינוחים והפרס הגדול– ארוחה זוגית אצל האחות הגדולה, מסעדת השף פרונטו. שירות המשלוחים מקיף את כל ערי גוש דן (תל-אביב, גבעתיים, רמת-גן ובני ברק).

פרונטו קיוסק

פיצה בייקון בפרונטו קיוסקו. הדילמה היא מתי לאכול את החלמון? צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה בייקון בפרונטו קיוסקו. הדילמה היא מתי לאכול את החלמון? צילום: אנטולי מיכאלו

 

פרובאנס פינת פורדיס

דוכן פופ אפ חורפי שמחבר בין המאפייה של יקב תשבי לארז קומורובסקי הוא החומר שממנו עשויים חלומות על פחמימות. האופה יובל אלחדף וקומורובסקי יתמקדו במאפים מפרובאנס שנאפים בתנור אבן מיוחד כמו לחם פוגאס שטוח ומאפה פיסאלדייה, שיוגשו בגרסאות שמשלבות חומרי גלם מקומיים: פוגאס פטאייר עם תרד בלדי ושום ירוק, פוגאס עלי מנגולד וגבינת קשקבל, פיסאלדייה תפוח אדמה בלאדי ברוטב בשמל ופרמזן ועוד (25-35 ש"ח). דוכן המאפים יפעל בכל יום שישי במהלך חודש פברואר במתחם מרכז המבקרים של היקב צמוד למאפייה.

מתחם תשבי, כביש 652, בין זכרון לבנימינה, ימי שישי  8:00-14:00, 04-6288195

פופאפ ארז קומורובסקי ויובל אלחדף. סיבה טובה להצפין. צילום: דניאל לילה
פופאפ ארז קומורובסקי ויובל אלחדף. סיבה טובה להצפין. צילום: דניאל לילה

 

שווארמת שף חדשה בעיר

הסניף הראשון של שווארמקס, רשת מסעדות שווארמה שף כשרה חדשה בפריסה ארצית, נפתח באבן גבירול. הרעיון שמאחורי המיזם של יהודה אלמוזלינוס, בעלי רשת השניצליה, הוא להכניס רעננות וחדשנות לאחד המאכלים הכי פופולריים בישראל ולהוזיל את המחירים בענף. על התפריט חתום השף גלעד דולב, שתכנן תהליך הכנה ייחודי: שווארמת הודו או כבש שנחתכת מעמודים נפרדים, עוברת לפלנצ’ה ומקבלת תוספות של טעמים בגרסת השף. למשל שווארמקס תאי עם תערובת ירקות, בצל ירוק, צ'ילי חריף ברוטב קוקוס וג'ינג'ר; שווארמקס עולמית עם מרגז, פטריות, בצל וסלסה של עגבניות; שווארמקס ירוקה אפונה, בייבי תרד, פטרוזיליה וטחינה ירוקה  או שווארמקס רד עם רוטב שקשוקה, ביצים וטחינה גולמית. מחיר: 25 שקלים לשווארמקס בפיתה, 35 שקלים לשווארמה בלאפה ו-55 שקלים למנה בצלחת עם תוספות כמו צ'יפס או אורז. ארוחה עסקית של שווארמקס לבחירה בצלחת בתוספת צ'יפס ושתייה תעלה 37 שקלים. רישמו לעצמכם: צ'יפס בטטה ממכר. רק אומרים.

שווארמקס, אבן גבירול 14 תל אביב, ראשון-חמישי 11:00-01:00, שישי 11:00-16:00, שבת 20:00-01:00

שווארמקס אדומה. איך לא חשבנו על זה? צילום: דניאל לילה
שווארמקס אדומה. איך לא חשבנו על זה? צילום: דניאל לילה

 

מקסיקני עד הבית

מסעדת מקסיקנה משיקה תפריט משלוחים חורפי ועדכני עם קטגוריה חדשה של מנות בוריטו, כשאת מקום הטורטיה תופסת קערה: ברבקואה- בשר בקר בבישול איטי עם אורז ליים, פריחולס ופיקו דה גאיו, פויו טינגה- חזה עוף מפורק בבישול איטי עם עגבניות שרופות בגריל וצ'יפוטלה, צ'ילי קון קרנה ועוד. אגב, רוב המנות ללא גלוטן. המחיר אחיד, 39 ש"ח למנה. את אגף האלכוהול מתגברות מרגריטות עד הבית (25 ש"ח) בטעמי ליים, קוקוס ומנגו על בסיס פירות טריים, טקילה קווארבו וטריפל סק. זהו, כבר לא צריך לצאת מהבית.

מקסיקנה

מקסיקנה עד לכורסת הטלוויזיה. צילום: אנטולי מיכאלו
מקסיקנה עד לכורסת הטלוויזיה. צילום: אנטולי מיכאלו

 

תפריט בר בבינדלה

מסעדת בינדלה האיטלקייה משיקה תפריט בר חדש שיצר השף יורם ניצן. הקונספט: מנות איטלקיות אותנטיות אך מעודכנות מחומרי הגלם הטובים ביותר. ברשימה אפשר למצוא סינטה רול מינוט – סטייק בלחמניית בצל ביתית ואיולי פלפלים קלויים, ארנצ'יני כבד אווז, רביולי אפונה, ספייריבס טלה על צ'אטני דלעת ועוד. התפריט החדש מתייחס גם לאלכוהול ומציע קוקטיילים כגון פרוסקו מרגריטה ו- Pineapple puttanesc לצד יינות לבנים, אדומים  או מבעבעים. מחיר: 129 לאדם עבור שלוש מנות לבחירה ושני קוקטיילים/כוסות יין. התפריט מוגש בימים ראשון עד רביעי בשעות הערב ובשבת במשך כל שעות היום.

בינדלה

רביולי אפונה, דייר חדש בבינדלה. צילום: יהב יעקב
רביולי אפונה, דייר חדש בבינדלה. צילום: יהב יעקב

 

יום הולדת לשצ'ופק

מסעדת שצ'ופק חוגגת 22 שנות פעילות עם תפריט מיוחד שיוגש לאורך חודש פברואר: מנות ראשונות, יינות בכוס וקינוחים במחיר מיוחד של 22 ש"ח, בנוסף לתפריט הקבוע. בין המנות בתפריט המיוחד: קרפצ'יו דניס, קלמרי סגול על הפלנצ'ה, שרימפס בשומשום ועוד. בגזרת המנות האחרונות אפשר למצוא את הבאווריה המפורסמת של המסעדה, עוגת גבינה אפויה ועוד קינוחים שיסיימו את ארוחת יום ההולדת בטעם מתוק.

שצ'ופק  

סקאלופס ושרימפס בשצ'ופק, זוכרים אותך כשהיית כזאת קטנה. צילום: אפיק גבאי
סקאלופס ושרימפס בשצ'ופק, זוכרים אותך כשהיית כזאת קטנה. צילום: אפיק גבאי

 

קייטרינג חדש בניטן תאי

מסעדת ניטן תאי התאילנדית משיקה שירות קייטרינג אסיאתי חדש עם טעמים וחומרי גלם אסיאתיים מיוחדים. השף שחף שבתאי יצר תפריט אסייתי המותאם לאירועים וכולל מנות כגון סי-סי קארי – בר ים מאודה, עגבניות תאילנדיות, כפיר ליים, צ'ילי, שיטאקי וקוקוס צעיר; תמרהינד פאד יאנג – חזה ברווז חרוך על להבה גלויה, אטריות אורז, שעועית תאילנדית ודבש תמרהינדי סצ'ואני; מסאמן מאיי – שורט ריבס, כבד אווז, שעועית שחורה בצ'ילי, תמרים, בוסטון ליף, לחם יוגורט ואפונענע ועוד. על הקינוחים חתומה השף-קונדיטורית סאני דרעי מה-Back Door , הפטיסרי-קונדיטוריה הצמודה למסעדה. בנוסף לחוויה הקולינרית מציע הקייטרינג שירות של מארחות תאילנדיות, מסאג', שיעורי בישול אסיאתי, ארוחת שף ובר ייחודי. בגזרת האלכוהול ניתן לבחור ממבחר יקבי היין של המסעדה.

ניטן תאי

קייטרינג דנדש. ניטן תאי. צילום: יח"צ
קייטרינג דנדש. ניטן תאי. צילום: יח"צ

 

שחיתות טבעונית

הפטיסרי הטבעוני SEEDS משיק לכבוד העונה הקרה קולקציית שוקולד מושחתת וטבעונית, מפנקת ומתוקה. הקונדיטור והבעלים, זיו סנדלר, שאב השראה משילובים קלאסיים ויוצאי דופן של מאפים, עוגות, מאפינס ובורקסים, אותם הוא שדרג, טיבען והמיר לשוקולד. ברשימת השחיתויות אפשר למצוא  שטרודל וינאי פריך ממולא בשוקולד עשיר, אגוזים וקינמון  (23 ש"ח), מיני בורקס שוקולד קפוא לאפיה ביתית (32 ש"ח ל-10 יחידות), מיסיסיפי מאד קייק (57 ש"ח), פאי שוקולטה וצ'ילי (27 ש"ח) ועוד. כמו בכל המוצרים המוצעים ב-SEEDS  גם בקולקציה החדשה הכל נעשה בייצור עצמי תוך שימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר, ללא וחומרים משומרים וללא תערובות מסחריות.

seeds

היוש אוסטריה, שטרודל וינאי טבעוני ב- SEEDS. צילום: אסף אמברם
היוש אוסטריה, שטרודל וינאי טבעוני ב- SEEDS. צילום: אסף אמברם

 

טבע פראי בקפה לואיז

רשת קפה לואיז מתחדשת בתפריט חורף באווירת טבע פראי עם חומרי גלם חדשים ומיוחדים, שאת חלקם מגדלים במיוחד עבור לואיז וחלקם מיובאים באופן עצמאי. השף אוהד קורי סוחף את צוות המטבח אל מסעות דמיוניים לטיבט, הודו, סין ושאר יעדים אקזוטייים, ומאתגר בכל פעם בחומר גלם חדש שגילה וחקר כמו מורינגה, עלי שיסו, קונג'אק, אסטרגלוס, שורש מאקה ועוד. כל חומר גלם משתדך בצורה מעניינת ליתר חומרי הגלם במנה ומקבל פרשנות יצירתית. ההיילייט של התפריט החדש הוא מחלקת קדרות שמציעה תבשילים כגון באלי טאלי – מג'דרה עם צ'אטני בצל בתוספת מבחר מטבלים וטורטיה מקמח מלא (55 ש"ח), הינדו כתום – קוסקוס מקמח מלא מתובל, תבשיל גרגירי חומוס ואזוקי, קוביות בטטה אפויה וטופינג של טחינה ושמן מורינגה פטרוזיליה (55 ש"ח), פאייה מאורז בר, מלא ואדום, אזוקי, פטריות וקוביות טופו (59 ש"ח) ועוד. בימים ראשון עד חמישי בשעות  13:00־17:00 מוצעים מסלולי עסקית במחיר 59 – 95 ש"ח שכוללים שתייה חמה ומיץ טבעי.

קפה לואיז | סניף אביבים, אופנהיימר 11, נווה אביבים; ראשון-שבת 8:00- אחרון הסועדים

את פראית, פאייה בקפה לואיז. צילום: אנטולי מיכאלו
את פראית, פאייה בקפה לואיז. צילום: אנטולי מיכאלו

 

מנות חדשות בוולפנייטס

רשת המסעדות וולפנייטס מרחיבה את התפריט עם מנות חדשות ששומרות על הקו הקלאסי והמוקפד של השף תומר ליבנה ומתכתבות עם הקונספט – שילוב מטבח עילי ועולם הפאסט פוד מתוך שאיפה להפוך את האיכות והדיוק ליומיומיים ונגישים. בתפריט החדש מככבים American cheeseburger  – המבורגר בקר עסיסי עם גבינת צ'דר ארומטית וירקות  (52 ש"ח); Turkey burger   – המבורגר על בסיס הודו בטוויסט אסייתי של ג'ינג'ר ולמון גראס, המוגש בלחמנייה כהה עם רוטב מיונז וואסבי וירקות (48 ש"ח); וולפנייטס הום פרייז – קוביות תפוחי אדמה ובטטה ברוטב עשיר של צ'ילי פיקנטי וקרם קוקוס (17 שקלים) וסלט גורגונזולה – עלים צעירים, אנדיב, פרי העונה וגבינת גורגונזולה בוינגרט בלסמי לבן (44 שקלים(.

וולפנייטסוולפנייטס כיכר רבין

אוי, אתה נראה טוב, אמריקן צ'יזבורגר של וולפנייטס. צילום: אנטולי מיכאלו
אוי, אתה נראה טוב, אמריקן צ'יזבורגר של וולפנייטס. צילום: אנטולי מיכאלו

 

עמק המלקטים

לרגל עונת הגשמים והחורף משיקים במסעדת 'רוטנברג' שבעמק המעיינות תפריט חורפי מיוחד המבוסס על ליקוט – טכניקה עתיקה לאיסוף מזון שהייתה נהוגה באזור במשך מאות שנים. בעלי המסעדה, הילה רונן סהר ויזהר סהר, חברו לד"ר אורי מאיר-צ'יזיק, ובעזרתו החלו לחקור את צמחי הבר הגדלים באזור. התפריט החדש נשען על חומרי גלם שגדלים בסביבה כמו חסת המצפן, כף האווז, חרדל בר, סרפד ועוד. המנות משתנות בהתאם לטבע ולליקוט היומי וכוללות למשל פתיח קריספי מעשב המלוח; סלט כף האווז, נתח טלה 'חי בריא' ממקנה דקל בבישול ארוך, פריקה סרפדים ותימין ועוד. לארוחה יתלוו יין כרם שבו אדום, גליל עליון, ישראל 2013 ויוליוס ביטרס. התפריט החדש יוגש בכל יום בכפוף לליקוט. במקביל מציעה המסעדה סיורים מודרכים פתוחים לקהל (בשני ימי שישי: 10.2 ו-10.3) שבהם יוסבר על ליקוט העשבים המקומיים, כיצד ניתן לבשל אותם ואף תוכן מהם סעודה מקומית עשירה וצבעונית .260 ש"ח לאדם, 500 ש"ח לזוג.

רוטנברג

ליקוט בפעולה, רוטנברג בגשר הישנה. צילום: חיים יוסף
ליקוט בפעולה, רוטנברג בגשר הישנה. צילום: חיים יוסף

 

חורף חם בפלאפל גבאי

ליין המרקים המפורסם של גבאי מוצע במהלך כל חודש פברואר במבצע "סיר ללא תחתית". בסוף כל יום ייערך בסניף בוגרשוב מבצע שבו ישלם כל סועד על קערת מרק אחת בלבד, אותה יוכל למלא שוב ושוב כאוות נפשו. המרקים של השף לירן גבאי מוכנים במקום מדי יום, ובכל יום מוגשים כעשרה סוגי מרקים שונים מתוך מגוון של כ-100 מרקים צמחוניים, טבעוניים ובשריים. הבולטים ביותר הם מרק החרירה, מרק עדשים, מרק בשר תימני, מרק קובה סלק, ומרק דנדוש המכיל שלל קטניות וחיטה בתיבול אניס. אז מה תרצו?

פלאפל גבאי

רק תבחרו, המרקים של גבאי. צילום: אפיק גבאי
רק תבחרו, המרקים של גבאי. צילום: אפיק גבאי