כשר ולעניין: המסעדות הכשרות הטובות בתל אביב

הקרטון כמשל. דבורה (צילום אריאל עפרון)
הקרטון כמשל. דבורה (צילום אריאל עפרון)

כשר היא לא מילה גסה: יותר אנשים מחפשים אוכל איכותי שהוא גם כשר, והשפים לא נשארים אדישים. עובדה. קבלו את המסעדות הכשרות הכי טובות בתל אביב

20 במרץ 2022
הימים שבהם מסעדה כשרה הייתה שם נרדף לסטייק סוליה וקינוחי פלסטיק עברו מהעולם, או לפחות בחלקם. בעיר יש לא מעט מסעדות כשרות ועדכניות – חלקן של שפים מהשורה הראשונה – שמייצרות חוויית בילוי שאינה נופלת ממסעדות לא־כשרות.

דבורה

נתחיל מהסוף, כלומר מדבורה – החדשה והכשרה של אייל שני שנפתחה באחרונה במלון דברה של רשת מלונות בראון. שני עצמו הגדיר אותה כ"הבת המוכשרת, המופקרת והמופרעת של מסעדת מלכה", ולפי הביקור הראשון שלנו שם הוא עומד במילותיו. כן כן, זה כולל את כל רעשי הרקע כגון מנת דג נא על מגריפת צעצוע ורוסטביף על כדור אבן, אבל אם מנקים אותם ובוחנים את האוכל נטו – יוצא שטעים. טעים מאוד.

סשימי במגרפה. דבורה (צילום שרון בן־דוד)
סשימי במגרפה. דבורה (צילום שרון בן־דוד)

מלכה

דבורה רחוקה מלהיות התנסות ראשונה של השף הפייטן עם המטבח הכשר. מלכה הוותיקה בבית אסיה שומרת על מעמדה כאחת המסעדות הכשרות הטובות בעיר עם שפה הפיוטית, טעם ואווירה שאין לטעות בהם. קצת יותר רגוע כאן מאשר בדבורה החדשה, למי שמחפש רוגע.
מלכה – כל הפרטים
להזמנת שולחן במלכה

איל שני במלכה (צילום: אריאל עפרון)
איל שני במלכה (צילום: אריאל עפרון)

דריה

"לכו להזמין מקום בדריה. חבל על הזמן שלכם. זו לא מסעדה מספיק גדולה בשביל לחכות עם זה. מדובר באחת הארוחות הכי טובות, הכי מיוחדות, הכי כיפיות, הכי כשרות (לא קשור, אבל חשוב לציון) והכי וליו-פור-מאני (אם מוותרים על עיקריות) כרגע בתל אביב". כה כתב המבקר שלנו, ולא נגענו.
דריה – כל הפרטים

דריה (צילום: אוהד קב)
דריה (צילום: אוהד קב)

יאקימונו

היפנית הוותיקה משדרות רוטשילד נסגרה בסוף השנה הקודמת. לאוהבי אוכל יפני זו לא פחות מאבדה, אך המסעדה הכשרה מאותו בית יוצר היא סוג של נחמה. יאקימונו הילטון כיאה לסמל של מצוינות. דגים טריים, ירקות, אצות ושאר אלמנטים יפניים אותנטיים הופכים בידי סושי מאסטרים מיומנים למנות מעודנות ואסתטיות, חלקן זהות לחלוטין למסעדת האם. האווירה אלגנטית וקלאסית ובערב, כשמזג האוויר מתאים, המרפסת שמשקיפה לים היא אחת הרומנטיות בעיר.
יאקימונו – כל הפרטים

שמח ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון
שמח ביאקימונו. צילום: מיטל סלומון

FISH KITCHEN

מסעדת הדגים הכשרה נפתחה לפני שבועות ספורים בלב העיר, בחלל שאכלס בעבר את מסעדת DECA. את התפריט החלבי־כשר יצר אלעד לוי, שף מסעדת מיט קיטשן הכשרה בנמל תל אביב, בסגנון שמתכתב עם קולינריה תל אביבית העכשווית כדי שגם שומרי כשרות ירגישו מעודכנים. למשל: טונה אדומה צרובה עם גספצ'ו עגבניות שרי, סביצ'ה דג ים עם תפוח גרני סמית ולוקוס צרוב על קצף אפונה.
פיש קיטצ'ן

פיש קיטשן (צילום: משלוחה/מושיק שמה)
פיש קיטשן (צילום: משלוחה/מושיק שמה)

אלבי

הטברנה בשוק הפשפשים עברה מתיחת פנים והיא עדכנית מתמיד. הקרחנה והריקודים בסופ"ש נותרו, אך המטבח התרחב והפך לרציני ומקצועי כמו במסעדה שמכבדת את עצמה. השפית ספיר ליין (מסה) הרכיבה תפריט המציג פרשנות מתוחכמת למטבח היווני. סיגר דגים, מאפה האלים בסירופ דבש סילאן וסומסום שחור וגירוס טלה עולים על השולחן לאחר שכבר ניגבתם עלי גפן ממולאים, סקורדליה, טאבולה ועוד ועוד. במצב כזה קשה לחשוב על קינוח, אך מכיוון שהשפית היא קודם כל קונדיטורית – כדאי להתאמץ.
עולי ציון 6, שוק הפשפשים, יפו, 077-4417072‏

בין יפו לאתונה. אלבי (צילום: גיל אבירם)
בין יפו לאתונה. אלבי (צילום: גיל אבירם)

פיאצה גרנדה

בכל מה שנוגע לאוכל איטלקי, לנו פחות משנה עניין הכשרות. מי שכן משנה לו ולא מוכן להתפשר ישמח ודאי לשמוע שאת התפריט בפיאצה גרנדה יצר שף מנה שטרום, המומחה בה"א הידיעה למטבח האיטלקי בארץ. הפיצות נפוליטניות עד קצה הקראסט והפסטה כמו באיטליה, ומי שמעדיף להימנע מבצקים יוכל לבחור למשל בסביצ'ה דג ים, פולנטה פטריות או ארנצ'יני במילוי גבינות.
קלמן מגן 5 (מתחם שרונה), תל אביב, 03-6714653

פיאצה גרנדה (צילום: יעל בונפיס)
פיאצה גרנדה (צילום: יעל בונפיס)

ווסט סייד

המסעדה שבמלון רויאל ביץ' מרשת ישרוטל מייצגת את המיינסטרים הישראלי, ששואב השראה מהמטבח הערבי, מבישולי הסבתות ומכל העולם בעצם. תמצאו פה בראשונות בריוש סנדוויץ' טוניסאי וקרודו אינטיאס, ובעיקריות מסבחה שקדי עגל על פחמים, פילה בר ים וצלעות טלה.
ווסט סייד – כל הפרטים

ויסקי בר מוזיאון

שום דבר במערה הטמפלרית המשופצת לא מצביע על זיקה לדת. על המדפים יש יותר מ-1,000 בקבוקי וויסקי מכל העולם, העיצוב מיוחד ועכשווי (כולל בר סיגרים גברי וסקסי) והאווירה דומה לזו שתפגשו בכל בר טרנדי בעיר. התפריט בשרי בהשגחת צהר, דבר שאינו פוגם באיכות, במיוחד כששותים מספיק ויסקי.
ויסקי בר מוזיאון – כל הפרטים
להזמנת שולחן בוויסקי בר מוזיאון

ויסקי בר מוזיאון (צילום: אנטולי מיכאלו)
ויסקי בר מוזיאון (צילום: אנטולי מיכאלו)

חנן מרגילן

נכון שהיא מוגדרת כמסעדת פועלים בוכרית, אבל האוכל בחנן מרגילן טעים להתעלף. לגמן ודושפרה, אושפלואו וקבב הן מנות שאנחנו מוכנים לאכול כל יום כל היום, ואם יישאר מקום נקנח בגוז'גיז'ה עסיסי.
חנן מרגילן – כל הפרטים

מרק לגמן בחנן מרגילן. צילום: מערכת טיים אאוט
מרק לגמן בחנן מרגילן. צילום: מערכת טיים אאוט

מיתוס גריל בר

מסעדת בשרים ותיקה שכבר שנים שומרת על מקום גבוה ברשימת המסעדות הכשרות. סיגרים עגל וטחינה, קבב קפיצי, מדליוני פילה בקר וסטייקים מושכים קהל שמחפש בשר כשר איכותי ככל שחוקי הדת מתירים. סניפי מיתוס סטריט פוד מציעים אותה חבילה אטרקטיבית באריזת אוכל רחוב.
ויצמן 2 תל אביב, 03-6932002 

ניני האצ'י

מסעדת סושי ואוכל יפני כשרה באווירה צעירה ולא מחייבת. בתפריט תמצאו סושי, נודלס ומנות אסייתיות לצד תפריט מיוחד נטול גלוטן ותפריט סושי לנשים בהריון, שמורכב בפס נפרד לטובת שמירה על בריאות ההריוניות.
ניני האצ'י – כל הפרטים
להזמנת שולחן בניני האצ'י

סאטורי סושי בניני האצ'י (צילום: דניאל לילה)
סאטורי סושי בניני האצ'י (צילום: דניאל לילה)

פיש מרקט

מסעדת הדגים שהיא אחות למיתוס הבשרית עשתה באחרונה שיפט לכיוון אסייתי. בראשונות תמצאו כאן טרטר טונה במעטפת אבוקדו וסביצ'ה יילוטייל, בעיקריות מבחר של מנות דגים ובשר וכמובן, איך לא – תפריט שלם ומגוון של סושי, אלא מה.
שדרות שאול המלך 33, תל אביב

ק-פה האנוי

ספרינג רולים ובאן מי, באו ומרק פו, נודלס בעבודת יד וחריימה קארי חריף – המסעדה הווייטנאמית צולחת בקלילות את משוכת הכשרות ומציעה גרסה הכי נאמנה למקור שאפשר למטבח החריף-מתובל-בועט. הבר mooshoo שבקומת המרתף מציע קוקטיילים מעניינים באווירה מסתורית ומנות קטנות ממטבח המסעדה, כשרות כמובן.
ק-פה האנוי – כל הפרטים
להזמנת שולחן בק-פה האנוי

ק-פה האנוי (צילום: נמרוד סונדרס)
ק-פה האנוי (צילום: נמרוד סונדרס)