קטיפה אדומה: עוגות הרד וולווט הכי שוות בתל אביב

אנחנו לא זקוקים לוולנטיינ'ס דיי כדי לחשוק בעוגת שוקולד סקסית ומתוקה, והרד וולווט היא אולי העוגה הכי סקסית שיש במאגר הקינוחים: גוון מהגוני, טעם שוקולדי מעודן, לחה, קלילה ואוורירית מאוד. אלה הקונדיטוריות שאופות אותה בכשרון רב ומלא סקס אפיל

רד וולווט במסעדת טיטו (צילום: שרית גופן)
רד וולווט במסעדת טיטו (צילום: שרית גופן)
28 בפברואר 2018

בכל שנה לקראת אמצע פברואר מתחילות לצוץ עוגות הרד וולווט במאפיות כחלק מטקסי הוולנטיינ'ס דיי. בדרום ארצות הברית הן חלק מהתפריט הרב שנתי, למרות שאף אחד לא יודע מה מקורן ומי בעצם המציא אותן. הן מבוססות על אפקט כימי של צירוף בין חומץ ורוויון לקקאו שגורם לפיגמנט האנתוציאנין שבקקאו להאדים. התוצאה היא עוגה בגוון מהגוני, בטעם שוקולדי מעודן, לחה, קלילה ואוורירית מאוד. לפעמים אופים אותה ללא קקאו, ובתוספת של צבע מאכל (טבעי מסלק או סינטטי) ואז הגוון שלה אדום ממש. הרד וולווט יכולה להיות מותקנת בצורת רולדה, עוגה גדולה, או קאפקייק אישי, מה שבטוח, תמיד שמור לה האקס פקטור שלה ככוכבת.

טיטו

בטיטו איטליאנו, האיטקלייה השמחה מגבעתיים, מגישים את עוגת הרד וולווט כעוגה שלמה (120 ש"ח) המוגשת לשלל הסועדים בשולחן וכן, היא לגמרי עוצרת נשימה. העוגה מורכבת משכבות של עוגת ספוג באדום זרחני, מצופה קרם מסקרפונה עשיר ומעוטרת בדודבני אמרנה.  אם לא יהיה לכם זמן לשבת לקינוח במסעדה, תוכלו בקלות לארוז אותה הביתה ולהסתער עם כפות גדולות ככל שתמצאו.

טיטו

עזבו ת'סכין, תפסו כפות. רד וולווט במסעדת טיטו. צילום: שרית גופן
עזבו ת'סכין, תפסו כפות. רד וולווט במסעדת טיטו. צילום: שרית גופן

עוד כתבות מעניינות:
הבראנצ'ים הכי טובים מחוץ לתל אביב
איך הפכה ישראל למעצמת בלו נאן?
20 המסעדות הכי טובות בתל אביב

נולה

נולה בייקרי מתמחה בעוגות של דרום ארצות הברית ולכן הגיוני לפגוש פה את הרד וולוט. היא עשויה כאן בסגנון הקלאסי עם קקאו והגוון שלה מחוזק בצבע מאכל. תוכלו להזמין אותה כאקפקייק עם פרוסטינג של גבינת שמנת (16 ₪) או ללכת על עוגה גדולה שמגיעה עם גלייז ותותים (260 ₪).

נולה

הוולווט של נולה. צילום: טליה רסלר
הוולווט של נולה. צילום: טליה רסלר

 

מור קאפקייקס

בדוכן של מור קאפקייקס בשרונה מרקט תמצאו קאפקייקס בגוון אדום זרחני. הסיבה היא שאין קקאו בעוגה הזאת, אלא פשוט צבע מאכל, ולכן הטעם הוא של וניל וללא רמז לשוקולד או לקקאו. קרם גבינת שמנת לבן ופירורים זרחניים עליו, משלימים עוגה שנועדה לעלות לסטורי. (7 ₪ למיני קאפקייק, 14 ₪ לקאפקייק הגדול).

מור קאפקייקס, דוכן בשרונה מרקט

סוויט בוקס

סוויט בוקס, המאפייה האמריקאית הממתקית למראה מפאתי שוק לוינסקי מציעה את הרד וולווט כקאפ קייק או כעוגה גדולה. פה מכינים אותה על בסיס עוגת וניל עם מעט קקאו ובחיזוק צבע מאכל אדום. על קודקוד העוגה נערם פרוסטינג של גבינת שמנת (6 ₪ לבייבי קאפ קייק, 160 ₪ לעוגה גדולה).

סוויט בוקס

נוטפת סקס אפיל. רד וולווט של סוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו
נוטפת סקס אפיל. רד וולווט של סוויט בוקס. צילום: אנטולי מיכאלו

 

צ'יזקייק פקטורי

דה צ'יז קייק פקטורי מייבאים לארץ קולקצייה של עוגות גבינה מהמפעל של המותג האמריקאי המפורסם. אחת העוגות היא עוגת קקאו בחושה בצבע אדום ועליה שכבת עוגת גבינה קרמית בזיגוג שמנת עשירה. (30 ₪ לפרוסה).

דיזנגוף סנטר | קניון TLV, החשמונאים 96, תל אביב  072-3272470

סיי צ'יז, הוולווט של צ'יזקייק פקטורי. צילום: יחצ צ'יזקייק פקטורי
סיי צ'יז, הוולווט של צ'יזקייק פקטורי. צילום: יחצ צ'יזקייק פקטורי

רד וולווט

קונדיטוריית הקאפקייקס היעודית, המשלבת מאפייה ובית קפה קטן באבן גבירול, נקראת על שם העוגה המיתולוגית הזאת, רד וולווט. פה שומרים על המתכון בחשאיות שיא. מוכנים רק לגלות שמדובר בקאפקייק רד וולווט קלאסי שמכיל קקאו וחומץ תפוחים, ובציפוי גבינת שמנת קלאסית, ופירורי עוגה אדומים למעלה. (17 ₪ לקאפקייק גדול).

רד וולווט

רד וולווט של הקונדיטוריה היעודית. צילום: שירי כץ
רד וולווט של הקונדיטוריה היעודית. צילום: שירי כץ