לילה של דרמה: "הכל בכל מקום בבת אחת" זכה בשבעה אוסקרים
ג'יימי לי קרטיס ומישל יאו הן זוכות אוסקר מעכשיו וגם שני סיפורי קאמבק אדירים של קה הוי קואן וברנדן פרייז'ר הסתיימו בפסלון. סרטים גדולים כמו "טאר", "הפייבלמנים" ו"רוחות אינישרין" חזרו הביתה בידיים ריקות
טקס האוסקר ה-95 הסתיים היום לפנות בוקר עם יחסית מעט הפתעות, או הפתעה אחת גדולה, תלוי איך מסתכלים על זה. "הכל בכל מקום בבת אחת" אמנם היה פייבוריט לזכות במירב הפרסים, וכך היה – עם לא פחות משבע זכיות לקומדיית-דרמת-מד"ב-אמנויות-לחימה-מימדים-מקבילים הזאת, אבל אם חושבים על העובדה שהוא לגמרי לא עשוי מהחומרים מהם בדרך כלל עושים "סרטי אוסקר", עדיין מדובר באירוע מסעיר למדי.
מעבר לזכייתו בפרס הסרט הטוב ביותר, הוא גם סידר אוסקר ראשון בקריירה לג'יימי לי קרטיס (שחקנית המשנה) וגם הפך לרגע שיא בקאמבק המופלא והבלתי צפוי של קה הוי קואן, שהתפרסם בגיל 12 בתפקיד משנה ב"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור" ובין השנים 2002 ו-2021 כלל לא עסק במשחק אלא בבימוי פעלולים. סיפור קאמבק נוסף הסתיים באוסקר עם זכייתו של ברנדן פרייז'ר בפרס השחקן הטוב ביותר על "הלוויתן", מה שמוכיח בפעם האלף שאין כמו שינוי פיזי קיצוני (גם אם הוא הושג באמצעות חליפת שומן) בשביל להשיג לשחקן את הפסלון.
"הכל בכל מקום בבת אחת" סידר זכיה ראשונה גם לכוכבת שלו, מישל יאו ושני אוסקרים לצמד הכותבים-במאים שלו הדניאלים (דניאל קוואן ודניאל שיינרט – הישג מופרע ביחס לעובדה שזהו סרטם השני, ולפני כן הם היו בעיקר במאי קליפים) בשתי הקטגוריות הרלוונטית. הם גם הפכו בזאת לצמד השלישי בתולדות האוסקרים שחולק את פרס הבמאי – אחרי ג'רום רובינס ורוברט וייז על "סיפור הפרברים" ב-1957 וגם, כמובן, האחים כהן ב-2007 על "ארץ קשוחה". את האוסקר השביעי שלו קיבל "הכל בכל מקום", כצפוי, בקטגוריית העריכה.
במקום השני הגיעו ארבעה פסלונים לעיבוד הקולנועי לרומן המלחמה הקלאסי "במערב אין כל חדש", שזכה בפרס הסרט הזר, הפסקול, הצילום ועיצוב ההפקה. גיירמו דל טורו יכול להוסיף למדף האוסקרים המכובד שלו (שלושה אוסקרים על "המבוך של פן" ב-2006 וארבעה על "צורת המים" ב-2017, כולל הסרט הטוב ביותר) אוסקר נוסף על העיבוד שלו ל"פינוקיו", שזכה בסרט האנימציה הטוב ביותר – אחת הפעמים המעטות במאה ה-21 בהן הפרס לא הלך לסרט של דיסני. "RRR", אפוס האקשן ההודי המופרע זכה בפרס השיר הטוב ביותר על "Naatu Naatu", בעוד שני שוברי הקופות הענקיים של 2022, "אווטאר: דרכם של המים" ו"טום גאן: מאווריק" הסתפקו בפסלונים בודדים, על אפקטים חזותיים וסאונד, בהתאמה.
כמו תמיד, האוסקר הוא גם סיפור של המאוכזבים ולא רק של הזוכים, וכך סרטים אהובים ורבי-מועמדויות כמו "רוחות אינישרין" של מרטין מקדונה, "הפייבלמנים" של סטיבן ספילברג ו"טאר" של טוד פילד חזרו הביתה בידיים ריקות.