בפארק הכי קטן וחדש בפלורנטין מסתתר בית קפה/בר יין קטן וחדש

זה הקטן, לא בהכרח גדול יהיה, אבל מהנה יהיה. קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל
זה הקטן, לא בהכרח גדול יהיה, אבל מהנה יהיה. קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל

אולי התאכזבנו מגינת אלוף בצלות החדשה שנפתחה בפלורנטין, אבל המקום הטרי שהתמקם שם משנה את כל האווירה - ביום הוא בית קפה נעים עם כריכים טעימים וטוסטים מושחתים, בלילה הוא בר יין עם הופעות מוזיקה חיות באווירת מחצלת תחת כיפת שמיים. פלורנטין, בואי ותכירי את אלוף הבצלות האמתי

20 באוגוסט 2023

יש להודות, עשינו חיים לא קלים לפארק אלוף בצלות בפלורנטין. אמרנו עליו שאין בו צל, אין בו עצים ושהוא פשוט, איך נאמר את זה… סגול מדי. ובכן, צדקנו. אבל גם אם לא מדובר בהצלחה ארכיטקטונית, היו מי שלשמחתנו זיהו את הפוטנציאל של הפארק, ופתחו בו עלם חמודות בדמות בית קפה שפועל בשעות הבוקר, והופך בערב לבר יין עם הופעות חיות וקריצה קטנה לעבר.

הכירו את "אלוף בצלוּת", ה-ו׳ בשורוק. בבוקר תמצאו כאן קפה נפלא, כריכים טריים שמכינים במקום, טוסטים מושחתים וגם דברי מתיקה. בערב, יינות נהדרים מהעולם משתלטים על החלל, במחירים הגיוניים ועם מוזיקה חיה ברקע. הישיבה במקום היא על גבי שולחנות בצידו של הפארק, תחת ציליות ושולחנות רחבים ונעימים. אין ספק כי המקום החדש נותן לפארק הסגול-ירוק חיים חדשים. או במילים אחרות, בא לשכונה בחור חדש.

אם כך, בואו נדבר על מה עושים באלוף בצלות כל היום: בגזרת הכריכים תמצאו כריכים קלאסיים כמו פסטו, עגבניה, מוצרלה ושמן זית, יש מיקס נקניקים עם מיונז, חרדל ואריסה, יש כריך בוקר אידאלי עם חמאה, גבינת ברי וחמאה, וכמובן – כי בכל זאת מדובר בפלורנטין – גם אופציה טבעונית שמבוססת על ממרח ארטישוק ופלפל קלוי (הכריכים עומדים על 32 ש״ח). מלבד הקפה הריחני שקולים במקום, יש גם גזוז משמש צונן ומיץ תפוזים סחוט.

קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל
קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל

אם אתם במצברוח יותר מושחת (ולמה לא בעצם?) נמליץ על הטוסטים – יש האם אנר צ׳יז, שילוב שקל לאהוב, יש גרויר עם אנשובי ויש גרויר עם מוצרלה למתקדמים (הטוסטים במחיר 38 ש״ח). מלבד זאת תמצאו גם,יוגורט יווני אם אתם במוד לארוחת בוקר, עוגות בחושות מתחלפות (16 ש״ח לפרוסת עוגה) שמשתדכות נהדר עם הקפה, וגם עוגיות שוקולד צ׳יפס (16 ש״ח), שהן תמיד רעיון מוצלח. 

הכל טוב, יפה ורגוע, עד שחושך יורד על פארק אלוף בצלות, הנגנים מתחילים להגיע והיין נמזג בנדיבות לכוסות. משום שבשעות הערב, כמעט בכל ימות השבוע, מגיע אמן אחר, או להקה, לנגן במקום החדש. לוח ההופעות מתעדכן באופן תדיר ותלוי במקום, כאשר לרוב הבמה מוקדשת למוזיקה עתיקה, מתוך חזון לייצר מקום תרבותי שנשען על מסורות עתיקות.

אזור הישיבה מול קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל
אזור הישיבה מול קפה אלוף בצלות. צילום: שחר סגל

למשל בתכנית: יונתן ברק על צ׳מבלו, מיכל גולדשטיין על אקורדיון, יואב פקטה על סיטאר, יעל לביא על קאנון ועוד מבצעים שונים עם כלים ייחודים. בעת ההופעות האווירה מתחילה להשתנות והמקום מקבל וייב של בר יין תחת כיפת השמיים, עם כריות ומחצלות בסבבה.  סוף סוף בר יין שמחדש משהו.

מבית קפה לבר יין קפה. אלוף בצלות. צילום: שחר סגל
מבית קפה לבר יין קפה. אלוף בצלות. צילום: שחר סגל

אגב אנחנו עוד יותר בעד, משום שלצד ההופעות נפתחים בקבוקי יין מפתים במחירים נוחים, וכן מוצעות פלטות גבינות, דגים ונקניקים. יש גם בקבוק יין קטן (24-72 ש״ח) שמכיל שתי כוסות יין, אידאלי למי שמתקשה להחליט ורוצה לטעום יותר מבקבוק אחד. שאר הבקבוקים נעים בין 59-189 ש״ח, מחירים הוגנים לכל הדעות. לפחות בישראל כן? בהמשך צפוי אלוף בצלות לארח גם גלריה, שוק פרחים, תיאטרון בובות ועוד הרבה התרחשויות תרבותיות ששווה לחכות בשבילם. 

פארק אלוף בצלות, סמטת אלוף בצלות 2, א׳-ה' 8:00-23:00, יום ו' 8:00 עד כניסת שבת, יום שבת 8:00-23:00