ברמן, תמזוג לנו ביס: 19 הברים עם האוכל הכי טוב בתל אביב

אם אין מקום על הבר תמיד אפשר על הרצפה. בושוויק (צילום יח"צ)
אם אין מקום על הבר תמיד אפשר על הרצפה. בושוויק (צילום יח"צ)

עברו וחלפו הימים שבהם הסתפקנו בטוסט גבינה או בקערת בייגלה לצד הבירה, והיום אנחנו הרבה יותר בקטע של טרטר לוקוס לצד הנגרוני שלנו - ככה זה, מה לעשות. אספנו עבורכם 19 מקומות שמצטיינים בדיוק בזה (בסדר לא מחייב)

30 בספטמבר 2022

לשתות או לאכול? למה לא את שניהם בעצם? כשהחום עולה ובחוץ כמעט בלתי נסבל להסתובב (ותכלס מי יודע עד מתי יהיה אפשר להסתובב), חיפשנו נחמה קטנה בדמות משקה, ואם כבר משקה אז למה לא יחד עם מלווה שווה? במיוחד לחודשי הקיץ וכמובן שלא רק – אספנו עבורכם את הברים עם האוכל הכי טוב. לגמרי שווים לגימה וקפיצה בכל שעה, לכל גיל וסגנון.

1. שפוי

בר היין החדש של אנשי M25 בשוק הכרמל מצטיין בהיצע של מנות קטנות ופשוטות אך אדירות מחומרי גלם נהדרים, במחירים שבין 30 ל-50 שקלים פר מנה, ויחד עם כוסות יין בפחות מ-30 שקלים הוא כבר מסתמן כאחד הברים הטעימים והמשתלמים בסביבה (אנחנו עפנו על מנה של קלאמרי עם אפרסק מוחמץ). האווירה המיוחדת במקום מושגת באמצעות העובדה שבמשך שעות היום פועלת כאן המסעדה העממית המצוינת "המקום של ענת", מה שנותן לבר הזה וייב ביתי במיוחד. אבל מעל הכל – טעים. וזה מה שהבטחנו. סמטת הכרמל 23, ג'-ה' מ-18:00

2. AKA44

אחד המקומות החדשים המדוברים ביותר בעיר הוא מצטרף טרי לרשימת הברים הטעימים ביותר בתל אביב. קומפלקס הבילוי של דוד טור ושות' קיבל ביקורות מעט צוננות ממבקרי מסעדות שמצפים לארוחה במבנה מסעדתי, אבל הברים שמאכלסים את הפרויקט השאפתני – בר יין ובר קוקטיילים – מציעים את אחד התפריטים היותר מושקעים וכיפים שאפשר לקבל עם הדרינקים שלכם. בתפריט הפתיחה מצאנו בתפריט הפתיחה תמצאו למשל לחם וחמאה ובצלי פנינה בשמן שאטה, קרוקט חציל מעושן בפלפל פימנטון, ברוסקטה טרטר בקר עם ירקות שרופים ואיולי וירק עונתי בוויניגרט קמבוצ'ה, ותחת הכותרת "יומיים וחודשיים" מצאנו תצוגת תכלית של ברזאולה דג ודג כבוש, השוואה מעניינת של השפעת משך השימור על אותו חומר גלם. יאמי. נחלת בנימין 44

מנות מושקעות וכיפיות. AKA44 (צילום: נדב יהלומי)
מנות מושקעות וכיפיות. AKA44 (צילום: נדב יהלומי)

3. תרצה

טוב, זאת לא חוכמה, בר היין מבית OCD של השף רז רהב קצת פחות עבד לנו כשקיווינו למצוא שם ארוחה מסעדתית, אבל בכל זאת פגשנו שם אוכל מצוין ברמה של חמישה כוכבים ותמורה אדירה לכסף. אם מגיעים מוכנים נפשית לרעש, צפיפות ואווירה של בר, יש כאן תפריט מרהיב (הבנתם? כי שף רז רהב) ומנות נפלאות ובלתי צפויות כמו ברוסקטה שומן בקר ותמרים או קרפלעך עם קוויאר במילוי לחם אבוד. הנה בר שעוד נחזור אליו שוב ושוב ולא בהכרח בגלל הדרינקים. החלוצים 3

מנה בלתי נתפסת באיכויותיה, ועוד בבר. תרצה (צילום: חיים יוסף)
מנה בלתי נתפסת באיכויותיה, ועוד בבר. תרצה (צילום: חיים יוסף)

4. ווינונה פוראבר

עוד בר יין חדש יחסית שנכנס לרשימה בסערה, עם תפריט אוכל מינימליסטי ומדויק של שף אביתר מלכה, זוכה "משחקי השף". הוא יצר סדרה של מנות קטנות שמשלימות את חוויית השתייה, כמו ברוסקטה מצוינת עם גבינת רכס ופרי עונתי (כל הגבינות במקום הן מתוצרת משק עפאים); קישואים צלויים עם לאבנה וחומץ שרי; ממליגה מתוקה־עדינה מתירס טרי עם בצלים, חלפיניו מוחמץ מתוצרת בית וקרם פרש; אניילוטי דלעות שרופות בחמאת מרווה עם שברי עוגיות אמרטי, או קבב בר ים עטוף בעלי גפן על יוגורט אם באתם ממש רעבים. הכלל הדוגמטי שהשית על עצמו מלכה: כל מנה מכילה עד חמישה מרכיבים בלבד. שלמה המלך 2

אביתר מלכה (מימין) בווינונה פוראבר. מינימליזם דוגמטי (צילום: רן בירן)
אביתר מלכה (מימין) בווינונה פוראבר. מינימליזם דוגמטי (צילום: רן בירן)

5. הגאולה

בדרך אל הים יש את אחד הברים השכונתיים עם האוכל הכי מפתיע וטעים. דן הוא השליט בממלכה שלו – מהמטבח, תוך כדי מלצור ופטפוט עם הקהל הקבוע (שהפך למשפחה) וגם כאחראי על הפלייליסט המעולה. הוא מצליח למצוא את הזמן לקפוץ לשוק ולהביא חומרי גלם טריים ולהרכיב תפריט עשיר. תמצאו שם מנות בר טיפוסיות כמו כבד קצוץ וחמוצים חריפים ועד קרפלעך במילויים שונים, סלט קיסר אמיתי ובלי פשרות (אפשר גם עם שרימפס!) וכמובן הפיצה המפורסמת שנעשית במקום מאפס ונאפת בתנור לבנים. מה שנשאר זה להזמין כוס יין לבן צונן או בירה קרה מהחבית ולהחליט.
גאולה 51, מ-17:00 והלאה

על הבר בגאולה. צילום: נדב יהלומי
על הבר בגאולה. צילום: נדב יהלומי

6. בית אריאלה

המקום של אריאלה לאנדה שואב אליו קהל לקוחות מגוון וגם הרבה קבועים וקבועות. אחרי שנים ארוכות בחיי הלילה, אריאלה רצתה לעשות משהו אחר. כשחזרה מהקורונה צרפה למטבח את שף עידו קבלן שמעמיד כאן רף גבוה שהוא לחלוטין מעל לאוכל הברים הרגיל. התפריט הוא בווייב "צרפתי וים תיכוני" עם 12 מנות שמתחלפות ומתעצבות לפי העונה, לדוגמה: בר ים שלוק בחמאה מזוקקת על תפוח אדמה "אליאנס" ואיולי "צ'או צ'או', או פטריות קינג אויסטר צלויות עם גבינת גרוייר, אבקת שוש (ליקריץ מתקתק), פלפל אורפה ואבקת מרעדיות (פטריות שלוקטו פיזית על-ידי עידו בחורף שעבר והפכו לאבקה). קחו לילה ורוד בלוא בול עם קרח ותשאירו מקום לבדוק את כל התפריט.
מקווה ישראל 1, ב-ה, ש, 18:00 והלאה

בית אריאלה. הבר שטעים בו. צילום: יח"צ
בית אריאלה. הבר שטעים בו. צילום: יח"צ

7. ג'ונז

הבר הממזרי של חבורת מלגו ומלבר שנפתח בתקופת הסגר השני הוא בר "סלון" אינטימי לשתות ולאכול בו. החלום של החבורה התגבש לכדי מקום קטן ומשוחרר עם דגש על קוקטיילים מעולים ותפריט יין מצומצם ומדויק. מוטי טיטמן, השף, עיצב תפריט קצת יותר פשוט ונינוח ובמרכזו תנור פיצה לוהט. תוכלו למצוא כאן למשל – פטה כבד עוף על בריוש, פיצה פפרוני ואריסה, בטטה לבנה אפויה בתנור פיצה עם ציר עוף, סחוג ויוגורט יווני ועוד. כדאי להתרווח, לשמוע את המוזיקה הטובה, להזמין אלונ'ס מרגריטה ולנסות לבחור. מזהירים שזה לא קל.
זבולון 13, כל יום חוץ משישי מ-19:00

להתמלא בתחושה שהכל יהיה בסדר. הפיצות של ג'ונז (צילום: בר כהן)
להתמלא בתחושה שהכל יהיה בסדר. הפיצות של ג'ונז (צילום: בר כהן)

8. בל בוי

אריאל לייזגולד ואבירן אבידן, אשפי הפרטים הקטנים, תכננו בר משוגע עם חוויה ייחודית. לצד הקוקטיילים המושקעים וההומור, ותחת ההשפעה ההדוניסטית שבמקום – אפשר וכדאי להתמסר לצלחת אויסטרים עסיסיים לפתיחת התיאבון, ומשם להמשיך למגוון מנות שיתמזגו גם כן מצוין עם האווירה. השף אור נודלמן מעוניין להעביר אתכם סוג של 'טיול' לאורך התפריט כשכל מנה היא עולם בפני עצמו, מבחינת טעם ומראה. מה תמצאו פה? ובכן: פטה ברווזון בחמאה, קוניאק ודבש או קורדו מוסר ים עם עגבניות ביף וגבינת חלומי. לקינוח כדאי לקחת פנקוטה צ'אי שזה מרק פטל, וניל וקראמבל פיסטוק. אנחנו היינו שותים עם כל הטוב הזה Not avesper או Ring abell.
ברדיצ'בסקי 14, 18:00-3:00

הפנקייק של בלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)
הפנקייק של בלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)

9. בושוויק

את להטוטי אוכל הרחוב המושחת של שף עינב אזגורי החליף לאחרונה שף און משען בתפריט חדש של ספיישלים מהמטבח האמריקאי, חיבור טבעי מבחינת הבושוויק, שנקרא על שם השכונה הצבעונית בברוקלין. כך למשל תמצאו שם נקניקיה מבושלת בלחמנית תפוח אדמה עם רליש ובצל פריך; שיפודי מלפפון חמוץ בטמפורה, דבש ועירית; מומופוקו ביף – בקר מיושן בחמאה עם מיונז מתוצרת בית ושבבי בוניטו, וצ׳ורוס פויול – ספירלת בצק רבוך מטוגן עטוף בתערובת תבלינים, טקילה קרמל, גרידת ליים וקרם פרש. מה שבטוח זה שקבוצת האימפריאל ממשיכה לקחת ברצינות את עניין האוכל בכל הלוקיישנים שלה.
נחלת בנימין 28, 18:00-01:00

ממנהטן לנחלת בנימין. בושוויק (צילום יח"צ)
ממנהטן לנחלת בנימין. בושוויק (צילום יח"צ)

10. השופטים

מוסד תל-אביבי בן 40 שמושך אליו קהל לקוחות קבוע ומגוון. ב-2009 לקחו עליו את הפיקוד האחים גנור ועל האוכל מופקדת האם – מיכל. בשופטים תמצאו אוכל עשיר ומנחם, המנות גדולות ועסיסיות וחלקן נשתמרו עוד מימי הפתיחה. לא תמצאו כאן חידושים מסעירים אלא קלאסיקות שמורות היטב שילכו נפלא עם בירה צוננת מהחבית. בין המנות אפשר למצוא: מטיאס בכבישה ביתית, כבד קצוץ מעשה ידיה של מיכל, פלטת טוגנים מוגזמת, חומוס ונקניקייה ועוד.
אבן גבירול 39, א-ה, ש, מ-18:00, ו-12:00

השופטים. צילום: איתמר גנור
השופטים. צילום: איתמר גנור

11. המנזר

מה לא נכתב על המוסד האלמותי? הוא נפתח בין 1992 ל-1993(לא בדיוק זוכרים, ככה זה כששותים) והפך למרכז דתי לכל דבר ועניין. למרות גילו, המנזר ממשיך לבעוט, לחדש ולייצר תפריט אוכל מגוון ועדכני לצד הקלסיקות היציבות שלו. על המטבח כיום אמון קרייג, שזהו גלגולו השלישי במנזר. קרייג, יליד סנט לואיס בארה"ב, משלב מנות בר מבית אמא באמריקה. תוכלו למצוא בתפריט מנות מוכרות ואהובות כגון רומני בפיתה, ויטאלו-טונאטו, האיקרא של שולי ומטיאס. אלה לצד חידושים משתנים כמו קורן דוג- נקניקיה מטוגנת בבלילת תירס, או את הגרסה של קרייג ללחמעג'ון מקסיקני בלאפה/טורטיה עם סחוג, בשר לחי בקר, כוסברה ופטרוזיליה. היינו שותים פה גינס מהחבית או וינו ורדה מפורטוגל והיינו אוכלים. נקודה.
אלנבי 60 א-ד 8:00-04:00, וסופ"ש 24 שעות

המנזר
המנזר

12. נקסט דור

כששרון ושי שלומי הבעלים של המיט בר פתחו אותו ב-1994, הם בטח לא חשבו שהחנות שלידם תהפוך לבר תוסס ומבוקש לא פחות מהמסעדה. ב-13 שנה של פעילות המקום שומר על פאסון ועל קהל לקוחות קבועים ומזדמנים. האווירה יותר משוחררת מאשר במסעדה אבל האיכות היא אותה איכות. מה תוכלו לנסות פה? ובכן – סלט שומר ושקד קלוי עם שומר, תפוח סמית, נענע, צ'ילי, שקדים קלויים, שמן זית לימון ודבש; קורנביף ביתי עם עלי רוקט, חלפיניו וחרדל ואיך אפשר בלי החלה הטרייה שנאפת כאן בכל יום בשבוע. היינו פותחים בקבוק יין אדום מעולה ומגיעים מוקדם לתפוס מקום על הבר.
שדרות ח"ן 52, א-ש 17:00-00, שישי צהריים 12:00-18:00

מיט בר נקסט דור. צילום: יח"צ
מיט בר נקסט דור. צילום: יח"צ

13. מידל

הבר החדש בשרונה מרקט נותן אפשרות לאכול ולשתות כמו שצריך כבר מ-10 בבוקר. תמצאו פה תפריט אוכל של חמישה(!) שפים מליגת העל – אסף גרניט, יובל בן נריה, אייל שני, יוגב ירוס ורחל בן אלול. תפריט אלכוהול וקוקטיילים של מוש בודניק (סושיאל קלאב) ותפריט יין שנבנה יחד עם הסומלייה המוערכת מור ברנשטיין. פייר, מרגש. אז מה היינו אוכלים שם? האמת שנראה לנו שצריך לבוא ולנסות כל פעם משהו אחר, לדוגמה: כרוב צרוב על פחמים של אסף גרניט או כרובית בפיתה של אייל שני, קריספי צ'יקן של יובל בן נריה, כריך בשר של יוגב ירוס או טורטיה ספרדית של רחל בן אלול. בקיצור תבואו עם כמה חברים ותזמינו הכל. היינו שותים מוסקו מיול או כוס גרונר.
קלמן מגן 3, שרונה מרקט, ראשון- רביעי 10:00-22:00, חמישי ושבת 10:00-23:00, שישי 10:00-16:00

ברוסקטות במידל (צילום: נועם פריסמן)
ברוסקטות במידל (צילום: נועם פריסמן)

14. רעמסס

הגסטרו בר רחב הידיים ששוכן בין הסמטאות של יפו מציע שילוב מנצח של קוקטיילים, בריזה ואת האוכל של אלי שטיין. תצאו פה למסע מיפו ועד הודו עם גריל פחמים, דגה מקומית ועושר תבלינים שנפגשים והופכים את הקיץ ליותר נוח. אז מה אוכלים? דג נא, שמן צ'ילי ועשבי תיבול טריים, או שיפוד סלמון עם קארי טיקה מסאללה, כוסברה ועלים של חילבה, וגם שיפוד קבב עם בצל וסומק ופלפלים חריפים שרופים. מה נשתה? קוקטייל "דאקירי נצר" – בקרדי לבן ומסקל, או כוס מוסקדה צוננת.
הגימנסיה העברית 7, א-ה – 18:00-02:00, שישי שבת – 17:00-03:00

שיפודים ברעמסס. צילום: יח"צ
שיפודים ברעמסס. צילום: יח"צ

15. הרצל 16

הבר של קבוצת R2M (שהחליף את רוטשילד 12) לוקח את עניין הגסטרו-בר כמה צעדים קדימה ומתאים תפריט אוכל מגוון לכל שעה ביום. הקו המנחה הוא אסייתי והמטבח מאובזר בהתאם. אפשר להגיע בבוקר למשהו קטן כמו ברד פודינג וגלידת מאצ'ה או מאפה טרי וריחני. בצהריים יש סלט שרימפס תאילנדי מרענן עם כל מיני ירוקים, כרוב סיני ושבבי קוקוס קלויים, או סמוסה טבעונית וצ'אטני מנגו. בערב היינו הולכים על הכנפיים הקוריאניות החריפות, הראמן המעולה או על הגיוזה עוף שעשויה בעבודת יד. ומה היינו שותים? יש הרי משקה אפשרי לכל שעה: בבוקר – כוס קרמו דה לואר מבעבע, בצהריים – ריזלינג של ספרה ובערב – קוקטיילים שווים דוגמת "גיישה" – יוליוס ביטרס, נגורי סאקה, פסואה ולימון או מלכה 12 מהחבית.
הרצל 16, א-ה 7:30 ואילך, בסופ"ש- 8:00 ואילך 

ראמן בהרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)
ראמן בהרצל 16 (צילום: עידית בן עוליאל)

16. פיקוק

הפיקוק של ניר גאון, לילך ספיר ושמעון משל, קיים כבר 13 שנה. בין הלקוחות תמצאו שחקנים ואנשי בוהמה, בכל זאת – המיקום. הגישה של הפיקוק לאוכל היא קז'ואלית אבל עם הקפדה יתרה על חומרי הגלם, כאשר הכל נעשה במקום (למעט הלחם). לאחרונה חזר השף רוני שלוש לנהל את המטבח ולסגור מעגל כמי שהיה שם בתחילת דרכו של הפיקוק לצידו של שף ערן שרויטמן. "הפיקוק מבוסס על דיאלוג בין המקום לבין מי שבאים אליו" מספר לנו משל הבעלים, ורוני מסכים. בין המנות שתמצאו כאן יש קונפי דג על ברוסקטה – מיץ לימון שום ופלפל, מסבחה עדשים שחורות, עלי גפן, ההמבורגר המפורסם ויש גם פיצה טבעונית מעולה. תמצאו כאן גם טעימה קטנה של אוכל גיאורגי אמיתי מעשה ידיה של אמא של שמעון – חצ'אפורי, חינקלי בשר או גבינה. וכן היא גם מכינה את הכבד הקצוץ. אין כמו אמא. היינו מתכוננים לערב ארוך – שותים אפרול שפריץ בתחילת הערב וממשיכים עם ויסקי על קרח להמשך.
מרמורק 14 תל-אביב, מ-17:30 

פיקוק (צילום: שלומי יוסף)
פיקוק (צילום: שלומי יוסף)

17. A la bar

בשקט בשקט, ובלי ששמנו לב, צמוד ללה שוק שנדמה שכבר כאן מאז ומתמיד – נפתח לו כבר לפני כמעט 5 שנים ה"אה לה בר". אז האח הקטן כבר לא כזה קטן, מלא כל הזמן ומציע מנות קטנות ושמחות מאוד ליד המשקה. הבעלים מספר שהרעיון לפתוח את המקום היה בעצם פתרון למקום שהוא עצמו חיפש – בר המשלב בילוי קליל ואלכוהולי עם אוכל טוב. אז מה כדאי? ובכן – שרימפס בורגר-איולי חריף וצ'יפס לוהטים, נתח קצבים, בצל מדורה, ציר בקר ופירה כמהין או לקחת לכיוון אחר של מעורב ים בפיתה עם אריסה לימון כבוש וטחינה. היינו שותים לצד זה מזקליטה רוסאדה חריפה ומעושנת.
דיזנגוף 92, א-ה 18:00 ועד אחרון הלקוחות, שישי ושבת מ-12:00

אה לה בר. צילום: נועם פריסמן
אה לה בר. צילום: נועם פריסמן

18. עמירם

הפאב הכי ותיק בעיר נפתח בשנת 1976 על ידי עמירם ונורית אמיתי ומזה כ-9 שנים בניהולם ובבעלותם של חגית קוטון (בטי פורד) וזיו בן ברוך. הקהל כמובן נאמן וקבוע (ברובו) ומבחינת גילאים יש פה הכל מכל. האווירה שכונתית ונעימה, ותפריט האוכל נשאר כמעט זהה ב-45 השנים האחרונות. זה מקום למצוא בו קלאסיקות מנצחות שאין צורך להחליף למשל – דג מלוח שעובר טיפול אישי, פילמני, סלט רוסי, נקניקיות בבירה עם כרוב שוקרוט או פלטת ירקות מפנקת. ומה נשתה כאן? גינס מהחבית כמובן.
התערוכה 8, א-ה 12:00-00:00, ו – 12:00-18:00

על הפאב בעמירם. צילום: הדר נדלר
על הפאב בעמירם. צילום: הדר נדלר

19. שישקו

השישקו נפתח ב-2010 כ"חמארה בולגרית" על ידי שלושה שותפים – כולם שועלים ותיקים מהתחום. רק אחד מהם עדיין שם – אלעד דור. השישקו אמנם פתוח לא מעט זמן אבל ממשיך להיות עמוס ושוקק וממשיך לקדם את תרבות השתיה הטובה לצד אוכל בלקני. התפריט צבעוני ועשיר ונראה שייקח לא מעט זמן לטעום את הכל. מנות אייקוניות לדוגמה: קציצות הפראסה של סבתא לילי (סבתא של אלעד) וקבב על-פי מתכון סודי ומשפחתי, או סלט חצילים שרופים  ואפשר לצד כל אלה גם ציזיקי משובח. בנוסף לכל זה, שף רוברט קלוגר העביר לפה את תפריט ה"בראנץ שיכורים" המפורסם שלו (מהסרווסריה שנסגרה) ומעמיד רף גבוה ליכולת האדם לאכול ולשתות יחד בטרם השמש שוקעת. היינו שותים כאן מה שמתחשק, יש כאן הכל, באמת, והרבה.
א-ה 18:00-01:00, שישי – 12:00-01:00, שבת – 11:01:00

בראנץ' בשישקו. צילום: אנטולי מיכאלו
בראנץ' בשישקו. צילום: אנטולי מיכאלו