בתים מבפנים 2024: סופ"ש של סיורי לוקיישנים מופלאים בתל אביב

הבית האדום בשכונת שפירא (צילום: הילה שמיר)
הבית האדום בשכונת שפירא (צילום: הילה שמיר)

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות והארכיטקטורה הגדול בישראל, יפלוש בסופ"ש הבא (25.5-23.5) לכ-175 בתים, מבני ציבור ולוקיישנים עירוניים מסקרנים בתל אביב, כולם פתוחים לציבור בחינם. ההרשמה לסיורים הסגורים החלה הבוקר וכמעט כל המקומות כבר נחטפו. למזלכם יש איזה 100 סיורים פתוחים

בשנת 2007 התקיים לראשונה אירוע האדריכלות והארכיטקטורה "בתים מבפנים", שהפך מאז בשיתוף עיריית תל אביב-יפו ובתמיכתה לאירוע הגדול ביותר בתחום בארץ, והכניס מאז מאות אלפי מבקרים לסיורים בבתים הפרטיים ובמבנים הציבוריים היפים והמעניינים ביותר בישראל. בסוף השבוע הבא, 25.5-23.5, תיערך בתל אביב המהדורה ה-17 של "בתים מבפנים" עם כ-175 לוקיישנים ברחבי העיר שיזמינו את הציבור לגלות את סודותיהם הארכיטקטוניים.

>>  מפרש לבן באופק: 13 תערוכות חדשות לצוף איתן בסופ"ש בתל אביב

ההרשמה לסיורים שדורשים הרשמה מראש נפתחה הבוקר למחזיקי כרטיס דיגיתל ומרבית המקומות נחטפו תוך דקות, אך אירוע "בתים מבפנים" כולל השנה גם עשרות רבות של סיורים ואירועים פתוחים לקהל שאינם מצריכים רישום. בין הלוקיישנים שייחשפו תוכלו למצוא למשל את הפנטהאוז היפהפה בשכונת נגה שביקרנו בו בשבוע שעבר במדור "דירה להכיר", כמו גם דירות פרטיות נוספות ברמת אביב, שדרות רוטשילד, פלורנטין ועוד.

אנחנו כבר הצצנו. הפנטהאוז בשכונת נגה (צילום: נועם רון)
אנחנו כבר הצצנו. הפנטהאוז בשכונת נגה (צילום: נועם רון)

לצד ההצצה המסקרנת לדירות מעוצבות של אחרים, מציע "בתים מבפנים" ביקורים וסיורים במבני ציבור מסקרנים כמו הוולודרום בהדר יוסף, בית בן גוריון, המרכז העירוני לבקרת תנועה, מגדל העירייה החדש באבן גבירול, קאנטרי שוק העלייה ועוד, כמו גם סיורים במרחבי הטבע העירוני דוגמת בוסתן מוז"א ופארק הטיילת החופית מצפון לרידינג.

בואו נטייל יחד בגן הקסום שהוקם במסגרת תוכנית האב להתחדשות מוזיאון ארץ ישראל (מוז"א). הגן פתוח לציבור ומהווה חלק ממרקם…

Posted by ‎Open House בתים מבפנים‎ on Wednesday, May 15, 2024

מטרת האירוע היא לחשוף את הסביבה האורבנית על כל מרכיביה: אדריכלות, אקולוגיה, עיצוב, מרחב ציבורי, מבני חינוך, בתים פרטיים ומקומות בלתי שגרתיים ברחבי העיר, ללא תשלום. "בתים מבפנים" הווה גם הזדמנות להיחשף לתוכניות העירוניות החדשות, לגלות את הפרויקטים התשתיתיים, ולקבל הצצה לעשייה הענפה בתחומי התכנון, הבינוי, ההתחדשות, השימור והטיפול במרחב הציבורי, לצד מגוון רחב של פעילויות חינוכיות, חברתיות וקהילתיות – המתקיימות בין כותלי מבנים ומרחבים בעיר.

>> אירועי "בתים מבפנים", חמישי-שבת 25.5-23.5 בכל רחבי העיר. פרטים מלאים על כל הסיורים והרשמה מוקדמת כאן. כדי להנכיח את המציאות המורכבת, ילבשו כל הסדרנים באירוע חולצה עם הדפס של הכיתוב Bring them home וסרט צהוב