מחאת העגלות חוזרת לתל אביב: "הילדים שלנו לא יגדלו בדיקטטורה"

מחאת העגלות, יולי 2011 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
מחאת העגלות, יולי 2011 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

ב-2011 זאת הייתה אחת ההפגנות שהדליקו את המחאה החברתית: מחאת העגלות תחזור מחר (שישי, 16:00) לכיכר דיזנגוף, במטרה לאפשר להורים לילדים קטנים שמתקשים להגיע להפגנה במוצ"ש להביע את מחאתם נגד ההפיכה המשטרית. מאחורי היוזמה, כמו אז, הורים ש"יודעים להילחם על מה שחשוב לנו"

לפני קצת יותר מעשור, בזמן המחאה החברתית של 2011, זאת הייתה אחת המחאות המרשימות והמפתיעות שידעה תל אביב:  היה זה יום חמישי, שעת אחר הצהריים, כשבשדרות בן ציון המובילות אל כיכר הבימה התאספו עשרות אלפי הורים וילדים עם עגלות כדי לדרוש צדק חברתי וחינוך חינם, הפגנת ענק שמותגה מיד כ"מחאת העגלות". ועכשיו היא חוזרת. ביום שישי הקרוב (20.1) בשעה 16:00 צפויים להתכנס בכיכר דיזנגוף הורים וילדים מכל רחבי העיר והארץ ולהתניע את "מחאת העגלות 2023".

>> בשלישי: שביתת אזהרה עממית נגד ההפיכה המשטרית
>> מסתבך והולך: מי יחליף את יאיר לפיד בהנהגת ההתנגדות?

בהפגנה צפויים לנאום הארטיסט והאקטיביסט המחונן יוסי צברי, ד"ר אדם שנער המומחה למשפט חוקתי והמנגיש הלאומי בטוויטר, וחברת הכנסת לשעבר אמילי מואטי. גורמים במשטרת המחוז הבהירו כי המשטרה נערכת לקיום המחאה בכיכר, וכי במידת הצורך היא והרחובות הסמוכים אליה יחסמו לתנועה, דבר הצפוי לייצר יחסית מעט שיבושי תנועה במרכז העיר מכיוון שבבשעה זו מתחילה התנועה על הכבישים להידלל.

ההורים שלי עשו הכל בשביל שלא נחיה בדיקטטורה.בגיל חצי שנה עליתי לישראל. אני מסתכלת על הדברים שההורים שלי היו צריכים…

Posted by ‎מחזקים‎ on Tuesday, January 17, 2023

את היוזמה הוציאו לדרך בני הזוג חן בלטנסקי ואלון הוטר, הורים תל אביבים מן השורה, שהחלו להפיץ בתחילת השבוע את היוזמה באמצעות קבוצות ווטסאפ וטלגרם ייעודיות. "הורים לילדים שאכפת להם מצב החינוך והדמוקרטיה? גם אתם התבאסתם שלא יכולתם להגיע להפגנה בערב? אנחנו חן ואלון, שני הורים שלא מוכנים שהילדה שלהם תגדל בדיקטטורה. הצטרפו אלינו כאן לעדכונים על מחאת העגלות 2023 – הפגנה ראשונה בשישי הקרוב ב-16:00!", כתבו השניים בהודעת הגיוס לקבוצה.

בפוסט נרחב יותר בפייסבוק כתבה בלטיאנסקי ש"ההורים שלי עשו הכל בשביל שלא נחיה בדיקטטורה. בגיל חצי שנה עליתי לישראל. אני מסתכלת על הדברים שההורים שלי היו צריכים ועדיין צריכים לעבור בשביל שאני והאחיות שלי נגדל במקום חופשי, שיהיו לנו הזדמנויות בחיים, שנוכל לחיות בשקט, בשיוויון. בדמוקרטיה! הם עשו את המסע עם ילדה בת 7 וילדה בת חצי שנה, הם עבדו בחמש עבודות, גרו בדירה קטנה עם סבתא שלי, הם עד היום עובדים קשה ולא תהיה להם פנסיה כמו של מי שנולד כאן את כל זה הם עשו ועכשיו יריב לוין חושב שהוא יכול לקחת את זה". עוד הוסיפה בלטיאנסקי ש"הסתכלתי על ההפגנה בשבת בערב, הייתי בבית כי הייתי עם ילדה חולה, קינאתי במפגינים. ואז גם הבנתי שביבי וסמוטריץ מאיימים בעיקר על הילדה שלי, על הילדים של כולנו, על העתיד שלנו. ואנחנו לא מפחדות. כמו ההורים שלי, כמו כל ההורים הישראלים, אנחנו יודעים להילחם על מה שחשוב לנו. הילדים שלנו לא יגדלו בדיקטטורה".
>> מחאת העגלות, שישי 16:00, כיכר דיזנגוף. להצטרפות לקבוצת הווטסאפ לעדכונים לחצו כאן