הכינו את הדגלים: מצעד הגאווה חוזר במתכונת מלאה – אבל עם שינויים

כל העיר דגלים דגלים. מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: Shutterstock
כל העיר דגלים דגלים. מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: Shutterstock

בשונה משנה שעברה אז הוחלט על קיום מצעד מצומצם (במשאיות) זמן קצר לפני המועד, הפעם נראה שמתכוננים כרגיל. בגלל העבודות במרכז העיר צפויים כמה שינויים - כל הפרטים בפנים

הפעם בלי ברגע האחרון או בערך: אירועי ומצעד הגאווה חוזרים השנה בגדול והעירייה משחררת היום (ד') חלק מהפרטים הנחוצים. המצעד יתקיים ביום שישי ה-10 ביוני וצפויים להשתתף בו מאות אלפי בני אדם מרחבי הארץ והעולם. בנוסף, צפו למבול של אירועים במהלך החודש ובהם, בין השאר: מסיבת גאווה לגיל השלישי, כנס מתגייסים לקהילה, פיקניק משפחות, הפרלמנט של גילה לנשים טרנסג'נדריות ועוד.

המדריך לצועד המתחיל: מה צריך לעשות כדי לשרוד את מצעד הגאווה?
התמוה, הגרוע, המרים וההיסטרי: קבלו את מצעד המנוני הגאווה הגדול

השנה תוואי המצעד צפוי להיות שונה, ככל הנראה לאור העבודות הרבות במרכז העיר ויצא משדרות רוקח בסמוך לספורטק. הוא יימשך עד גבעת המופעים בגני יהושע שם תוקם הבמה המרכזית עם מופעים שיוכרזו בהמשך. לאורך המצעד ילוו את הצועדים משאיות עם מיטב הדיג'ייז מהעיר. בעירייה נמסר גם כי ביום המצעד יתוגבר מערך "נעים בסופ"ש" בסביבת האירוע. פרטים מלאים יפורסמו בהמשך.

גם הגרביים לבושות חג. מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: Shutterstock
גם הגרביים לבושות חג. מצעד הגאווה בתל אביב. צילום: Shutterstock

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי, מסר היום: "לאחר שנתיים של קורונה ששיבשה את השגרה שלנו, אני שמח ונרגש לחזור לאירועי חודש הגאווה במתכונתם המלאה, כשתיירים מרחבי העולם ממלאים את עירנו, ולקיים מצעד גאווה מושקע – שיכלול הזנקה, מצעד צבעוני של משאיות מקושטות ומאות אלפי חוגגים. אירועי הגאווה בתל-אביב-יפו הם מסורת ארוכת שנים שבמרכזה מסרים של שוויון וקבלה, ותל-אביב-יפו, שהיא בית חם לכל הקהילות שחיות בה וגאה להיות עיר פורצת דרך ביחס לקהילה הלהט"בית ומקור השראה עולמי, תחגוג ותצעד גם השנה למען המשך המאבק לשוויון מלא של כל אזרח ואזרחית".

במסגרת שלל אירועי הגאווה, שמטרתם לעסוק בסוגיות שונות הנוגעות לקהילה, יתקיימו כנסי בריאות וחינוך, כנס מתגייסים, פיקניק משפחות, רייב נשים ושאר אירועי תרבות. גם פסטיבל הוויגסטוק המיתולוגי יחזור לגן העצמאות.
בנוסף, במהלך החודש כולו יתקיימו על ידי המרכזים הקהילתיים בעיר, בשיתוף המרכז הגאה, אירועי "גאווה בשכונה" ברחבי השכונות בעיר. אירועי הגאווה השנה יתקיימו בסימן "החזרה לגאווה" – בחינת הצלחות הקהילה לאורך השנים. אנחנו כבר לא יכולים לחכות.