Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

החל מיום שלישי: נת"צ חדש בלה גווארדיה לשעות הבוקר בלבד

לא רק מחלף. לה גווארדיה (צילום: שאטרסטוק)
לא רק מחלף. לה גווארדיה (צילום: שאטרסטוק)

הלילה (ראשון) יסומן נתיב תחבורה ציבורית לאורכו של רחוב לה גווארדיה, ממחלף הטייסים ועד מחלף לה גווארדיה. הנת"צ יופעל בשעות השיא של פקקי הבוקר וצפוי לחסוך לנוסעי התחבורה הציבורית דקות ארוכות בכניסה לעיר ממזרח

1 בינואר 2023

רובנו מכירים את לה גווארדיה בתור מחלף פקוק באיילון או שדה תעופה ניו יורקי על שם ראש עיר מיתולוגי, אבל לה גווארדיה הוא גם רחוב אימתני ורחב ידיים בעיבורה של יד אליהו ובעיצומה של מהפכת התחדשות עירונית שאולי תהפוך אותו יום אחד לרחוב מסחרי שוקק חיים, וביום שלישי הקרוב (3.1) אפשר יהיה לסמן עוד נקודה חשובה בהתחדשות הזאת – הכוללת גם תעדוף של תחבורה ציבורית – עם נת"צ חדש וחשוב שישתרע לאורכו.

>> #פיד_תחבורה: תל אביב במצב חירום תחבורתיhttps://timeout.co.il/%D7%A4%D7%99%D7%93-%D7%AA%D7%97%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%94/
>> איפה המטרו שלי: מצב החירום התחבורתי יימשך עד 2040 לפחותhttps://timeout.co.il/%d7%9e%d7%98%d7%a8%d7%95-%d7%91%d7%aa%d7%9c-%d7%90%d7%91%d7%99%d7%91/

רחוב לה גווארדיה הוא ציר תנועה מרכזי בכניסה ממזרח לדרום העיר ובשעות הבוקר הוא פקוק באופן קבוע. הנת"צ, וזה חידוש מעניין, יפעל רק בשעות הבוקר הפקוקות שבין 07:00 ל-10:00, כך שנוסעי התחבורה הציבורית אמורים להרוויח דקות רבות וחשובות בנתיב עוקף פקק מכיוון מזרח למערב, מרחוב הטייסים עד מחלף לה גוארדיה.

עובד יפה אם רכבים פרטיים לא חוסמים אותו. נת"צ קפלן
עובד יפה אם רכבים פרטיים לא חוסמים אותו. נת"צ קפלן

קווי האוטובוס שיהנו מהחידוש הם הקווים 31, 34, 39, 52 ו-104 של חברת דן, והקווים 36, 37, 115, 168 ו-475 של חברת קווים. בעיריית תל אביב-יפו מסבירים כי זהו מקטע נוסף ברשת מטרופולינית הולכת ומתרחבת של נתיבי תחבורה ציבורית. ברחבי העיר ישנם כיום כ-70 ק"מ של נתיבים ייעודים לאוטובוסים, והיעד לשנת 2025 הוא 135 ק"מ בסה"כ, כאשר העירייה עובדת בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה ועם עיריות נוספות כדי לאפשר חיבורים טובים של הנתיבים גם לאלה המסומנים בערים השכנות.

הנת"צים המרובים בתל אביב אמורים לשפר באופן משמעותי את ביצועי התחבורה הציבורית והשירות לנוסעים, ולאפשר נסיעה מהירה יותר, אמינות בזמני ההגעה לתחנות וזמן מנוחה לנהגים שנמצאים שעות ארוכות על הכביש. הבעיה הגדולה של הקונספט הזה הוא הצורך באכיפה מתמדת נגד כלי רכב פרטיים הפולשים אל תוך נת"צים, כמו גם תכנון לקוי שמוביל לחסימת נת"צים בידי כלי רב פרטיים (כפי שקורה לא מעט בנת"צ קפלן).

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה! https://shop.timeout.co.il/timeout_special/?utm_source=website&utm_medium=popup