דונט קיל מיי וייב: ממשיכים להילחם בהטרדות המיניות בחיי הלילה

אחרי הפאנל הפתוח באנה לולו, "דונט קיל מיי וייב" רוצות שנמשיך לדבר על תופעת ההטרדות המיניות במועדונים. המפגש הקרוב יתקיים ביום ראשון (22.2) בכולי עלמא

אתי מרק ("החתול והכלב"), ירון טראקס ("הבלוק"), בנג'י לנפנט ("הדלי") וגילי רון. צילום: בן קלמר
אתי מרק ("החתול והכלב"), ירון טראקס ("הבלוק"), בנג'י לנפנט ("הדלי") וגילי רון. צילום: בן קלמר
19 בפברואר 2015

השיח שעורר הפוסט שפרסמה גילי רון לפני כשבועיים הביא להתגבשותה של דונט קיל מיי וייב, התארגנות ספונטנית של בלייניות ובליינים שמטרתה לשים סוף להטרדות מיניות במועדונים באמצעות דיונים פתוחים הכוללים כמה שיותר אנשי לילה. לאחר המפגש הראשון שהתקיים באנה לולו, ביום ראשון הקרוב (22.2) עתיד להתקיים בכולי עלמא מפגש פתוח נוסף בשיתוף עורכי דין שיסבירו על חוק הסלקציה והחוק למניעת הטרדה מינית.

"המטרה של המפגש בכולי עלמא הוא להרחיב את מעגל הדיון", אומרת יסמין ווקס, פעילה ביוזמה. "להזמין עוד הרבה אנשים שמעורים בחיי הלילה ושחיי הלילה חשובים להם, לשמוע עוד דעות ועוד רעיונות בשאיפה ליצור סטנדרט חדש".

על איזה פתרונות פרקטיים חשבתם?

"שילוט, הדרכות לצוותים. יש נשים שמפתחות סדנאות לצוותי מועדונים ומסבירות להם כיצד לזהות הטרדה מינית או אישה שסיממו אותה. אנחנו פועלות בשיתוף שדולת הנשים ומרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית".

מה עלה בדיון שהתקיים באנה לולו?

"אחד הדברים שעלו במפגש זה שיש מגוון רחב חוויות של נשים. יש נשים שמרגישות שמשהו מסוים יטריד אותן ומשהו מסוים לא, וזה בסדר לגמרי. חוץ מזה גילינו שהרבה מהגברים לא יודעים מה קורה – חלק מבעלי המועדונים הופתעו שסיפרנו להם על דברים שקרו במועדון שלהם. אנחנו משוחחים ביחד על מה קול ומה לא, כדי שלגברים תהיה מודעות לדברים הללו. חשוב להבין שהטרדות קורות בכל מקום. זה לא קשור למוזיקה, או לאופי של הקהל. זה קשור למסר שמועבר לבליינים על ידי המקום, ולכן חשוב שהמקומות יסבירו שיש להם אפס סובלנות לדבר הזה כמו שעשו לאחרונה בבלוק".

דונט קיל מיי וייב. יום ראשון (19.2), 18:40, כולי עלמא