באו לעבוד: חלל עבודה חדש למעצבים בתל אביב

הם חיפשו פרויקט נדל"ן למלון ומצאו את עצמם מובילים רעיון ראשון מסוגו בארץ - מתחם חללי עבודה שמותאם כולו ליוצרי אמנות ולמעצבים. מסביבת עבודה יצירתית, דרך סדנאות מאובזרות ועד שיטת מנטוריג ייחודית, Workshop יתפוס את התשוקה שלכם בבטן

חלל העבודה היצירתי ביותר בתל אביב. צילום: WORKSHOP
חלל העבודה היצירתי ביותר בתל אביב. צילום: WORKSHOP
7 בספטמבר 2017

תוכן שיווקי 

פרילנסרים וסטארטאפיסטים כבר קיבלו על עצמם את טרנד העבודה בחללי עבודה משותפים כשגרה. היום מדובר במגמה ברורה של צורת עבודה. השילוב המנצח בין היכולת לעבוד כעצמאי בסביבה שדואגת לכל צרכיך פשוט עובד: הדאגה מארנונה ושכירות יורדת מהפרק, תחזוקת החלל אינה הבעיה שלכם, החלל הוא סטרילי ונטול גירויים (כן, הכוונה היא למיטה שנמצאת כמה מטרים משולחן העבודה), משרד לכל דבר רק בלי הבוס הזועם והקולגה הבלתי נסבל.

[tmwdfpad]אבל מה עושים אם אתם פרילנסרים שעוסקים בעיצוב? כאלה שנוסף על שולחן העבודה ונקודת החיבור לחשמל זקוקים למכונת תפירה, מסור, עמדת רתכות או בובת דיגום? ומה אם אתם צלמים וזקוקים לסטודיו רחב ידיים, פלאשים ומרככים? ובכן, תתפלאו – גם לזה מצאו פתרון. מתחם חללי העבודה Workshop שנפתח לפני כשלושה חודשים מציע חללים המותאמים לקהילת היוצרים והמעצבים. עם סביבת עבודה יצירתית, סדנאות מאובזרות ומנטורים שייקחו אתכם כמה צעדים קדימה, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבוא.

מאחורי הפרויקט עומדים שלושה יזמים – אורי סגל (30), עפר זהבי (45) ועמית דוידוב (30). "עבדנו יחד על פרויקט נדל"ן בתחום המלונאות", מספר דוידוב, בעל רקע במסעדנות ותואר במשפטים, "במהלך חיפוש הבניינים הכרנו המון מעצבים והבנו שיש צורך גדול מאוד במתחם חללי עבודה לקהילה הזאת. זו קהילה שלמה של אנשים שעובדים מהבית או בסטודיו שכור שעולה להם המון כסף. כתוצאה מהמעמסה המון מעצבים נאלצים לסגור את העסק עוד בשנה הראשונה, או להפוך את העיצוב לדבר שהם עושים מהצד, כתחביב. הם לא מצליחים להרים את הראש מעל המים".

,הבחירה בבניין ובשכונה מתכתבים עם האוכלוסייה שאנחנו מכוונים אליה". צילום: WORKSHOP
,הבחירה בבניין ובשכונה מתכתבים עם האוכלוסייה שאנחנו מכוונים אליה". צילום: WORKSHOP

החלל של Workshop נמצא בשכונת פלורנטין שבדרום תל אביב – בניין בן שלוש קומות המשתרע על פני כ־700 מ"ר ומחולק לאזורי עבודה פתוחים, סגורים, חדרי ישיבות, מתחם אופן ספייס, סטודיו אופנה מאובזר במכונות ביתיות ותעשייתיות, סטודיו צורפות, סטודיו צילום וסדנת עבודה מאובזרת למעצבי מוצר. המקום מרגיש כאילו כל פינה בו מזמנת יצירה: החל בעיצוב הנע בין ישן לחדש, תעשייתי וביתי עד ל"ספריית ההשראה" – מעין סלון ובו ספרייה מלאה במגזינים עיצוביים.

ספריית ההשראה. צילום: WORKSHOP
ספריית ההשראה. צילום: WORKSHOP
מרחב האופן ספייס. צילום: WORKSHOP
מרחב האופן ספייס. צילום: WORKSHOP

"העיצוב של המקום והבחירה בבניין ובשכונה מתכתבים עם האוכלוסייה שאנחנו מכוונים אליה", מסביר דוידוב, "הבניין הזה היה תעשייתי, שבור לגמרי, בעבר ישב פה מסגר אז השארנו פיסות מגניבות מהעבר שלו. אנשים יוצרים נהנים מהשילוב הזה של ישן וחדש, הוא מעורר השראה".

עיצוב ישן-חדש. צילום: WORKSHOP
עיצוב ישן-חדש. צילום: WORKSHOP

"בבתי הספר מלמדים את הסטודנטים הרבה, אבל לא את התכלס, לא את הפרקטיקה"

הפנייה לקהילה היוצרת אינה נגמרת שם, והדבר המפתיע והחדשני באמת ב־Workshop בא לידי ביטוי ברעיון המנטורינג שהמקום מציע. "לו היינו נותנים רק שולחן וכיסא, לא היינו במשחק הזה. את השולחן והכיסא כבר עשו, אנחנו לקחנו את מודל חללי העבודה המשותפים וחידדנו אותו לאוכלוסייה שממש זקוקה לו, אבל מעבר לתשתית הנדלנית אנחנו רוצים ליצור קהילה שבאמת תיצור יחד, תלמד מהמקום שבו היא נמצאת, תעשיר את עצמה ותתפתח כל הזמן".

סטודיו הצילום. צילום: WORKSHOP
סטודיו הצילום. צילום: WORKSHOP
סדנת צורפות. צילום: WORKSHOP
סדנת צורפות. צילום: WORKSHOP

צוות המנטורינג שאותו הגו השלושה מורכב משמות גדולים בתעשייה, בהם המעצבת הילית לביא, מעצב הפנים אורי ביטון והמעצב התעשייתי מיקי ליברוס, שמטרתם ללוות את המעצבים בדרכם התעסוקתית.

"בבתי הספר מלמדים את הסטודנטים הרבה, אבל לא את התכלס, את הפרקטיקה", מספר דוידוב. "זה צורך שאיתרנו אצל המון מעצבים. הם בוגרי בתי ספר לעיצוב, קיבלו את הכלים ליצירה, אבל לא יודעים איך לעשות את קפיצת המדרגה קדימה. המנטורים עוזרים להם ברמה המקצועית – כל אחד בתחומו יודע הכי טוב את העבודה – בין אם מדובר בתפעול מכשיר עבודה ובין אם מדובר בשיווק עצמי והתנהלות עם לקוחות. בעיצוב האופנה למשל, שעת מנטורינג עם התדמיתנית וגורו התפירה הילית לביא היא משהו שהוא לא טריוויאלי – זו עזרה פרקטית, איך אני עובד תכלס עכשיו כשאני אחרי הלימודים".

סטודיו התפירה. צילום: WORKSHOP
סטודיו התפירה. צילום: WORKSHOP

"נוסף על כך אנחנו עושים פעם בשלושה חודשים את הוורקשופ מרקט", הוא מוסיף, "זה אירוע שבו אנחנו מאפשרים למעצבים להציג את מרכולתם. למעצבים יש למה לחכות, הם בונים קולקציות ויוצרים לטובת האירוע הזה שמהווה עבורם עמדת חשיפה ופגישת לקוחות פוטנציאליים".

וורקשופ מרקט. צילום: WORKSHOP
וורקשופ מרקט. צילום: WORKSHOP
המרפסת בגג הבניין. צילום: WORKSHOP
המרפסת בגג הבניין. צילום: WORKSHOP

Workshop נראה כאחד הדברים הטובים שקרו פה באחרונה – בית רוחני ויצירתי לאמנים והיוצרים בעיר ומחוצה לה, כאלה שהעבודה שלהם אינה יכולה להתנהל בבית קפה ושכירת סטודיו כבדה עליהם. שלושת היזמים לא מתכוונים לעצור כאן ומבטיחים שדברים גדולים נוספים נמצאים בדרך, "אנחנו כבר במשאים ומתנים על חלל נוסף בארץ ושני לוקיישנים נוספים בלונדון וברלין. השאיפה שלנו היא להקים וורקשופים בערים מרכזיות בעולם, ליצור קהילה עולמית שכולה אנשים יוצרים. אנחנו רוצים ליצור מצב שבו מעצב או מעצבת שעבדו איתנו בארץ יוכלו לעבור לכל עיר אחרת שבה נהיה, ולהיות תחת אותה קורת גג, בבית יצירתי שהם כבר מכירים מקרוב".

WORKSHOP | משה מאור 3, ת"א, 1700-70-10-92 | פייסבוק | אינסטגרם