פרח השכונות: הכירו את התל אביבית ששותלת גינות זעירות ברחבי העיר

גם אתם זיהיתם לאחרונה גינה זעירה על מדרכת הרחוב שלכם? ובכן, לא מדובר אמנם במלאכתם של גמדונים בעלי חיבה לבוטניקה, אך היוזמה האמיתית חמודה לא פחות

הפרויקט של קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה
הפרויקט של קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה
21 בנובמבר 2018

מזה כמה שבועות נתקלים תושבי תל אביבי בגינות מיניאטורית המשתלטות על כל אותן משטחי אדמה חשופה שהותירו לבני מדרכה סוררות. למרבה הצער, לא מדובר בקבוצת גמדונים שביקשה לרומם את מורל התל אביבים עם בוא החורף, אולם מאחורי היוזמה עומד מאמץ מתוק לא פחות. השותלת הינה קורל ביסמוט (24), מוזיקאית ועובדת משתלה, השואפת לחבר בין אהבתה למוזיקה, לצמחים ולרחוב. באמצעות הגינות הקטנטנות היא מקדמת את השקת אלבומה "חיות העיר". כיום פזורות ברחבי תל אביב 17 גינות, מנווה צדק ועד שדרות בן גוריון, ועד ההשקה מתעדת ביסמוט לשתול 50 לפחות.

הפרויקט של קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה
הפרויקט של קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה

"החיבור לרחוב התחיל במסע של הופעות רחוב שקיימתי אחרי שהשתחררתי. בכל הופעת רחוב יש לי כלי ענק של חמניות שאני מחלקת לאנשים שעוברים", אומרת ביסמוט. "כמוזיקאית עצמאית חשבתי איך לקדם את האלבום, ומשם החלה היוזמה".  

>> כל הדברים שאפשר לעשות כדי להציל את העולם

קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה
קורל ביסמוט. צילום: שרון קנה

מה מחבר בעינייך בין צמחים, מוזיקה ורחוב?

"החיבור בין מוזיקה וצמחים נראה לי טבעי, כי אלה שני דברים מאירים, דברים חיים הבאים מהנפש. בכל פעם שאני רואה אדמה חשופה זה נראה לי כמו מקום טהור לשתול בו צמחים, בין אם בבית ובין אם ברחוב, שם אני מרגישה הכי בנוח. גם כשאנשים לוקחים את החפצים שאני מניחה בגינות – גדרות, שולחנות קטנים וכן הלאה – זה בסדר, כי זו הדינמיקה של הרחוב. אני רואה בזה סוג של נתינה. אני הולכת בעיר ומחפשת כאלה אדמות ממש כמו שאני מחפשת לוקיישנים להופעות".

השקת "חיות העיר" תתקיים ב-20 בדצמבר בפפאיתו