פרסי האוכל 2019

10 המסעדות האהובות בישראל

בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)
בית תאילנדי (צילום: אנטולי מיכאלו)

מאות אלפי הצבעות הכריעו: בית תאילנדי היא המסעדה האהובה בארץ. מי עוד בעשירייה הראשונה?

25 בדצמבר 2019

המסעדה האהובה בישראל: בית תאילנדי

היום, כשמסעדות תאילנדיות צצות בכל פינה וכל ילד יודע להזמין סום טאם, קצת קשה לנו לזכור את הימים שלפני בית תאילנדי. המסעדה האהובה מפינת הרחובות בן יהודה ובוגרשוב הייתה כאן עוד לפני שהתמכרנו לאוכל התאילנדי והאמת שההתמכרות הנמצאת כעת בעיצומה קצת בגללה.

הזוג יריב ולק מלילי שהכיר לנו את המטבח התאילנדי האותנטי כבר לפני למעלה מעשרים שנה ממשיך להפעיל את המסעדה ברמה הגבוהה ביותר, עם דבקות חסרת פשרות בחומרי גלם מקומיים שאת חלקם מגדלים במיוחד עבור המסעדה, הקפדה על תהליכי הכנה מסורתיים בלי קיצורי דרך ושאיפה מתמדת להמשיך ולשפר את המנות, האוכל והשירות. לאחרונה פתחו הזוג מלילי צמוד למסעדה את קואה קון לק (ובעברית: המטבח של גברת לק). זהו חדר פרטי שבו מגיעה החוויה התאילנדית לשיאה בארוחת טעימות מובנית שעושה כבוד למטבח התאי המסורתי תוך שימת לב לניואנסים הקטנים ביותר.
בית תאילנדי – כל הפרטים
להזמנת מקום בבית תאילנדי

בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו
בית תאילנדי. צילום: אנטולי מיכאלו

פרסי האוכל 2019: כל הפרסים וכל הזוכות

עוד תשע מסעדות שאתם מאוד אוהבים 

טאיזו

המסעדה הנהדרת של יובל בן-נריה, שזוכה שוב ושוב בטקס פרסי האוכל, מגישה בתמהיל מדויק אוכל שנאמן למקורות ולטעמים של דרום ומזרח אסיה מצד אחד, ומהצד השני היא מסעדת שף לכל דבר ועניין. את התפריט האסייתי מתגברים קינוחים וקוקטיילים מושקעים באותה במידה, שהופכים את הארוחה לסינרגיה וחוויה קולינרית משובחת.
טאיזו – כל הפרטים
להזמנת שולחן בטאיזו

טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)
טאיזו (צילום: איליה מלניקוב)

יפו תל אביב

שמונה שנים מאז שנפתחה יפו תל אביב של השף-סלב חיים כהן, והיא מקפידה לשמור על מעמדה כאחת ממסעדות השף היציבות והאהובות בתל אביב. לא רק מיתוגו של כהן כאחד השפים האהובים בארץ משפיע על היציבות הזו אלא גם המטבח שלו, המגיש מנות הפורטות על נימי הנפש. התפריט מבטא את כהן, הנאמן לעצמו ולמטבח שלתוכו צמח, ומשקף את הדרך הקולינרית שעבר.
יפו תל אביב – כל הפרטים
להזמנת שולחן ביפו תל אביב

יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)
יפו תל אביב (צילום: דניאל לילה)

מחניודה

מסעדת השוק של אסף גרניט ואורי נבון כבר הפכה מזמן למסעדת האם של מיני אימפריית המסעדות שהקימו השניים בחו"ל. לצד החשיפה העצומה של אסף גרניט בשלל קמפיינים ותוכניות טלוויזיה, עדיין נהנית מחניודה הירושלמית מפרגון תמידי. בתפריט מככבות מנות מבריקות מתוצרת השוק הטריה ובמרחב המסעדה אווירת מסיבה פרועה וקשר בלתי אמצעי עם הצוות, שמייצר ארוחה שהיא כולה חגיגה של שמחה וצבעוניות.
מחניודה – כל הפרטים
להזמנת שולחן במחניודה

חריימה לוקוס, מחניודה. צילום: רן בירן
חריימה לוקוס, מחניודה. צילום: רן בירן

משייה

התבססותו של השף יוסי שטרית ככוכב-על בשילוב עם קסמו האישי, הזניקה בהתאמה גם את הפופולריות של משייה מקבוצת בארכה האוס, שמפעילה גם את הקיטשן מרקט, אונזה ואת מתחם מגרב החדש בתל אביב. בתוך גבולות המטבח הבלאדי שלתוכו צמח, שילב שטרית אלמנטים מולקולריים בפרשנות אישית שיצרו מנות מורכבות ומפתיעות בטעמיהן. נאחל בהצלחה לשף ניר מסיקה שנכנס בימים אלה לנעליו של שטרית, לאחר שהאחרון נפרד מהקבוצה לפני כחודשיים.
משייה – כל הפרטים
להזמנת שולחן במשייה

משייה. צילום: דן פרץ
משייה. צילום: דן פרץ

נאם

מסעדת אוכל הרחוב התאילנדי (עם שני סניפים בלב תל אביב ועוד סניף משלוחים) מזכירה קצת את בנגקוק בהמולה ובצבעוניות, ועם תפריט שכולל את מיטב המנות התאיות הקלסיות. כשאייל לנגליב ואביאל אוסלנדר פתחו את נאם הראשונה בצפון דיזינגוף ב-2014, הם לא חלמו שיפתחו שניים נוספים, רק כדי להקל על העומס. זה מה שקורה כשהבעלים לוקחים את העסקים ברצינות, מגדלים חלק גדול מעשבי התיבול והירקות התאילנדים הייחודיים ומקפידים לשמור על אותנטיות ואיכות.
נאם – כל הפרטים

נאם (צילום: יהונתן בן חיים)
נאם (צילום: יהונתן בן חיים)

קפה פופולר

מאז פתיחתו לפני פחות משנה הפך קפה פופולר לאחד הספוטים המבוקשים בעיר. הקומפלקס של השף המוערך אבי ביטון מתפרש על קומת הלובי והקומה התחתונה במלון הבוטיק ג'ייקוב סמואל, ומבטא אמירה קולינרית אישית – מנעד שעובר בצפון אפריקה, טורקיה וצרפת. הבר בקומת המרתף מציע קוקטיילים מגניבים ומנות בר שכיף לנשנש עם האלכוהול, והביסטרו העליון מגיש בין השאר כמה מהלהיטים הבלתי נשכחים של ביטון מאדורה המנוחה.
קפה פופולר – כל הפרטים
להזמנת שולחן בקפה פופולר

קפה פופולר. צילום: מתן כץ
קפה פופולר. צילום: מתן כץ

שילה

הוקמה ב-2006 על ידי השף שרון כהן (שקרא לה על שם כלבתו האהובה) והפכה תוך זמן קצר למוסד קולינרי נטוע היטב בעיר תל אביב. כמעט מההתחלה אפשר היה להרגיש ביד הייחודית של כהן ובקריצה של המטבח האישי שלו לספרד, באופן שלא היה מבייש אף מוסד קולינרי משגשג בברצלונה. הידע הקולינרי שלו וחיבתו האמתית לים, משתקפת בתפריט שהוא חגיגה של דגה טרייה וחומרי הגלם האיכותיים ביותר.
שילה – כל הפרטים
להזמנת שולחן בשילה

שילה. צילום: יח"צ
שילה. צילום: יח"צ

M25

זה התחיל כמסעדה קטנה שתגיש את הנתחים המשובחים של קצביית השף ירון קסטנבוים וצמח להיות אחת המסעדות המשובחות בעיר תחת ניהולו של השף יהונתן בורוביץ'. הבשר המשובח מגיע מעדרים המגודלים במיוחד עבור המסעדה, והטיפול המופתי בו מייצר כמה ממנות הבשר המופלאות בעיר אבל לא רק – גם לירק הטרי של שוק הכרמל יש תפקיד מרכזי בהצגה והתוצאה היא מסעדה ססגונית, עמוסה תמיד, המגישה אוכל מוצלח במיוחד.
M25 – כל הפרטים
להזמנת שולחן ב-M25

לשון m25. צילום: ירון ברנר
לשון m25. צילום: ירון ברנר

TYO

הלאונג' בר היפני שעבר זה מכבר למשכנו החדש ברחוב שבזי בתל אביב, הוא עדיין המקום הנכון לראות ולהיראות בו. השף והמאסטר סושי יאמה סן מקפיד על כל רול כאילו היה היהלום שבכתר. ההתמדה שלו בבחירת דגים טריים, חיתוך מדויק ושמירה על מנות מסורתיות לצד רולים עדכניים ומקוריים הופכים את המקום לאחת המסעדות היפניות המוערכות והמוצלחות בעיר.
TYO – כל הפרטים
להזמנת שולחן ב-TYO

TYO (יהונתן בן חיים)
TYO (יהונתן בן חיים)