הכי סוויט סיקסטין: לבונטין 7 ישתלט על מוזיאון תל אביב

ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)
ככה זה נראה במגרש הביתי. האחים צברי בלבונטין 7 (צילום: יחסי ציבור)

רגע אחרי שהתדר השתלט על מוזיאון ארץ ישראל, מגיעה הידיעה על השתלטותו הצפויה של לבונטין 7 על מוזיאון תל אביב לאמנות. אסיף צחר, מבעלי ומנהלי המקום, מזמין אתכם לחודש של טרלול מוזיקלי פרוגרסיבי במסגרת חגיגות 16 השנים למועדון האהוב

16 שנות לבונטין 7, קיץ ראשון פוסט קורונה. למען האמת זה הקיץ השני, אבל רק עכשיו באמת הכל מתפוצץ. אנשים נרגעו, חזרו להופיע, חזרו להופעות. עברנו שנה שלמה בה היינו סגורים, במרץ בשנה שעברה באנו להדליק את השאלטר וכל דבר שנגענו בו נשרף. לא כמטאפורה. באמת. המיקסר, המגברים, סיוט. גם הם לא אהבו שלא נגעו בהם. בקיצור, לא היה מה לעשות.

התחלנו לחדש הכל מאפס. כל העובדים עזבו, כולם התחלפו למעט שלושה סאונדמנים, זה היה ממש התחלה מחדש. והאמת היא שזאת הייתה ברכה. כיף להתחיל מחדש. מרענן. עברנו כמה חודשים משוגעים שבהם עשינו הכל מהכל, כמו לחזור לשנת הפתיחה, מברמנים בלילה, מנקים בבוקר, מנסים לסגור חורים בסכר. בהתחלה מלא אנשים רק רצו לצאת והגיעו לכל מקום, לכל מופע. עברו כמה חודשים, נרגענו, אנחנו מסתכלים מסביב והכל מוכר אבל קצת אחרת. המוזיקאים שונים, הקהל יותר צעיר, דור שלם התחלף מבלי ששמנו לּב, המוזיקה השתנתה, ההיפ הופ השתלט, האינדי קצת נדחק הצידה. לשוליים צומח דור חדש ומרענן.

אורח הכבוד, ואיזה כבוד. דייב מורי (צילום: יחסי ציבור)
אורח הכבוד, ואיזה כבוד. דייב מורי (צילום: יחסי ציבור)

אחרי כל מה שעברנו, היה בלתי צפוי לגלות שהסצנה חיה וקורים בארץ דברים מעניינים, ומגיע קהל, קהל חדש. זה כמובן מרגיש יותר תלוש מתמיד עם  כל מה שקורה מסביב, אבל התרגלנו ולא ניכנס לפוליטיקה. בשנה שעברה פתחנו במרץ וביולי כבר הרמנו פסטיבל. זה היה מהיר כמו ברק. השנה היה קצת זמן לתכנן. כבר הרבה זמן אנחנו מדברים עם מוזיאון תל אביב לאמנות על קיום אירוע גדול ומשותף של כמה במות, להתפרש על כל המוזיאון ולהפוך אותו לגן שעשועים לאוהבי המוזיקה, עם מיצגי סאונד ואומנות, בו המוזיאון גם ישיק מנוי חדש לצעירים (רעיון מעולה!).

ימשיך לדרדר את הנוער. עוזי נבון (צילום: שמואל נבון)
ימשיך לדרדר את הנוער. עוזי נבון (צילום: שמואל נבון)

נפגשנו, ניסינו למצוא תאריך, לא היה כלום. ואז לפתע התפנה. יום חמישי ה-21 ביולי. קארמה. תוך חודש מאוד אינטנסיבי סגרנו ליין–אפ באמת מדהים: הופעות חו"ל שתמיד רצינו להביא, כמו דיויד מורי הסקסופוניסט האגדי בשלישיה חדשה שהיא לדעתי ההרכב הטוב ביותר שלו ב 15 השנים האחרונות. בנוסף אליו הרבה חברים  ותיקים: ויליאם פרקר, חמיד דרייק, קופר מור, שאי אפשר להגיד להם לא כי הם הכי מדהימים שיש. אורן אמברצ׳י עם ספרנגר – מוזיקאי מדהים שלוקח את אורן למחוזות אחרים יותר חלומיים וקסומים. אוטים אלפא הוא mc מדהים מאוגנדה, רק 50 אנשים ראו אותו בפעם האחרונה, ואנחנו רוצים להגשים את החזון של מאות אנשים שהולכים לרקוד כמו משוגעים בהופעה שלו לצלילים שהם לא שמעו מימיהם, זה מעלה לי כבר עכשיו חיוך על הפנים.

העתיד של ההיפ הופ הישראלי החדש. רון עשהאל (צילום: יונתן נבו)
העתיד של ההיפ הופ הישראלי החדש. רון עשהאל (צילום: יונתן נבו)

יחד עם זה הלכנו על מבחר ומגוון סגנוני של אמנים מהארץ (וגם ייבוא של רייסקינדר מברלין, כי הוא אהוב נפש), עם ריף כהן הקסומה, עוזי נבון, דף צ׳ונקי, רון עשהאל – מהגל החדש של ההיפהופ (כמה שורות למעלה, על זה בדיוק דיברתי – סצנה חדשה שצומחת ופורחת פה), NOGA הקסומה מחיפה, 
רשימה חלקית שהיא כמו יהלומים בשרשרת. אנחנו רוצים שאנשים ישוטו בחללי המוזיאון לצלילי המוזיקה כל הלילה, בין מה שהם אוהבים למה שהם מגלים לראשונה, ויתרגשו כמו הילדים שאנחנו, כמו אנשים שאוהבים מוזיקה באמת. 

ז'ה טם לבונטין. ריף כהן (צילום: מיכאל ליאני)
ז'ה טם לבונטין. ריף כהן (צילום: מיכאל ליאני)

בלבונטין קורה מה שקורה כל פסטיבל, כל חודש יולי, יום יום, שרשרת של הופעות מעולות ומרתונים מרוצפי אמנים: האחים צברי, ויתרתי, טברנק, ברק כהן, נח אנגלהרד, יומולדת 70 ליובל גורביץ, ויומולדת שלא נציין את מספרה גם לערן צור, רם אוריון עם עמיר לב, יעל דקלבאום ועוד ועוד. זה יהיה חודש מרגש והוא מתחיל עכשיו. כנראה שלא ננוח הרבה, אבל באנו להנות.

פסטיבלבונטין 7, מוזיאון תל אביב לאמנות, 21.7 החל מהשעה 20:00, ובלבונטין 7 לאורך החודש כולו. תוכניה, פרטים וכרטיסים ממש כאן