ההמבורגרייה הכי טובה בתל אביב

אגאדיר, אמריקה בורגרס, גורמה 26, ויטרינה, מוזס, סוסו אנד סאנס: מי תיבחר להמבורגריה האהובה ביותר בתל אביב?

8 בנובמבר 2017

vote

אגאדיר

ההמבורגריה הראשונה של תל אביב התחילה את דרכה במקום קטן בנחלת בנימין, ומאז הפכה לרשת ארצית. הסניפים בתל אביב ידועים בזכות ההמבורגרים המשובחים והאווירה הסופר גרובית שיש בהם. במרכזו של התפריט ניצב ההמבורגר שמגיע בשלושה גדלים (יש גם מיני אבל נשאיר את זה לפעם אחרת). מלבד זאת תוכלו להזמין המבורגר אנגוס (מנתח אנטריקוט), המבורגר דיאנה עם בשר כבש וטחינה, בורגר צמחוני, טבעוני מנות ראשונות ותוספות שאפשר לאכול מעל או ליד הקציצה. לרשת גם שירות משלוחים מצוין שמגיע כמעט לכל גוש דן.

אגאדיר

המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן
המבורגר באגאדיר. צילום: תמוז רחמן

אמריקה בורגר

ההמבוגריה האמריקאית שממוקמת בנקודה האסטרטגית של אלנבי־אחד העם באה בכלל מאזור אחר, מפתיע בהרבה – רחובות. אנשי האטליז והמסעדה המיתולוגית מו ומו החליטו לייבא את ההמבורגר שלהם לתל אביב, וטוב שכך. ההמבורגרים של אמריקה בורגרס מוגשים במנות מוגדרות: עם מיונז אמריקה, קטשופ, עגבנייה, חסה, מלפפון חמוץ, בצל מקורמל ובצל סגול כבוש במקום. אפשר לקחת את גרסת הצ'דר או גרסה עם נקניקיה חריפה מפורקת כתוספת. זהו, בלי סיבוכים, בלי משחקים, וביננו, לא צריך יותר.

אמריקה בורגר

 

צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא
צ'יזבורגר באמריקה בורגר. צילום: בועז לביא

גורמה 26

שתי עולות חדשות מצרפת חיפשו בישראל המבורגר כמו של Blend Hamburger Gourment בפריז. משלא מצאו החליטו להקים מקום כזה בעצמן. ההמבורגר מגיע בלחמניית בריוש צרפתית מתקתקה עם תוספות כמו כבד אווז וקונפיטורת תאנים, ומוגש עם צ'יפס. בעלות הבית עיצבו ובנו את המקום בעצמן והביאו למטבח הפתוח קרמיקה ספרדית כחולה בוהקת. בשילוב הבטון המוחלק של הרצפה, כסאות הפח, והנורות הצבעוניות הקטנות רוח ווינטג' מקסימה מנשבת במקום. לצמחונים מציעים סטייק ומוצרלה. כשמחזיקים גביע של יין בורדו ביד וסוקרים את הקאפקייקס המוגשים לקינוח נותר רק לתהות, "איך זה שהצרפתיות כאלה דקיקות?"

גורמה 26

26 בורגר גורמה. צילום: אנטולי מיכאלו
26 בורגר גורמה. צילום: אנטולי מיכאלו

ויטרינה

ההמבורגר הכי מפתיע בעיר (שזכה לשם הבאטלר) מקבל את התואר שלו בזכות שחיטה של כמה פרות קדושות: ראשית, את חבילת החסה־עגבנייה־בצל־מיונז מחליפים עלי ארוגולה (מרענן!), בצל מקורמל ורוטב איולי. שנית, הוא מגיע חצוי לשניים. לא עוד לחמנייה עגולה שצריך להנדס כדי להכניס לפה. שלישית, התוספות הן חלק אינטגרלי מהמנה: גבינות רוקפור ואמנטל נמסות על כל הטוב הזה ומזכירות ששבלונות זה ללוזרים.

ויטרינה

מרגיש חצוי. ויטרינה
מרגיש חצוי. ויטרינה

מוזס

מוזס פתחה ב־2003 בשדרות רוטשילד את הסניף הראשון של הרשת ויצרה מהפכה בתחום ההסעדה הישראלי. השותפים במוזס הם האחים ירזין – שועלי מסעדנות ותיקים שיצרו דיינר אמריקאי דובר עברית שוטפת. הכוכב הבלתי מעורער של התפריט במוזס הוא ההמבורגר, או ליתר דיוק – האַרְטְבּוּרְגֶר שמכיל בשר בקר, עגל וכבש. לצדו מגישים גם המבורגר סטנדרטי, קסדיה ותפריט אלטרנטיבי שלם שנבנה על ידי מומחי בריאות ועיקרו מבחר מנות טבעוניות. מוזס מספקת אווירת פאן ומגוון אופציות לישיבה ובילוי, מועדון חברים, אירוח אופטימלי ורב תעסוקות לילדים, חדר אירועים פרטי ועוד. בשנת 2009 נולד למוזס אח קטן ובליין – מוזס סטיישן, שמדבר בעיקר לצעירים ומשגר משלוחים לכל רחבי העיר.

מוזס

ההמבורגרים העולמיים של מוזס. צילום: אנטולי מיכאלו
ההמבורגרים העולמיים של מוזס. צילום: אנטולי מיכאלו

סוסו אנד סאנס

לפני פחות משנה, התמקם דוכן ההמבורגרים של השף עומר מילר בפינת הרחובות רוטשילד־הרצל ולפי התור הקבוע שנוצר בימיו הראשונים, נדמה שהוא כאן להישאר. יש המכנים אותו "המבורגר אינסטגרם" בשל היותו אסתטי להפליא, אבל יש לו גם אופי: הבשר מהמיטמרקט, הלחמניות פריכות והתוספות מגוונות להפליא – גבינה כחולה, צ'דר, סלט ביצים, ביצת עין, ריבת צ'ילי, לובסטר (!), כבד אווז, גוואקמולי וראגו פטריות. רק נסו לצלם לפני שמחסלים.

סוסו אנד סאנס

סוסו אנד סאנס. צילום: אנטולי מיכאלו
סוסו אנד סאנס. צילום: אנטולי מיכאלו