שוברות קירות: הגיע הזמן שנשים יקחו את הבמה שלהן

מצחיקה בכל השפות. נועם שוסטר אליאסי (צילום: אסף שפיר)
מצחיקה בכל השפות. נועם שוסטר אליאסי (צילום: אסף שפיר)

הסטנדאפיסטית נועם שוסטר אליאסי תופיע מחרתיים (שלישי) במסגרת אירועי ארגון "שוברות קירות" לציון היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים, ויש לה הצעה שקשה לסרב לה \\ טור אישי

אי אפשר להפריד בין תרבות ושינוי חברתי ופוליטי.
בעבר עבדתי באו"ם וחלמתי לשנות את העולם דרך דיפלומטיה, אבל באיזשהו שלב הבנתי שאנחנו יכולות לעשות שינוי חברתי ופוליטי גם כאנשי ונשות תרבות, מתוך במות מופעים ולא רק בנאומים בהפגנות, ופצחתי בקריירה כקומיקאית.  היום אני מבינה שכאנשי ונשות תרבות, יש לנו את החובה לחזק ולנטול חלק משמעותי במחאות ובמאבקים חברתיים. יותר מזה, כקומיקאית שצוחקת ומדברת על העצמה נשית, אני מאמינה בכל הלב שלי שבזמן שמנהיגים מושחתים משתמשים בכוח שלהם לפילוג, אני רוצה להשתמש בכוח שלי, בבמות שאני מצליחה לקחת, בשביל לייצר אלטרנטיבה של מנהיגות נשית לא מתנצלת ולאפשר לנשים נוספות להשמיע את הקול שלהן.

כשאני עולה על הבמה זה אקט פוליטי, זה עוד קיר שנשבר. כשאני לוקחת את המיקרופון במועדון סטנד אפ אחרי שתשעה גברים הופיעו לפני, זה אקט חשוב שיש לו משמעות.
העניין הוא שכדי שנצליח להשמיע את הקול שלנו על יותר במות, אנחנו צריכות לקחת אותן. תמיד כשמציעים לי מיקרופון המחשבה הראשונה שלי היא "קחי אותו", קודם כל קחי. תגידי משהו, תתחילי ממחשבה. את טובה, כריזמטית, אנשים צריכים לשמוע אותך. התרגול של לא להתבייש לקחת את הבמה כנשים הוא ממש מאבק, ישר נכנסות לנו לראש מחשבות כמו "נו יאללה אולי כבר אמרתי את זה. מי ירצה להקשיב?" ובדיוק חוסר הביטחון הזה שתופס אותי כל פעם, הוא זה שאנחנו צריכות להתנגד אליו. להאמין שמגיע לנו יותר.

אנחנו חיות בתקופה בה כל קמצוץ סולידריות אפשרי צריך להתחבר, וכל אחת מאיתנו צריכה לחשוב מה יכולה להיות התרומה שלה כדי לתמוך בנשים אחרות. הנוכחות שלנו כנשים בכל מקום – חשובה. בכל החזיתות. גם התמיכה שלנו אחת בשנייה מאוד חשובה. אנחנו נוהגות לפעמים להשמיע סיסמאות על כך שצריך נשים ביותר מקומות, יותר מעורבות, אבל מהי האחריות שלנו לעזור לנשים לתפוס במות? וכשאנחנו תופסות את אותן במות, איך אנחנו משתמשות בכוח שלנו?

לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, אני רוצה שנשתמש בכוח שלנו ובבמות שלנו כדי לתמוך בנשים נאבקות, שצריכות שנחזק אותן כדי שיצאו מבית מתעלל. ביום שלישי הקרוב יש לי הכבוד והזכות להקדיש מופע התרמה פמיניסטי-פוליטי לתמיכה במאבק באלימות נגד נשים של תנועת שוברות קירות. התנועה המדהימה הזו הוקמה על ידי שתי נשים שאני מעריצה. אקטיביסטיות שנמצאות בשטח כבר שנים עם האוכלוסיות הכי מוחלשות ונלחמות למען צדק כמו פנתרות – כרמן אלמקייס וספיר סלוצקר עמראן.

אם אתם ואתן מחפשות דרכים לתרום ולהיות חלק ממאבקים של שינוי חברתי מהשטח, לתנועה שעוסקת בנשים ועוני, זכויות להט"ב, חופש מחאה ואלימות משטרתית ועוד הרבה נושאים שלרוב לא נמצאים על סדר היום הציבורי – יש כאן הזדמנות גם לצחוק קצת וגם להכיר את התנועה. אחרי שנה כזו מטלטלת, לא מגיע לנו? כולם וכולן מוזמנים ומוזמנות, גם למופע וגם לתנועה.

היי, כאן כרמן וספיר ואנחנו מתרגשות ברמות של כלה ומזמינות אתכן.ם להצטרף אלינו לתנועת "שוברות קירות", כדי שביחד נבנה…

Posted by ‎שוברות קירות Breaking walls‎ on Tuesday, September 22, 2020

אירועי תנועת שוברות קירות לקראת יום המאבק באלימות נגד נשים: 
"ביום המאבק הזה אנחנו לוקחות בחזרה את הבמות, את הסיפורים שלנו ואת המרחב הציבורי. למה? כי אין לנו מי שיעשו את זה בשבילנו".

ביום שלישי ה-17.11 (מחרתיים!) תתארח הקומיקאית נועם שוסטר אליאסי במופע של סטנד אפ פמיניסטי פוליטי: "לך, לכו אתם…בואי!", כל ההכנסות קודש לפעילות "שוברות קירות" במלחמה באלימות נגד נשים וליווי פרטני, רכשו כרטיס>>

ביום ראשון ה-22.11 תתארח הפעילה החברתית דלאל דאוד, להרצאה על סיפור חייה: "עד שהמוות יפריד בינינו". דלאל, שהשתחררה לפני כשנה מהכלא לאחר שריצתה 18 שנה על הרג בעלה המתעלל, מובילה היום את ועדת המומחים.ות של "שוברות קירות" העוסקת בזכויות אסירים ואסירות ונשים נפגעות אלימות. כל ההכנסות ממכירת הכרטיסים יועברו ישירות לדלאל כתמיכה בפעילותה החברתית רכשו כרטיס>>

ביום שלישי ה-24.11 יערך בתל אביב כינוס לאירוע "שדרות הזיכרון" במהלכו תוקם אנדרטה ראשונה לזכר קורבנות האלימות המגדרית, כך שכל מי שיעברו מעתה ב"שדרות הזיכרון" יזכרו את אלו שאבדו ולא ישובו. הצטרפו אלינו>>