"חדשות מעולות" חוזרת: למה בוטלה אחת הקומדיות המרעננות על המסך?

העונה השנייה של "חדשות מעולות" נוחתת סוף סוף בכאן 11, ותהיה גם האחרונה. היוצרת טרייסי וויגפילד מדברת על העבודה עם טינה פיי, על החדשות לפני טראמפ ועל אמא שלה, ברור

טינה פיי ב"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)
טינה פיי ב"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)
11 באוקטובר 2018

מה היה קורה אם אימא שלכם הייתה מתחילה לעבוד במקום העבודה שלכם? תרחיש האימה הזה הוא הבסיס ל"חדשות מעולות" ("Great News"), שעונתה השנייה מגיעה סוף סוף לכאן 11 (חמישי, 11.10). הקומדיה שיצרה התסריטאית טרייסי וויגפילד שווקה כמבוססת על חייה, אך לשמחתה זה לא לגמרי מדויק: אימא שלה פשוט לא הפסיקה להסתובב לה בין הרגליים.

"אימא שלי תמיד הייתה מביאה את החברות שלה למקום העבודה שלי, בלי לשאול אף אחד", מספרת וויגפילד בריאיון. "היא אישה מאוד פתוחה שאומרת כל מה שהיא חושבת ונכנסת לאנשים למרחב האישי. היא פשוט מרגישה בנוח בכל מקום. לפעמים אני מרגישה כמו קרן הגשמת המשאלות שלה, וכולן הן לפגוש מפורסמים".

עוד כתבות מעניינות:
"האקסית המטורפת" חוזרת: רייצ'ל בלום על יהדות וחרדה
איך הפכה איימי שומר מהבטחה ענקית לדודה מביכה?
 12 פרקי קפסולה שאתם חייבים לראות

העבודה של וויגפילד כתסריטאית (ובהמשך גם כמפיקה) בסדרות "רוק 30" ו"מינדי" זימנה לה מפגשים עם הרבה סלבס. הסיטואציות עם אימא שלה היו מביכות עבורה, אך שאר האנשים על הסט דווקא הרגישו לגמרי בנוח כשהיא הייתה בסביבה. "היא הייתה ניגשת לאנשים מפורסמים ומיד מתחילה לדבר איתם. כולם אהבו אותה, היא הצחיקה אותם. זו סיטואציה מושלמת לסיטקום: הגיבורה תמיד תרגיש לא בנוח כשאימא שלה שם, אבל כל שאר האנשים ינהלו איתה מערכות יחסים שונות לחלוטין".

איך הצלחת להפוך את זה לסדרה?
"הייתי מפיקה אחראית ב'מינדי', תפקיד שהגעתי אליו אחרי כמה שנים כתסריטאית. זה שלב שבו הרבה תסריטאים מנסים להרים תוכניות משלהם, ואני פניתי עם שלי לטינה ורוברט (פיי וקרלוק, הבוסים שלה ב"רוק 30" – מ"פ). היה ברור לי לגמרי שאני רוצה לעבוד איתם – גם כי אני למעשה חייבת להם את הקריירה שלי, אבל גם כי הם מכירים את אימא שלי ויודעים מה בדיוק מצחיק במישהי כמוה".

טרייסי ויגפילד ב"חדשות מעולות" (צילום: Tyler Golden/NBC)
טרייסי ויגפילד ב"חדשות מעולות" (צילום: Tyler Golden/NBC)

זה הצליח לה – פיי וקרלוק אהבו את הרעיון והפכו למפיקים הראשיים של "חדשות מעולות". הסדרה עוקבת אחרי קייטי (בריגה הילן), ונפתחת ביום שבו אמה קרול (אנדריאה מרטין) מתחילה לעבוד כמתמחה במקום העבודה שלה – מהדורת חדשות בכבלים. בדמויות המקיפות אותן אפשר למצוא את המפיק הלחוץ והבוס של קייטי, מגיש חדשות נפוח ומגישה צעירה ומעודכנת מדי (ניקול ריצ'י בהברקה ליהוקית) – מישמש של דמויות שמזכירות לא מעט את אלו שראינו בסדרות קודמות שבהן וויגפילד הייתה מעורבת.

איך היה לנהל תוכנית משלך, אחרי שנים של עבודה לצד טינה פיי ומינדי קיילינג?
"אלוהים, זה היה ממש מלחיץ. עשיתי בעבר חלקים שונים מהתפקיד: כתבתי, פיקחתי על סטים, ערכתי תסריטים, ישבתי בישיבות הפקה. אבל זה דבר אחר לגמרי להיות זו שצריכה לקבל את כל ההחלטות, זאת שיש לה את המילה האחרונה. ראיתי את טינה ומינדי עומדות במצבי לחץ, נאלצות לקבל החלטות חשובות בתוך שניות, וכנראה ספגתי יותר ממה שחשבתי. הן אלו שלימדו אותי איך להיות בוסית, והאמת שאני פשוט עושה מה שהן עשו".

שתי עונות ודי

שתי המנטוריות של וויגפילד עמדו בראש סדרות ששודרו במשך כמה עונות. אף אחת מהן לא הפכה ללהיט אבל שתיהן נהנו מקהל מעריצים אדוק והערכה ביקורתית – מעמד הקאלט של "רוק 30" רק הולך ומתגבר בשנים שעברו מאז שהסדרה ירדה. לרוע המזל, המציאות לא הייתה נדיבה כל כך עם "חדשות מעולות" ורשת NBC החליטה לבטל אותה בסוף העונה השנייה, שהסתיימה בתחילת השנה. הרשת די הובילה אותה לאבדון עוד בעונה הראשונה כששידרה אותה במעין מודל כלאיים בין שחרור כל הפרקים בבת אחת לשידור השבועי המסורתי: היא שידרה שני פרקים בשבוע, במשך חמישה שבועות, מבלי לאפשר לה לצבור קהל של ממש.

וזה מבאס, כי "חדשות מעולות" אולי לא הייתה סדרה מעולה, אבל היו בה דמויות חזקות מספיק שיכלו לרוץ איתה עוד כמה עונות. ההומור של וויגפילד, שכרגע נראה בעיקר כמו שכפול חיוור של מה שהיא למדה אצל פיי, יכול היה להתפתח לקול מעניין בקומדיה העכשווית. אבל כל מה שנותר מ"חדשות מעולות" הוא סדרה קטנה וחמודה עם לב גדול, כמה בדיחות טובות וקאסט כיפי ומוצלח עם דמויות שמדי פעם בא לסמס להן ולשאול מה המצב.

טינה פיי ב"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)
טינה פיי ב"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)

איזה מקום יש לסדרה כמו "חדשות מעולות" באקלים הטלוויזיוני הנוכחי?
"כיום יש המון אפשרויות בחירה בטלוויזיה והצופים מאוד מעודכנים ומתוחכמים, אבל אני עדיין רוצה להאמין שאם תוכנית טובה ומצחיקה, אנשים ימצאו אותה ויספרו עליה לחברים שלהם. זו הייתה תקופה מדהימה לעשות סדרה שמתרחשת במהדורת חדשות, ולא ידענו את זה בזמן שפיתחנו אותה – בתחילת 2016 ולפני טראמפ. אז עוד חשבתי שהמהדורות האלה מסקרות בעיקר שטויות. אני זוכרת של־CNN לא היו חדשות לשדר, אז במשך שבועות הם דיברו רק על התרסקות המטוס המלזי, גם כשלא היה מה לעדכן. אני לא מצליחה בכלל לדמיין מצב כזה עכשיו. מהדורות החדשות כל כך השתנו, ובעונה השנייה אנחנו ממש נכנסים לדברים כמו למה לעזאזל אנשים רואים פוקס ניוז".

לטובת מי שעוד לא צפה בעונה השנייה, מה מחכה לנו?
"טינה פיי מופיעה בשלושת הפרקים הראשונים בתור המנהלת החדשה של תחנת החדשות. היא תרצה לעשות המון שינויים, מה שמוביל להתנגשויות עם כמה מהדמויות. קייטי תתאהב בדמות של ריד סקוט (""Veep) שמגלם עיתונאי מה'ניו יורק טיימס'. אנחנו בעיקר מקווים לצלול עמוק יותר אל החיים של הדמויות מחוץ למהדורה. בייחוד לזאת של ניקול ריצ'י – מי ידע שהיא כזאת כוכבת קומית?".

"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)
"חדשות מעולות" (צילום: Greg Gayne/NBC)

← "חדשות מעולות", חמישי (11.10) 22:30, שני פרקים ברצף, כאן 11

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

רוצים להתעדכן ראשונים בכל מה שחם בתל אביב? הורידו את האפליקציה שלנו!
להורדה לאייפון | להורדה לאנדרואיד