כל העיר פיקניק: המקומות הכי טובים לפיקניק עירוני

פארק המסילה. צילום: shutterstock
פארק המסילה. צילום: shutterstock

הרשימה המלאה של הלוקיישנים המומלצים לסעודה אורבנית באוויר הפתוח והמקומות שיספקו לכם אוכל טוב בסביבתם - זה כל מה שצריך. פיקניק טוב לא נופל מבילוי במסעדה, האמינו לנו

31 במרץ 2022

תל אביב תמיד כמהה לנורמליות. הרגשנו את זה בקורונה, הרגשנו את זה בשיא החורף וגם עתה בימים הסוערים האלה מבחינה פוליטית-ביטחונית. אפשר להריח עכשיו מדי ערב, כשאלפי תל אביבים מתקבצים בגינות, בפארקים, בכיכרות ובכל פיסה של טבע אורבני עם מזון ומשקאות.

בעוד השאלה "מה כדאי לאכול" מקבלת מענה סביר, השאלה היכן לשבת לבראנץ', נשנוש לילה או ארוחת ערב נעימה מחוץ לבית – אם לא בא לנו לשבת במסעדה – הפכה לשאלה קריטית יותר. ברשימה שלפניכם תעדפנו את הלוקיישנים שבסביבתם אפשר גם להצטייד במזון משובח משלל מסעדות, מאפיות, מעדניות וגלידריות, כל מה שנותר לכם לעשות זה לצאת מהבית ולתקתק פיקניק מושלם.

הטיילת

אנחנו אוהבים את הים. מסתערים עליו כל אימת שאפשר. מזג אוויר מושלם, מים נטולי מדוזות ותחושת חופש משכרת מקבעים את מעמד החול והטריבונות כמקום הכי נכון בעיר.
מה אוכלים: העוגנים הקולינריים נמצאו בעבר בקצוות, אבל לא עוד. בצפון תמצאו את שוק הנמל (ואת קפה המגדלור החדש), מקדשי הפחמימות מייזון קייזר, טלר ודנון ומסעדות בודדות ששבו לפעול. הקצה הדרומי בואכה יפו שייך ללא עוררין למאנטה ריי, כלומר לקיוסק הסמוך שרלוונטי יותר לזוממי הפיקניקים. כריכים סקסיים בלחמניית חלה מתוצרת בית ואת המרגריטה המיתולוגית של הקיוסק. בחוף פרישמן התמקמה באחרונה האימפריה של גרקו ביץ' שכאילו נולדה בדיוק לפיקניקים – מעדנייה, דוכן גירוס ועוד.

הנה, למשל, כריך שרימפס סקסי (צילום: מאנטה ריי)
הנה, למשל, כריך שרימפס סקסי (צילום: מאנטה ריי)

כיכר דיזנגוף

החזרה למפלס הרחוב השיבה לכיכר המבאסת את שמחת החיים. עסקי אוכל שזיהו את הפוטנציאל בחרו להיפתח דווקא כאן (היוש רותי ברודו), ויחד עם הלוק המשופץ נוצרה שכיית חמד עירונית נעימה ומזמינה. לתשומת עיריית תל אביב: לקראת הקיץ כדאי לדאוג להצללה.
מה אוכלים פיצות ומאפים לוהטים בבייקרי צינה של קבוצת הקופי בר; כריכי פרעצל חמודים, פלטות גבינות ונקניקים, סלטים וקפה ומאפה ב־BUTI; גלידה ארטיזנלית בגלידריית פינולי (אל תפספסו את הצנוברים) וטייק אוויי הודי מטנדורי הוותיקה. במרחק כמה דקות הליכה תמצאו את הסניף של בבקה בייקרי שמציע קרואסונים ענקיים במילוי פיסטוק ופרלינה.

שמחת החיים חזרה לכיכר דיזנגוף. הנקניקים של Buti (צילום: אופק גבאי)
שמחת החיים חזרה לכיכר דיזנגוף. הנקניקים של Buti (צילום: אופק גבאי)

שוק לוינסקי

האזור הצפוף עד מיגרנה השתנה מקצה לקצה מרגע שהפך למדרחוב. תנועת המבקרים רק גוברת ובשישי מומלץ להצטייד בהרבה סבלנות כי זו לא משימה קלה בכלל. תפסו לעצמכם כיסא, נשנוש ומשהו לשתות ושבו לצפות בתיאטרון האנושי.
מה אוכלים: מה שרוצים, כי שוק לוינסקי הוא לונה פארק קולינרי מסחרר – כריך וכוס יין במחיר אטרקטיבי בצ'נטרו, בורקס וביצה (פנסו, הבורקס של אמא), חורשט סבזי, קובה ואפילו פלטת דליקטסים מאולתרת בהרכבה אישית (יום טוב, חיים רפאל). למתכננים מראש כדאי לבדוק מה קורה בפיפי'ז, מזללה אסייתית עם טונות דימיון ויצירתיות.

כל צלחת יצירת אמנות. פיפי'ז (צילום: פיפי'ז)
כל צלחת יצירת אמנות. פיפי'ז (צילום: פיפי'ז)

גינת קריית ספר

הריאה הירוקה במתחם האפרורי שבין קרליבך ללבונטין חיונית למרכז העיר כאוויר לנשימה. קשישים, פעוטות וכלבים מתערבבים אלה באלה בחיפוש אחר פיסת שמיים ותקשורת אנושית. בשעות הלילה הופכת הגינה לזירת דייטים לוהטת.
מה אוכלים בטווח המיידי המבחר מוגבל אך מספק לחלוטין – מנות קטנות שנותנות בראש וקוקטיילים מתפריט הרחוב של קאב קם; אם בא לך תאילנדי מעט יותר עממי תוכלו להזמין מאונאומה שעברה משוק הכרמל; פינוקים מהאש של אייבי, קציצות פראסה ומזאטים ממסעדת אולימפוס; כריכים, סלטים ומנות חמות מהתחתית וחומוס ופלאפל מאבו אדהם, או מאפים וקפה טוב מגרציאני.

למה פיתה כשאפשר בחסה. קאב קם (צילום: מתן כץ)
למה פיתה כשאפשר בחסה. קאב קם (צילום: מתן כץ)

פארק המסילה

הלוקיישן הכי דנדש ברשימה השתלט בקטע טוב על תוואי מסילת יפו־ירושלים הישנה. הקטע שנפתח לקהל הוא הראשון בפרויקט שאפתני שיחבר את שדרות העיר לים, כפי שחזה בשעתו האדריכל פטריק גדס. אנחנו אף יודעים לספר לכם שהמקטע המזרחי שיחבר עד נחלת בנימין צפוי להיפתח באוגוסט. הידד.
מה אוכלים: בבוטקה רוג'רס פארק תוכלו לרכוש שתיה (קפה מקלייה מקומית, בירה אמבר אייל מתוצרת בית, יין ישראלי), אבל מה שעשה הכי טוב לפארק החדש הוא החיבור למתחם התדר: בית הקפה של אייל שני וגם המעבר הממש לא סודי למתחם עצמו – פשוט לכו בעקבות ריח הפיצה. מיטיבי לכת יכולים להצטייד בנווה צדק, להתחבר לפחמימות במאפיית דלאל המשובחת או לשורשים הטבעוניים במשק ברזילי.

תוצרת מקומית. רוג'רס פארק (צילום: נועה יצחקי)
תוצרת מקומית. רוג'רס פארק (צילום: נועה יצחקי)

כיכר גבעון

את דעתנו על רחבת הגרנוליט המוקפת מגדלים נשמור לעצמנו הפעם, כי בימינו כל פיסת אאוטדור מבורכת. מזלה של כיכר גבעון שהיא במיקום מנצח מבחינה קולינרית ושיש בה מזרקה חמודה על תקן אטרקציה ובאחרונה גם הוסיפו טיפה ירוק. זה רחוק מלהספיק, אבל זה משהו.
מה אוכלים ברחוב חשמונאים אסור לפספס את מאפיית לחמים ואת גלידריית בוזה, מוסדות קולינריים מעולים מסוגם. ברחוב הארבעה יש גם כן אופציות שוות בתחום האסייתי (אונמי, אובן קובן) והטבעוני (416). קפיצה קטנה תפתח בפניכם את דוכני האוכל בשרונה מרקט המתחדש.

חריימה בורי של פישופ בשרונה מרקט (צילום: יח"צ)
חריימה בורי של פישופ בשרונה מרקט (צילום: יח"צ)

גן מאיר

מעמדו של הגן האהוב תמיד התחזק בימי הקורונה כמפלטם של תושבי מרכז העיר. שטחו אמנם אינו גדול והוא תקוע בין רחובות עמוסים, אך יש בו עצים וצמחייה ופינות חבויות לברוח בהן מהמציאות עם אוכל, אלכוהול וסמים קלים.
מה אוכלים: את כל מנעמי קינג ג'ורג' וטשרניחובסקי – תבשילים, כריכים, קפה ומשקאות בריאות בבוטקה; הרינג, גאודה ומעדנים הולנדים ממעדניית ביאטריס; גלידה ארטיזנלית ושטרודל מושלם בגלידריית שטפן; כריכים ותבשילים טבעוניים בבאנה, ובמתחם בצלאל הסמוך מקדש המאפים החדש של אנטיקוביץ' ועוד ועוד.

גם שקשוקה בטייק אוויי. הבוטקה בטשרניחובסקי (צילום: עידן ברט)
גם שקשוקה בטייק אוויי. הבוטקה בטשרניחובסקי (צילום: עידן ברט)