יהיה דיסקו

חברי תנועת סלואו פוד מארגנים מסיבת אוכל בקונספט של שאריות חומרי גלם, בשוק האוכל המקורה בנמל תל-אביב. בתוכנית: אוכל חינם לכל מי שיגיע וגם ריקודים

דיסקו שוק של תנועת סלואו פוד בשוק הנמל
דיסקו שוק של תנועת סלואו פוד בשוק הנמל
8 באפריל 2014

"כל כך הרבה מזון נזרק בעולם, שזה פשוט חבל. וגם לא אקולוגי ולא חברתי", אומרת שי שבח, שיחד עם כמה חברים הולכת לאסוף חומרי גלם של מזון איכותי ממסעדות בעיר ולהפוך אותו לארוחת חינם שתוגש במהלך מסיבת הדיסקו שוק הראשונה. שבח, שיחד עם חבריה ל-Slow Food Youth Network (או בקיצור SFYN ישראל) מאמינה ביכולת של שינוי היחס למזון להביא לשינוי חברתי, מזמינה את כל מי שרוצה להצטרף, לאכול, לרקוד וגם לעזור לבשל. "הקונספט הוא אוכל מקומי טעים והוגן", היא אומרת, "בעזרת מסעדות בנמל ובשיתוף עם שוק האוכל בנמל אנחנו מקימים ארבעה דוכני בישול. את כל האוכל אנחנו אוספים ממקומות שאחרת היו זורקים אותו באותו היום. מדובר על אוכל נקי, בריא ואיכותי. למשל ירקות לא יפים – אתה יודע כמה ירקות ופירות נזרקים כל יום רק כי הם לא מתאימים לפנטזיה שלנו כצרכנים? ארבעה שפים, חברי התנועה, יכינו ממנו כל מיני מנות מיוחדות. הם לא ידעו מראש מה הם מקבלים כי אין לדעת איזה אוכל ייאסף באותו היום. מי שרוצה גם מוזמן לעזור בקילוף ובחיתוך".

על תנועת הסלואו פוד העולמית, ששואפת לשינוי חברתי ותרבותי דרך היחס למזון, כבר נכתב לא מעט, ועכשיו הגיע תורם של צעירי התנועה, שהם חלק מרשת בינלאומית של חברים שאוהבים אוכל, חוגגים אוכל וחולקים השקפת עולם משותפת. "במסיבות כאלה במקומות בעולם אנשים באים עם קרש חיתוך, קולפן וסכין מהבית, וזה הופך לחגיגה אמיתית של הכנת אוכל, שתיה וריקודים", מסבירה שבח. "באמסטרדם הם אלופים בזה אבל אנחנו ניקח אותם. וגם השתייה תהיה בזול, כי אנחנו מאמינים שאוכל שצריך להיות טעים, נקי והוגן, כלומר לא יקר ועדיף שיהיה מתוצרת מקומית ושתהליך הייצור שלו אינו פוגע בסביבה ונותן כבוד והכרה למגדלים וליצרנים. אנחנו רוצים לשמור על המסורת ותרבות האוכל המקומית ולקדם אוכל עונתי ומקומי".

בקבוצה הישראלית חברים כמה שפים ממסעדות בעיר, ביניהם אביבית פריאל, סבינה ולדמן, יאיר יוספי ועודד חצבני, ובמסיבה ישתתפו גם די.ג‘יי אלעד רון מ”זברה מיוזיק”. "כל האוכל במסיבה יירקח ממה שיאסוף באותו יום, פרט ללחם, שאותו תתרום מאפיית לחמים, ושמן הזית שנתרם על ידי אנשי הזית. בין המארגנים של האירוע: חיים יוסף (צלם אוכל), שיר הלפר (מיזמיות שוק האוכל), יורם מידן (מדעי הגסטרונומיה), נועה אברבנאל (סטייליסטית אוכל), שי שבח (שיווק לעסקים קלינריים וכתיבה גסטרונומית).

"אולי מי שיגיע לאירוע שלנו גם יזכור משהו לפעם הבאה כשיהיה בסופר והמסרים שלנו ימשיכו להדהד ולהשפיע על הבחירות שלו בקניות", מסכמת שבח, "המטרה היותר גדולה היא לבנות קהילה שתמשיך ללכת קדימה. המון אנשים מתעניינים כל הזמן ואני בטוחה שהמסיבה תציג את החלק הכי טוב וכיפי של התנועה לקהל הרחב".

הדיסקו שוק הראשון בישראל יתקיים מחר (יום רביעי, 9.4.2014, החל מהשעה 20:00) ברחבת שוק האוכל בנמל תל-אביב.