יותר חציל: אפי רז חוזר להרכיב לכם פיתות בדוכן פופ אפ שנפתח בתדר

אפי רז מסביח טשרניחובסקי וצחי זילברליכט מהארמדילו מאחדים כוחות בדוכן פופ אפ לממכר שווארמה שנפתח בתדר

אפי רז (מימין) וצחי זילברליכט. צילום: יעל דנון
אפי רז (מימין) וצחי זילברליכט. צילום: יעל דנון
14 באוגוסט 2014

עוד לא עברה שנה מאז שאפי רז פרש מסביח טשרניחובסקי, והנה אנחנו מתבשרים על אפשרות נדירה לאכול שוב מידיו של האיש, שהיה לאגדה עוד בחייו. גם הפעם מדובר על אוכל רחוב, רק שעכשיו זה שווארמה (עם טוויסט, בטח שעם טוויסט) על פיתה (ולא בתוך). הסיפור המלא הוא שאחרי שרז זלל שווארמה אצל השף צחי זילברליכט בבר ארמדילו (שנסגר לפני כשבועיים באמצע המלחמה), התחיל בין השניים דיבור על פתיחה של שווארמייה יחד. כשהחבר'ה מהתדר פנו אליהם וביקשו מהם להפעיל את המקום למשך עשרה ימים, החליטו השניים כי נכון יהיה להפוך את הימים הללו לטסט אחד ארוך לפרויקט העתידי שלהם. וכך, מדי ערב (ועד ה־20.8) מוגשת לבאי התדר מנת שווארמה שלמעשה לא מגיעה בתוך פיתה אלא על פיתה – חצי פיתה קראנצ'ית ועליה פרוסות שווארמה, בצל, סומק, פטרוזיליה, עמבה וטחינה. זילברליכט ממליץ לאכול את זה בסכין ומזלג (?!) או לגלגל כמו טורטייה. אבל בזה לא מסתכם הסיבוב שהביאו השניים – בתוך הסיח ממש מתבשלים להם, מלבד הבשר, גם חצילים, גמבות, בצל, מח עצם ושום קונפי, כך שבסופו של דבר קיבלתם מנת גורמה ב־33 ש"ח. אבל איך אומרים אצלנו – יש דברים שהם פרייסלס.

אפי, כמה אנשים בערב אחד מבקשים ממך להכין להם סביח, והאם אתה מתכוון להשקיע שעות בכל מנה עד שישתרכו תורים שיוציאו לכולם את החשק לחיות?

"זה לא מטבח של ממש ואין שם תנאים להכין סביח. לא הייתי מת לעמוד כל הערב ולטגן חצילים, אבל אם היו תנאים אז אולי הייתי מכין גם סביח. ולגבי התור, נראה לי בכלל ש־70 אחוז מהקהל בתדר צמחונים, אז אין סכנה לתורים".

תדר. ראשון־שישי 21:00 עד שנגמר, שבת 16:00 עד שנגמר