קרניבורים היכונו: חמש מזללות בשר חדשות בעיר

סניף נוסף לאיטמיט, דיינר לפורט 19 בכיכר גבעון, ההמבורגרייה החדשה של מרקטו ואפילו סליידרים אצל שכנתנו גבעתיים: החורף הזה יהיה בשר

איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו
איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו
19 בדצמבר 2017

שוק הבשר בעיר גואה עם המוני מזללות בשר שנפתחו ממש במהלך השבועות האחרונים, מרביתן באותה רצועת בשר רוויה שבפינת קרליבך-חשמונאים-אבן גבירול. תל אביב אמנם מוכתרת חדשות לבקרים במגזינים בחו"ל כבירת הטבעונות, אבל גם הקרניבורים בעיר הזאת לא טומנים את ידם בצלחת ומעדיפים את הבשר שלהם בלחמנייה.  

  1. 1. איטמיט מגיעה לקרליבך 

כבר תשע שנים שאיטמיט מתנהל ככוך קטן ומתפקע מלקוחות בקינג ג'ורג' 68, ונחשב לסוד לקרניבורים יודעי ח"ן, עם המון בדיחות מתפלספות על בשר ופרות קדושות כתובות על הקירות. טכניקת ההכנה של הבעלים שי קפלן, קשורה בעובדה שהוא גדל בבית ארגנטינאי, ומבין בשרים באופן אבסולוטי. קפלן מתגאה בכך שהוא מתמחה רק במוצר אחד: פרוסות דקות של 150 גרם אנטריקוט שהוא מציע בכריך פראנה עם צ'ימצ'ורי הום מייד ומיונז (43 ש"ח) או בקערת סלט עם רוקט ,עגבניה ובצל סגול (43 ש"ח). הבשר הדרום אמריקאי עובר צלייה ראשונה שמוסיפה לו טעמי פחמים, ובעמדת המטבח הפתוח ניצבת פלאנצ'ה ענקית ועליה צולים את הנתחים צלייה שניה לצד תוספות אפשריות למנה של בצל מטוגן וביצת עין. בסניף החדש שנפתח בקרליבך, ניתן להשקיף על רחבת הסינמטק ותלמידי עירוני א' יתקשו מלחמוק לחלוף על פניו. כאן מציעים בדיוק את אותו מוצר שהאיטמיט מתמחה בו, האנטריקוט, אלא שהפעם מדובר במזללה גדולה למדי, עם די הרבה ספסלי ישיבה בחוץ, ועיצוב אפור שמרמז על אורבניות תעשייתית ומעניק תחושה מרווחת יותר. מה שהכי חשוב, גם פה מדובר בכריך מעולה של בשרים מצויינים בלחמניה עצומת מימדים וסופחת רטבים.

EATMEAT, קרליבך 18, ראשון-חמישי 12:00-24:00 שישי 11:00-17:00, 03-9625533.

איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו
איטמיט. צילום: אנטולי מיכאלו

2. 110 בורגר ועוד אחד באבן גבירול

בורגר 110 השיקו בשבוע שעבר את הסניף החדש שלהם במסיבה נוצצת לעת ערב, עם המוני בלונים וידוענים. הסניף מתוכנת לכל האופנות והגחמות הבולטות של עולם ההמבורגריות עם המבורגר במחיר תחרותי במיוחד של 29 ש"ח (לקציצת 110 גרם שנקראת כאן מיני), אפשרות להזמין לחמניה מקמח מלא או לחמניה ללא גלוטן, וגם קריספי צ'יקן (31 ש"ח) מינוט סטייק (36 ש"ח), ובורגר טבעוני (31 ש"ח).  

בורגר 110, אבן גבירול 22, תל אביב, כל יום 12:00-עד אחרון הלקוחות, 03-9650795

המבורגר ב110. צילום: דן פרץ
המבורגר ב110. צילום: דן פרץ

3. ההמבורגרייה של מרקטו 

האיטליז-מעדנייה מרקטו ידוע באיכות נתחי הבשר הטריים שלו. לאחרונה פצחו בשיתוף פעולה עם אנשי הברים של "הקבוצה" (דיזי פרישדון, המזג, החוג הצפוני), לפתיחת המבורגריה המתבססת על המבורגרים עשויים מהבשר הטרי שגדל ברמת הגולן ובמזללה  של אוכל מהיר באטמוספירה של וייב בלייני. כדי ליצור המבורגרים יחודיים גויס השף און משען שלמד בישול בקורדון בלו בלונדון ועבד בפאט דאק וכיום הוא מתפעל מקום של ארוחות בהשראה מולקולארית ברחוב בזל תחת השם אורבנו פוד לאב. משען פיתח המבורגר בלומנטל שעשוי בשר שחלקו קצוץ ידנית וחלקו טחון ומומלח, וכולו בטעמים עזים של נתחים מיושנים. להמבורגר הזה הוא משדך אננס מוחמץ שניצלה בגריל פחמים ונכבש בחומץ, וקינמון במשך שבועיים, וכן צ'דר, בייקון טלה וצ'ילי. לצידו של הבלומנטל מגיש משען גם המבורגר קלאסי פשוט בטעם בשרי קליל, קומוניקטיבי ומתובל מעט יותר. (49-46 ש"ח להמבורגר). הצ'יפס גם הוא יהיה מתוחכם ובטעמים. למשל צ'יפס שיבזק באבקת בייקון טלה מבייקון שהושרה בסוכר, טוגן, יובש ונטחן לאבקה, בשילוב תבלינים יבשים או צ'יפס בזוק אבקת פרמז'ן עם בזיליקום ואורגנו או בגרסה בריטית קלאסית עם חומץ מאלט. עוד בתפריט: סלט קולסלאו בטעמי וואסבי עם אפונת וואסבי ושומשום קלוי, ונגיסי פולנטה בשמן עמוק עם רוטב קשקבל כמהין. המקום נפתח להרצה השבוע בשעות הערב לפרקי זמן קצרים ולמספר קטן של סועדים, ומיום שני בשבוע הבא יפתח כרגיל.  

THE LITTLE BRGR SHOP, דיזנגוף 125, תל אביב, כל יום 12:00-3:00  052-8746833

פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו
פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו

4. דיינר לפורט 19 בחשמונאים 

הכרוניקה של פורט 19 מייצרת תובנה מעניינת על האבולוציה המנות בעיר. מה שהתחיל לפני שלוש שנים וחצי כדוכן נקניקיות גורמה שייצר השרקוטייה המוכשר אלן טלמור עבור מזללה בנמל יפו, הפך בעקבות העלמות עסקי האוכל מנמל יפו, לבית אוכל קטן בשלמה המלך 2 בתל אביב המתמחה בנקניקיות. לפני שנתיים התחילו להגיש לצד הנקניקיות גם המבורגרים כדי להרחיב את ההיצע. אלא שההמבורגרים הפכו לדיבור החם, והנקניקיות לעניין שולי. במהלך השבוע שעבר חנכו אנשי הפורט 19 סניף חדש גדול ומרווח ברחוב חשמונאים. הסניף משדר אווירת דיינר, עם ספה ארוכה לאורך הקיר, ומקומות ישיבה בכיכר גבעון. כאן כבר לא מנסים להסתיר שליבת התפריט היא ההמבורגרים, עם פורט קצבים עשוי שפונדרה שמנמנה ונתחי אנטריקוט (38 ש"ח), המבורגרים עם תוספות – למשל עטוף באמנטל, שבבי בצל ובייקון טלה (42 ש"ח), ויש גם המבורגר כבש (42 ש"ח) והמבורגר צמחוני מפורטבלו במילוי צ'דר וחמאת שום (40 ש"ח). בין הנקניקיות של טלמור תמצאו בורוורס שהיא נקניקיית ציידים דרום אפריקאית מבשר בקר (29 ש"ח) וברוקלין קנאקרס מעגל (29 ש"ח) ויש גם כריך של רצועות סינטה או פילה טרי (38 ש"ח), וסלט של עלים, עגבנייה ונתחי סינטה או חזה עוף בוינגרט (45 ש"ח). לצד ההמבורגר תוכלו ללגום קמפרי אשכולית אדומה (25 ש"ח) או בירה לוונבראו מהחבית (19 ש"ח לשליש).     

פורט 19, חשמונאים 95, תל אביב כל יום 11:00-24:00, 03-7397020

פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו
פורט 19. צילום: אנטולי מיכאלו

5. סליידר בגבעתיים

אחרי שהשתלטו על רחוב דיזנגוף עם המוני ברים, ופתחו את בר הקוקטיילים גרניש ברחוב ויצמן בתל אביב, האחים אבידן פותחים המבורגריה גבעתיים, תחת השם סליידר. האבידנים מציעים פה סימפל סליידר ברוטב טרטר, או אמיגו סליידר עם גוואקמולי, אננס, סלסה מנגו, חלפניו וכוסברה (16 ₪) או פשוט המבורגרים בגודל סטנדרטי עם בורגר קלאסי  (38 ₪).  

סליידר, ויצמן 29, גבעתיים, ראשון-חמישי, 12:00-1:00 שישי 11:00-1:00