בלי כיבודים: בית הקפה ג'קיל אנד הייד יוצא כנגד טרנד החלוקה

תפריט בית הקפה החדש ג'קיל אנד הייד יאפשר לכם להיות מיזנתרופים, כמו שתמיד חלמתם להיות ולא העזתם

ג'קיל אנד הייד. צילום: אנטולי מיכאלו
ג'קיל אנד הייד. צילום: אנטולי מיכאלו
5 באוגוסט 2015

בית הקפה החדש בפינת פינסקר וכיכר צינה דיזנגוף מגלם בתוכו איזו כפילות אישיותית: הוא משובץ במקום סואן אבל חבוי כמעט מתחת לכיכר, סמוך למקום שבו ישנים הומלסים; הוא מתאים לבילוי מהוגן ביום ושואף להיחשף כבר סקסי בלילה. זאת הסיבה שמיקי בלו, שהקים את בית הקפה, בחר לקרוא לו ג'קיל אנד הייד. מושבי כיסאות בר מעור ושילובים של בטון בתוך בר העץ הבהיר הם חלק ממקום שבמראה ראשוני נראה כמעט גיקי ובמבט נוסף משדר סליזיות. בבטון שבבר מוטבע הכיתוב "קמדן מרקט, הייד פארק" – תזכורת לכך שמוטב לקרוא את מה שכתוב על הבטון מלהיות שקוע בבטון, למי שהיו לו אשליות בקשר ללונדון.

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

מקס בידה – שלמד קונדיטוריה בדן גורמה והיה קונדיטור במלון רויאל ביץ' ובמאפיית בלו – בנה תפריט של בית קפה במנות שהן ההפך הגמור מטרנד מנות החלוקה. כל מנה היא אישית מאוד ונוחה מאוד לאכילה ללא שותפים (נפלא למי שמאס במזלגות שנשלחים לעבר המנה שלו משותפיו לארוחה ורוצה לשאוג "בלי כיבודים!"). מנה כזאת היא ארוחת בוקר בלחמניית המבורגר עם איולי, חרדל דיז'ון, תערובת עלים, ביצת עין, פרוסת אמנטל, עגבנייה, בצל סגול ומלפפון חמוץ. ציז' סטייק סנדוויץ' הוא בעצם סלט קפרזה עם תערובת עלים וגבינת מוצרלה מותכת בציפוי פריך עם רוטב בלסמי מצומצם שמגיע בלחמניית המבורגר קלויה. עוד תמצאו פה מבחר של סלטים כגון ניסואז, שורשים ברוטב סאטה, קיסר או יווני, וכן קינוחים בכוס ברנדי, למשל כוס מסקרפונה על בסיס עוגיות טחינה עם מסקרפונה מוקצפת, קרם מנגו ושברי בוטנים, מוס שוקולד (20־40 ש"ח לכל המנות). ללא ספק מקור העוצמה של מקס בידה הוא בחולשה האנושית לקינוחים שווים.

צילום: אנטולי מיכאלו
צילום: אנטולי מיכאלו

בעל הבית בלו, שהכובע הכחול שהוא חובש תואם לקיר גדול בבית הקפה, הוא טיפוס ססגוני שעבר די הרבה תהפוכות בחייו, והוא אוהב מאוד לארח. נראה שהקו הקולינרי שלו יכבוש את לב המיזנתרופים של העיר, שנחמדים מאוד כל עוד עוזבים אותם עם האוכל בשלווה ולא מעירים להם את המיסטר הייד.

לג'קיל אנד הייד