לילה לבן: בר מלבי נפתח סמוך לבר המנזר

היכל מלבי חדש נפתח סמוך לבר המנזר. אל תשכחו לנקב את הכרטיסייה

המלבייה. צילום: יח"צ
המלבייה. צילום: יח"צ
2 ביולי 2014

בלי שום סיפור אותנטי על סבא יפואי, ובמקביל לפיתוח אפליקציה חינוכית לגיל הרך, החליטו שני בוגרי תואר ראשון בכלכלה, אבי אביטל ועידו גל, לפלוש בכל העוצמה לשוק המלבי המקומי. המלביה, סטארט־אפ הבנוי כטברנה קטנה וממוקם סמוך לבר המנזר, מושתתת על הרפרפת המקומית המסורתית. תקופה ארוכה של אקספירימנטים הושלמה במבחני טעימה לעוברי אורח ברחוב גאולה, והתוצאה שזכתה לליקוקי שפתיים ושבחים נבחרה להוביל את המיזם. או אז החלו ניסיונות להפיק גם גרסה טבעונית של המלבי, שתי האפשרויות – על בסיס קורנפלור וחלב פרה או על בסיס חלב סויה וחלב קוקוס – נמכרות בכוסות זכוכית ב־10 ש"ח בלבד.

המלבייה. צילום: יח"צ
המלבייה. צילום: יח"צ

בשלב הזה יציעו לכם לבחור רוטב בסגנון הפטל המסורתי, או להתלבט בין רוטב לימון והל, רוטב וניל וקינמון או רוטב קרמל. מי הוורדים מוגשים תחת אזהרה – שאו שתאהבו אותם או שהם יהרסו לכם את המנה, אבל למרות האזהרה המפורשת, מומלץ להמר על מי הוורדים. במקום יגישו לכם גם תוספות לבחירתכם: בוטנים גרוסים, שבבי קוקוס, קרמבל עוגיות ביתי, אגוזי לוז מסוכרים ותוספות משתנות, כמו שערות חלווה או שערות קדאיף. חשוב לציין כי התוספות אינן מייקרות את המחיר, אבל יש כאלה (כדוגמת איש המלבי בשד' ירושלים ביפו) שמוכנים לעשות חראקירי ולא לפזר קוקוס או אגוזים על המנה. קפה שחור חינם מחכה על הדלפק לכל מי שנכנס לרכוש מלבי, ובקרוב תגיע גם מכונת קפה אספרסו או הפוך (5 ש"ח) ויש גם רימונדה (5 ש"ח).

אם נתקפתם בקרייב למתוק אחרי ליל שתייה במנזר, קיבלתם בינגו מלבי. ואם אתם רק רוצים לאסוף מנה בדרך לים או לגן מאיר קחו מארז פלסטיק, והכי חשוב – אל תשכחו לכרטס בכרטיסייה של המקום את הקניות – כי מלבי שמיני חינם.

למלביה