פאט דוג סלים: מצאנו את אחת הנקניקיות השוות בעיר

אנחנו הכי אוהבים למצוא מקומות קטנים עם קסם גדול, וכזה הוא בדיוק הפאט דוג: דוכן קטן, אפס יחסי ציבור, מינימום אקטים שיווקיים אבל מה, נקניקייה משגעת ואיש אחד שעומד מאחורי הדלפק, עם הרבה אהבה לאוכל טוב

למי קראת נקניקייה? פאט דוג. צילום אלעד אמיר
למי קראת נקניקייה? פאט דוג. צילום אלעד אמיר
22 בפברואר 2018

ממש לפני כמה ימים נפתחה בחלוצים 1 תל אביב, הדלת של פאט דוג, נקניקייה דנדשה בעיר, כזו שבאה לספק את הרעב בפחות משלושים שקלים ולהוציא אתכם עם חיוך ובטן מלאה. המקום קטן, פינתי ונקי, צופה לרחוב ההומה ומציע את אחת הנקניקיות הטעימות בעיר. לחמניית בגט רכה ונימוחה, לא גדולה מידי, כך שקצוות הנקניקייה יבלטו מתוכה החוצה. זה מה שדמיין לעצמו אלעד אמיר, שהיה דייל באלעל במשך שלוש שנים ויצא לו לזלול לא מעט נקניקיות ברחבי אירופה בכלל ובברלין בפרט. אמיר מביא את הנקניקיות ממפעל קטן ולא מוכר אחרי שעבד על המתכון והגיע לטעמים המדוייקים שרצה. הנקניקיות גדולות  ובשרניות ומכילות עוף, בקר, חזיר או נקניקייה טבעונית, כדי שאף אחד לא ישאר מקופח.

הנקניקייה השמנמנה הנצלית בסיבוב על הגריל, עוברת חריכה סופית בברנר לפני שהיא נכנסת אחר כבוד אל הלחמנייה עם כרוב כבוש חם, מלפפון חמוץ, פרוסות של בצל ושלולית רוטב ברביקיו (17-29 ש"ח). במידה ותרצו קיימת אפשרות לתוספת של גבינת גאודה (5 ש"ח) שתגרום לכך שכל הלחמנייה תכנס לרגע לצלייה קצרה כדי שהגבינה תהיה מותכת או לחלופין לבחור בתוספת של צ'ילי שעועית (3 ש"ח) כדי להרגיש קצת ניו יורק סטייל. אם תהיתם לגבי החיבור לברלין, אז כן, תמצאו כאן גם גרסת קארי וורסט לנקניקייה.

למי קראת נקניקייה? פאט דוג. צילום אלעד אמיר
למי קראת נקניקייה? פאט דוג. צילום אלעד אמיר

האם זה טעים? ובכן, לפני הכל צריך לתת את הכבוד הראוי ללחמנייה. לא כל יום פוגשים בלחמנייה כל כך רכה, אמנם היא אפויה בתנור אבל התחושה היא כי מדובר בלחמנייה מאודה, עד כדי כך רכה. נקנקיית העוף טובה, עדינה בטעמים ויכולה אפילו להתאים לילדים, מבוגרים אולי יחשבו שהיא אנמית מעט. זו מהבקר טעימה ובעלת מרקם גס יחסית והנקניקייה הלבנה הייתה הטובה מכולם, עסיסית, טעימה מאוד ובעלת מרקם עדין והכי חשוב- עם קראסט חביב מבחוץ שנתן לכל ביס קראנץ' ברלינאי. מה שהפתיע יותר מכל הוא הנקניקייה הטבעונית (מבוססת על חלבון אפונה) שהייתה טובה מאוד וזה עוד לפני התוספת שהעמסנו עליה: אננס טרי מתובל ברוטב צ'ילי חריף וחרוך קלות בברנר כך שכל המתיקות של האננס יוצאת החוצה ופוגשת בצ'ילי החריף, תענוג. כמובן שתוכלו להוריד את הנקניקייה טוב יותר בעזרת גולדסטאר מהחבית (12 ש"ח לשליש), אז למה אתם מחכים בעצם?

פאט דוג