שלא ינגבו אתכם: חומוסיית האחים קלבוני מתרחבת לארבעה סניפים

החומוסייה של האחים קלבוני מתרשתת: שלושה סניפים חדשים נפתחו מחוץ ליפו ועוד סניף אחד בדרך

האחים קלבוני. צילום: אנטולי מיכאלו
האחים קלבוני. צילום: אנטולי מיכאלו
8 בספטמבר 2014

ירושה מנתבת לרוב את מהלך החיים: אפשר לרשת דירה, מכונית או עסק משפחתי, אבל האחים קלבוני ירשו מסבא שלהם מתכון לחומוס שהוא עצמו הכין מאז שנת 1948. כשהסבא פרש לגמלאות האחים המשיכו להכין את אותו המתכון הסודי, עם מעט טחינה, ונהנו מכמות קבועה של אוהדים. אלא שאז הגיעו הנכדים של אותו הסבא לחומוסייה ובער בעצמותיהם להפיץ את בשורת החומוס מחוץ לגבולות יפו. אל דאגה: הסניף ביפת 136 ממשיך לפעול כרגיל, אבל נוסף אליו תמצאו סניף בחולון, סניף בשוק הכרמל (רחוב ישכון 40) וסניף שנפתח לפני כמה שבועות ברחוב לינקולן.

בימים אלה משתפץ חלל נוסף ברחוב ארלוזרוב 13 (פינת בן יהודה). חמוד קלבוני שפתח את הסניף בלינקולן מסביר שזה בדיוק המתכון של סבא שלפיו הוא מכין חומוס טרי כמה פעמים ביום בהתאם לביקוש, וגם כמות מוגבלת של מסבחה המיועדת רק למביני עניין (20 ש"ח לצלחת חומוס עם גרגירים, ואותו מחיר למסבחה). מסקירה קצרה ולא מנומסת של צלחות הסועדים במקום נראה שמי שדווקא לוקח את האליפות הוא הפול שמופיע ברוב מנות החומוס שיצאו אל הסועדים. קלבוני הוא עסק משפחתי וגם הצוות שמפעיל את כל הסניפים מורכב מבני דודים ומקרובי משפחה.

אז נכון שחומוס הוא השליחות אבל השליחות הזאת לא עצרה את האחים קלבוני מלפנק את הלקוחות בתפריט רחב יותר: למשל תמצאו פה שניצל (20 ש"ח), צ'יפס (10 ש"ח) וסלט (10 ש"ח) ואפילו צ'יקן סלט (25 ש"ח). לקינוח תמצאו כאן מנה נוסטלגית של בוואריה (8 ש"ח).

לחומוסיית האחים קלבוני, סניף לינקולן