כרובית תינוקת התגלתה בסין: חיקוי למזנון של איל שני נפתח בשאנזן

המזנון המזוייף מציע לסועדים תפריט זהה לזה של סניפי הרשת ויזמיו מספרים בגאווה על השף הישראלי הידוע שמכין את המנות. שחר סגל: ״ננקוט בהליכים משפטיים״. בעלי הסניף: ״מקבלים השראה מהלקוחות הישראלים אבל מבשלים על פי מתכונים משלנו״

אותו התפריט, אותו הלוגו. המזנון המזוייף בשאנזן
אותו התפריט, אותו הלוגו. המזנון המזוייף בשאנזן
11 באוקטובר 2017

עבודת העתקה כל כך מוצלחת נדירה אפילו בסין הנחשבת למעצמת החיקויים העולמית: סניף מזוייף של המזנון נפתח בעיר שאנזן לפני כשבוע, ופועל בינתיים ללא הפרעה.
המזנון המזוייף מתהדר בכל הסממנים המאפיינים את המזנונים האחרים ברחבי העולם – יש לו את אותו הלוגו, אותו התפריט ובמסיבת הפתיחה של המקום אפילו הוקרן וידיאו של השף איל שני. התפריט נראה כמועתק אחד לאחד מסניפי המזנון האחרים בעולם – גם כאן תמצאו תפוח אדמה דרוס, כרובית תינוקת, עץ ברוקולי ורטטוי. המנות מוגשות בפיתה או במגשים מכוסים נייר אריזה כמו בסניפי המזנון בעולם, ובכתבה שפורסמה בעיתון המקומי של שאנזן לקראת הפתיחה סיפרו המקימים על המותג והצלחתו בעולם ובישרו כי לאחר שנפתחו סניפים בפריז, וינה ואוסטרליה והסניף הניו יורקי כמעט מוכן, עכשיו יוכלו גם תושבי שאנזן לטעום את המנות של השף שני.
היזמים הדייקנים אפילו פתחו עמוד פייסבוק (שהוסר בינתיים) ועמוד אינסטגרם לסניף המזוייף, ובו אפשר לראות תמונות של המנות ושל הסועדים.

הכתבה בעיתון המקומי ותפריט המזנון בסין
הכתבה בעיתון המקומי ותפריט המזנון בסין

מחמיא, אבל הגזימו

שחר סגל, מבעלי הרשת, מספר כי החיקוי התגלה כשאחות של ברמן ברשת המתגוררת בשאנזן הבחינה במקום. לדבריו, את המקום מפעילים מסעדנים איטלקיים המחזיקים במקומות נוספים בעיר. ״אני כמעט בטוח שיש שם גם צלע ישראלית, אחרת אני לא רואה איך שני איטלקים יידעו להעתיק את המזנון ממש אחד לאחד״.
מה אתם עושים?
״חוץ מלצחוק ולהתעצבן ושוב לצחוק ולהתעצבן אנחנו גם ממש בתחילתם של מהלכים משפטיים כדי לעצור את זה״.
יד על הלב, זה גם קצת מחמיא, לא?
״ברור שזה גם מחמיא, לאיל וגם לנו. אבל זה פשוט כל כך בוטה שאנחנו לא יכולים להתעלם מזה. אם הם היו פותחים מקום עם אוכל זהה והיו קוראים לו בשם אחר היכולת שלנו לפעול באמצעים משפטיים היתה קרובה לאפס, אין זכויות יוצרים על מנות. אבל פה זו לא סתם העתקה אלא ממש חיקוי מוחלט, זה כמו להגיד שאתה מיייצר רולקס או אדידס כשאתה לא״.

לא, אתה מתבלבל!

היום כתב סגל בחשבון האינסטגרם של המזנון המזוייף כי מדובר בחיקוי של קונספט שנגנב ול״סניף״ הסיני אין קשר לרשת הישראלית ולשף איל שני. בתגובה, ענו לו מפעילי העמוד: ״אנחנו מצטערים לשמוע על הבלבול שלך. ישראלים רבים מבקרים במזנון שלנו מדי יום ונהנים כאן. אנחנו לא אותה המסעדה שאתה מתכוון אליה ופועלת בתל אביב. יש לנו את התפריט שלנו ואנחנו מבשלים ממתכונים שלנו תחת רשיונות כנדרש. אבל כן, אנחנו מקבלים השראה מלקוחותינו הישראלים שנתנו לנו פידבקים ורעיונות לגבי המנות האהובות עליהם. אתה מוזמן בחום לבקר אצלנו ולהחליט בעצמך. שיהיה לך יום נעים:)״.