הבלתי מתפשרים: אביבית פריאל-אביחי

אביבית פריאל-אביחי, האישה שהביאה את הים התיכון אל שוק לוינסקי מספרת על הדרך לשלמות- בשיתוף בירה ג'יקובסן

אביבית פריאל-אביחי. צלם: בן יוסטר
אביבית פריאל-אביחי. צלם: בן יוסטר
14 בפברואר 2016

כשברחובות לוינסקי עוד עמדו הסוחרים עם תבלינים ופירות יבשים, הגיעה אביבית פריאל-אביחי וראתה שם משהו אחר. אחרי עשור בו עמדה במטבח של טפאו, ובימים בהם החל המתחם לפרוח, פתחה פריאל-אביחי את האוזריה, מקום של מאזטים, אוזו וראקי בהשראה יוונית. חומרי גלם טובים והשקעה בפרטים הקטנים היו המחשבה המרכזית מאחורי האוזריה.

מה הופך את העבודה שלך ליוצאת דופן בתחומה?

ישנם מקומות שמתפשרים על איכות בגלל מחיר. אני לעומת זאת, קונה חלק מחומרי הגלם ישירות ממגדלי בוטיק, שיוצרים באופן אישי ולא במסות. זה מיד מובחן בטעם.

איך הופכים יצירה מבנאלית למושלמת?

אני מאמינה שצריך לבשל מתוך אהבת המקצוע ולאהוב לארח. לדעת, שמה שמייצרים עבור מישהו שיאכל את המנה הזו, יבוא מהלב. כשאני יוצרת מנה חדשה אני מחפשת את הנקודה ההרמונית, שלא תאפיל על חומר הגלם.

על מה את לא מתפשרת ביצירה שלך?

אני לא עושה פשרה באיכות חומרי הגלם. כמובן שלא אשתמש במוצר קפוא כשהוא לא בעונתו ויותר מכך, אוריד מנה מהתפריט אם איכות חומר הגלם לא לשביעות רצוני.

כמו אביבית, כך גם בקרלסברג לא מתפשרים על איכות. 120 שנה לאחר מותו של מייסד קרלסברג, ג’י סי ג’יקובסן, הקימה ב-2005 המבשלה את מבשלת הבוטיק ג’יקובסן, המנציחה את מורשתו, של איכות ללא פשרות.

אוזריה, מטלון 44, תל אביב. 

[tobutton text="%22%u05DC%u05D4%u05D6%u05DE%u05E0%u05EA%20%u05DB%u05E8%u05D8%u05D9%u05E1%u05D9%u05DD%22" link="%22http%3A//open-restaurants.co.il/tickets/%22" theme="red1" target="_blank" ]