לא רק ילדים מבשלים: מתכון הפנקייק המיתולוגי של רות סירקיס

עם קלאסיקה לא מתווכחים, המתכון הכי טוב לפנקייק שאנחנו מכירים נמצא בספר המיתולוגי "ילדים מבשלים" של רות סירקיס ואחרי שחיפשנו טוב טוב בעליית הגג, מצאנו את העותק הצהוב המתפרק, צלילה עמוקה לילדות בעוד 3, 2, 1

לטס גו פנקייק. צילום: shutterstock
לטס גו פנקייק. צילום: shutterstock
21 בפברואר 2018

בפרוייקט השאלות של גוגל, במקום ה- 16 והמכובד יש לומר, ביקשתם לדעת איך מכינים פנקייק, ובצדק! אנחנו יודעים שחשבתם שניתן לכם מתכון מתחכם וסופר מורכב של פנקייק מודרני־טבעוני־ מולקולרי, אבל טעיתם, בחרנו בקלאסיקה מנצחת ונוסטלגית שקצרה תשואות בשנות ה- 80 ותמשיך לקצור אותן גם היום:

פנקייק קלאסי | רות סירקיס

החומרים ל־4־6 מנות:
1 כוס קמח
2 כפות סוכר
3 כפיות אבקת אפייה
¾ כוס חלב
2 כפות שמן
1 ביצה
1 כפית תמצית וניל
סירופ מייפל או סירופ שוקולד

כלים:
כוס, נפה, כפית, כף, מזלג, קערה גדולה, קערה בינונית, מחבת גדולה ושטוחה, כף עץ, ספל קטן, מרית מתכת

זוכרים אותו? ילדים מבשלים של רות סירקיס, כריכת הספר
זוכרים אותו? ילדים מבשלים של רות סירקיס, כריכת הספר

אופן ההכנה:
מנפים את הקמח ואת אבקת האפייה לתוך הקערה הגדולה (אפשר להחליף בכוס קמח תופח). מוסיפים את הסוכר. טורפים את הביצים בקערה הבינונית. מוסיפים את החלב, 2 כפות שמן ותמצית הווניל. מערבבים היטב.
מוסיפים את תערובת הנוזלים לקערת הקמח ובוחשים בכף עץ, היטב ובזריזות, רק עד שהקמח נרטב ומתקבלת בלילה נוזלית די סמיכה. משמנים את המחבת במפית נייר טבולה בכפית שמן ומחממים בחום בינוני-גבוה. מודדים מנות בלילה במצקת או בספל קטן. יוצקים למחבת החמה. כאשר נוצרות על המחבתיות בועות גדולות מחזיקים בידית המחבת והופכים את המחבתיות במרית. ממשיכים לטגן עד שהצד השני משחים. אין צורך להפוך שנית. מוציאים את המחבתיות המוכנות לצלחת. ממשיכים להכין מחבתיות עד שכל הבלילה נגמרת. מגישים עם סירופ מייפל או סירופ שוקולד.

אז איך באמת מכינים פנקייק?צילום: shutterstock
אז איך באמת מכינים פנקייק?צילום: shutterstock

רות סירקיס מתוך "ילדים מבשלים" (הוצאת ר. סירקיס מוציאים לאור בע"מ).