8 מעדניות שיצילו אתכם בחג – עם אוכל מוכן לליל הסדר

חג שמח באפס מאמץ ובלי להסריח מבישולים. האפיסרי (צילום אסף קרלה)
חג שמח באפס מאמץ ובלי להסריח מבישולים. האפיסרי (צילום אסף קרלה)

המעדניות של ארז קומרובסקי, אבי ביטון, אביב משה, רותי ברודו ועוד כולן עומדות לשירותכם עם מנות שאפשר לשים על שולחן החג במאמץ מקסימלי של להכניס לתנור ולחמם (וגם זה לא תמיד). אז למה שלא תקלו על עצמכם השנה?

29 במרץ 2023

1. בלאדי שיק

אוכל מנחם וטעים עם שורשים וקשר לאדמה ולבית הוא ההתמחות של שף ארז קומרובסקי ב"באלאדי שיק", בית האוכל בשרונה. כל הסגנונות, הטעמים וסמלי החג נמצאים בסירים שמביאים לשולחן החג ניחוח אביב ופריחה, ויישארו שלכם או של המארחים על תקן מתנה.
בתפריט סיר ממולאים טבעוניים ברוטב דובדבנים חמוצים סורי (180 ש"ח ל-30 יחידות), קובה אורז של סבתא עזיזה (160 ש"ח), סיר צלי כתף בבצלצלים ודלעות (190 ש"ח), עוף שלם ממולא באורז יסמין ועשבי תיבול (165 ש"ח), סיר קדאפי ובניו – בקיילע עגל, "תרד שחור" ושעועית לבנה (150/180 ש"ח).
הזמנות באתר

 

2. גרקו

תקועים בפסח בארץ והלב יוצא ליוון? בגרקו דלי מארגנים עבורכם פסח יווני עם מתנות, כלים וכל מה שצריך חג וכמובן ארוחת חג ממנה ראשונה ועד קינוח, בלי לדלג על שלב האוזו.
בתפריט סלט כבדי עוף עם שומן טלה, ביצים קשות וכוסברה (28/48 ש"ח), מרק דייגים (44 ש"ח), פסולאדה – מרק שעועית יווני מסורתית (42 ש"ח), ארטישוק ממולא בקציצות דגים ברוטב לימון, זיתים ורוזמרין (88 ש"ח ל-5 יחידות), תבשיל סטיפדו עגלה ירקות שורש, יין אדום ושזיפים.
א.צ.גרינברג 25 ובאתר

פסח יווני. גרקו (צילום אסף קרלה)
פסח יווני. גרקו (צילום אסף קרלה)

3. דה לוקס

מצפון פנימי ומודעות למשבר האקלים הם חלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של THE LUX, מעדנייה/מסעדה טבעונית בשוק צפון שכדאי מאוד להכיר. וכשהערכים החשובים האלה מתורגמים לאוכל טבעוני-צמחוני טעים וטרי, ללא תוספת סוכר ושאר מזיקים, שולחן החג מקבל אקסטרה משמעות.
בתפריט חמישה סלטים צבעוניים – סלקים ואגוזים, באבאגנוש, ענני כרובית חגיגית בסלרי והדרים, סלט תפוחי אדמה, סלט ירוקים מאודים וצרובים של העונה היפה בשנה (375 ש"ח, ליטר מכל סוג), לביבות פרסה/לביבות אביב ירוקות (42 ש"ח ל-6 יח'), בצלים במילוי אורז, פיסטוקים, אגוזי מלך ועדשים שחורות ברוטב תמרהינדי (49 ש"ח ל-6 יח'), ירקות ירוקים בשמן זית ושום טבעוני לל"ג (42 ש"ח), דג לבן ברוטב חמאת עגבניות ומנגולד (178 ש"ח ל-4 מנות), גפילטע פיש ביתי אמיתי (82 ש"ח ל- 6 יחידות). מתוך התחשבות יפה בחוגגים לבד, אין מינימום הזמנה.
הזמנות באתר

חג עם ערכים. THE LUX (צילום דוד מויאל)
חג עם ערכים. THE LUX (צילום דוד מויאל)

4. אווה סאפי

המסעדה המרוקאית מנווה צדק מביאה לשולחן החג מנות אביב מסורתיות של סוליקה, המאמא שבמטבח. חייבים להודות שלנוכח הגפילטע מדובר בשינוי מרענן.
בתפריט גזר מרוקאי, מטבוחה של ללה ושאר סלטים (6.90-11 ש"ח), דג מרוקאי עם פול טרי (39 ש"ח), צוואר טלה בשזיפים (86 ש״ח), כתף טלה שלמה (289 ש״ח לק"ג), עוף בבצל וקינמון (36 ש"ח), לשון בקר מרוקאית (50 ש"ח), ארטישוק ממולא בשר (21 ש"ח ליחידה), לאפה כשרה לפסח (14 ש"ח). מינימום הזמנה 250 ש"ח.
השחר 8ֶ, הזמנות באתר

תבשיל מוח מרוקאי, אווה סאפי (צילום אמיר מנחם)
תבשיל מוח מרוקאי, אווה סאפי (צילום אמיר מנחם)

5. מרינדו

קניית אוכל מוכן אמורה לחסוך עמידה במטבח, אבל כשצריך רק להכניס לתנור אין לנו שום בעיה עם זה. רשת הבשר מרינדו מקדישה את פסח הנוכחי לטלה, שנחשב מאכל מסורתי, ומציעה נתחים מתובלים שיסדרו לכם מנה מרכזית מושקעת במינימום מאמץ.
בתפריט רוסטביף טלה במרינדת שמן זית ועשבי תיבול/חרדל סילאן (149 ש"ח לק"ג), שדירת בייבי ריבס טלה במרינדת טריאקי לצלייה ארוכה (99 ש"ח לק"ג), אוכף טלה בתיבול משתנה (199 ש"ח לק"ג) ועוד.
ה' באייר 2 (כיכר המדינה), הזמנות באתר

6. סוליקה

כשמעדניית סוליקה נפתחה סיפר שף אבי ביטון שכך הוא מחייה את החלום לחזור למטבח של סבתו ולהגיש לנו טעמים, ריחות וזיכרונות מילדותו. בחג הנוכחי הוא מציע תבשילים ומנות מכל העדות לפי מתכונים שעברו מדור לדור עם מעט טאצ' עכשווי.
בתפריט מטבוחה של סבתא סוליקה, לביבות פרסה בלקניות , מחמאר מרוקאי, קונסומה עוף וקניידלעך, גפילטע פיש, אורז חגיגי עם בצלים מתוקים פירות יבשים שקדים ועשבי תבלין, אורז אושפלאו, אסאדו עגל בציר בקר ומרקחת בצלים מתוקים, קציצות דגים מרוקאיות עם עשבי תיבול מבושלות ברוטב עגבניות, טנזיה של קציצות טלה, קציצות בקר בזעפרן ופול ירוק (17-390 ש"ח). מינימום הזמנה 250 ש"ח.
הזמנות באתר

סוליקה (צילום אפיק גבאי)
סוליקה (צילום אפיק גבאי)

7. דליקטסן

בעוד אנו מוחים דמעה על סגירתו המתוכננת של הקופי בר, מזל שיש את הדליקטסן להתנחם בו. כמו תמיד בוואן סטופ שופ של רותי ברודו תוכלו להצטייד בכל מה שצריך, מצלחת ליל הסדר קומפלט ועד ארוחות שלמות, קינוחים, יין ומתנות. מושלם.
בתפריט מרק עוף וקניידלעך, מרק חאמוד, כבד קצוץ ופטה כבד עוף "קופיבר", גפילטעפיש, סלט תפוחי אדמה רוסי, תבשיל כתף טלה מהמטבח הסורי (428 ש"ח ל-6 אנשים), תרנגולת צלויה בגלייז פפריקה ושום (248 ש"ח), שניצל של פסח, שוק טלה בתנור, כרוב ממולא.
הזמנות באתר

8. האפיסרי

שף אביב משה עזב את תל אביב לטובת נתניה, אך לכבוד פסח תוכלו להזמין ממעדניית האפיסרי הכשרה אוכל עד הבית: סלטים, מרקים, תוספות, תבשילים וקינוחים, ולא חשוב מאיזו עדה.
בתפריט כבד קצוץ (11 ש"ח ל-100 גרם), גפילטע פיש (14 ש"ח), פטה כבד עם ריבת עגבניות שרי (19 ש"ח), בשר ראש בנוסח חורשט סבזי (24 ש"ח), אסאדו ברוטב של אמא שושנה (25 ש"ח), קציצות חג מסלרי, ארטישוק ושום  ברוטב לימוני (14 ש"ח), עופיונים ממולא באורז פסטיה (119 ש"ח), כרעים חגיגיות ברוטב הדרים דבש ותפוזים (34 ש"ח), פילה לברק בנוסח טוסקנה (48 ש"ח), קציצות חריימה (12 ש"ח).
הזמנות באתר 

ורי הפי. האפיסרי (צילום אסף קרלה)
ורי הפי. האפיסרי (צילום אסף קרלה)