בר היין החדש של פופינה מחבר מנות יוצאות דופן ליינות שכיף לשתות

באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל היין ואז שכחנו למה באנו. איטה. צילום: חיים יוסף
באנו בשביל האוכל, נשארנו בשביל היין ואז שכחנו למה באנו. איטה. צילום: חיים יוסף

אחרי עשור של פעילות, שף אוראל קמחי רצה לעשות משהו חדש בפופינה, והחליט - היי, אל תגידו שזה מפתיע מישהו - לפתוח בר יין חדש. אבל עם כל הכבוד ליין, אנחנו באים בשביל האוכל המיוחד, ובשביל האווירה שמבטיח קמחי: "זה בסדר אם הרוטב יטפטף. אתם בבית, תרגישו בנוח"

2 במאי 2024

מסעדת פופינה שבהובלת שף אוראל קמחי קיימת כבר מעל עשור, שבמונחי מסעדה תל אביבית זה אומר בערך חצי יובל. המסעדה ממוקמת בנווה צדק, ומתאפיינת בקו מהודק ובמנות בטכניקות ייחודיות, המבטאות מחשבה מחוץ לקופסה. כעת חונכת פופינה אחות חדשה – סוג של מחשבה מחוץ לקופסה – בדמותו של פופ-אפ בר יין לחודשי הקיץ שיתמקם בצמוד אליה, ויציע מנות נפלאות עליהן חתום קמחי לצד מגוון יינות קלילים ומהנים, והכל תחת שם ייקי להפליא – בקרוב ללכת להשתכר בקלאס באיטה.

>> הבר החדש של אנשי הבסטה יהיה "הכל חוץ מבר יין", ועוד חדשות אוכל

אוראל קמחי הוא אדם שאשכרה אוהב לארח, וזו לא סתם קלישאת אוכל שחוקה – מלבד הארוחות במסעדה, הוא נוהג לארח בצהרי שבת בביתו חברים ומשפחה באופן תדיר. באירוחים הללו נוהגת החבורה לשתות יין טוב, לנשנש גבינות ונקניק, ולקשקש בצוותא, וקמחי חשב כיצד יוכל לתרגם את החוויה הזו גם למקום בילוי שיוצא מגבולות הבית. התשובה היא כמובן בר יין. איזה קטע, בדיוק בתקופה שזה הטרנד.

מה תשתו? איטה. צילום: חיים יוסף
מה תשתו? איטה. צילום: חיים יוסף

"איטה היא בר יין, עם מגוון יינות שאנחנו אוהבים לשתות ואוכל שאנחנו אוהבים לאכול", מסביר קמחי בהודעה לתקשורת. "היא צעירה, עוקצנית, חצופה ונגישה. איטה היא השבתות בצהריים אצלי בבית, היא חברים ומשפחה שנפגשים לרגע של נחת. מתחילים בגבינות ונקניקים עם לחם טוב, שותים כוס יין קלילה ואט אט מתקדמים ליינות עמוקים יותר, והאוכל בהתאם יוצא מהטאבון או ישר מהטיגון כדי לספוג את האלכוהול. זה בסדר אם הרוטב יטפטף. אתם בבית, תרגישו בנוח, תתרווחו, זה הכי חשוב"

איטה. צילום: חיים יוסף
איטה. צילום: חיים יוסף

בשלב זה התפריט מציע תריסר יינות מקומיים ומהעולם, שמוצעים במחירים נגישים באופן יחסי – והיופי שתוכלו לנסות אותן הן ככוסות (42-63 ש"ח), והן כבקבוקים (150-268 ש"ח). מלבד היין, מצאנו מנות מקוריות ומסקרנות שהולמות את הדרינק, אך גם עומדות בפני עצמן: צלחת גבינות מקומיות עם קונפיטורה וקרקר דגנים (78 ש"ח), קרודו חזה אווז עם קרם הדרים מעושן וסלסת זרעי חרדל (68 ש"ח), פוקאצ'ת טרטר דג עם גבינת קשיו, סלק צהוב, סלסת פקאן ועלי גפן (68 ש"ח), ספרינג רול מטוגן ממולא בבקר, שום קונפי, בצל מקורמל, ויניגרט תפוזי דם, חסה וכוסברה (74 ש"ח), בפאלו מאשרום – מנה של פטריות חורש בבלילת בירה, צ'ילי מותסס, קרם גבינה כחולה, סלרי וגזר. ויש גם ספריבס חזיר פריך במיסו עם עלי חזרת וחרדל, בצל סגול מוחמץ וצנוניות כבושות (96 ש"ח).

לקינוח של כל הנשנושי יין האלו, תמצאו טארט פלאן עם קרם פטיסייר אפוי, אשכולית אדומה וגלידת למנון גראס (54 ש"ח) או מוס שוקולד עם פרלינה פקאן, קראמבל פקאן ושמן זית, מוס שוקולד וטוויל קרמל (54 ש"ח). מהתפריט ניתן לראות שאכן, לא מדובר בתפריט גנרי ושגרתי של בר יין, אלא בתפריט ייחודי ונועז שמאפשר לטעום את טביעת אצבעו של השף מחוץ למסגרת של ארוחה במסעדת הגורמה, אלא באופן קליל וקז'ואלי יותר.

תרצו משהו בצד? איטה. צילום: חיים יוסף
תרצו משהו בצד? איטה. צילום: חיים יוסף

כל הצבע הזה מתרחש, כמובן, באחת השכונות הנעימות יותר בעיר, וגם שם המקום קורץ למקורותיו – איטה היא למעשה האישה שבזכותה יש בכלל חלל מתאים למסעדה. בשנת 1915 עלתה איטה כץ לישראל, ובנתה את ביתה בנווה צדק. לרבות הימים, הבית הזה הפך למקום בו שוכנת פופינה, ועכשיו גם הבר שעל שמה. המקום יפתח החל משבוע הבא, וישאר כאמור רק לאורך חודשי הקיץ – ומניסיון שלנו, אם פופ-אפ כזה מצליח, הוא גם נשאר. מי יודע, אולי גם רוחה של איטה תבוא.
אחד העם 3, להזמנות:  03-575-7477