הבר שבו התאהבה והבר שבו רצתה גמילה. זאת העיר של איימי ויינהאוס

אל תנסו אותה. איימי ויינהאוס. צילום: (Daniel Boczarski/Redferns/Gettyimages)
אל תנסו אותה. איימי ויינהאוס. צילום: (Daniel Boczarski/Redferns/Gettyimages)

חברינו ב-Time Out London יצאו לסיבוב נעים עם בימאית הסרט "Back to Black: סיפורה של איימי ויינהאוס" כדי לחזור למקומות שהזמרת האגדית נהגה לשרוץ בהם, ולשמוע מעט מחוויות צילומי הביופיק על הזמרת הבריטית האהובה

15 באפריל 2024

הסרט "Back to Black: סיפורה של איימי ויינהאוס" יצא בסופ"ש האחרון ברחבי העולם, וכצפוי הביא לתגובות חלוקות, כי כך קורה עם כל ביו-פיק. חברינו ב-Time Out לונדון היו חייבים לעשות משהו מיוחד עבור הגיבורה הלאומית, ולכן שוחחו עם בימאית הסרט, סם טיילור-ג'ונסון, על הלוקיישנים המקומיים בהם השתמשה כדי לשרטט את סיפורה של ויינהאוס. התוצאה היא רשימה יפה של מקומות שאיימי אהבה, או חזרה אליהם שוב ושוב. לא, גמילה לא נמצאת כאן, אבל כן יש מקומות נהדרים בלונדון שיעזרו לכם להיכנס לחוות מעט ממה שהמוזיקאית האגדית חוותה בעצמה.

>> קחו חופש: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה שצריך לראות עכשיו

מכון הקעקועים Flamin' Eight, קמדון

מכון הקעקועים הזה, שממוקם באזור קנטיש טאון, מדורג גבוה ברשימת טיים אאוט לונדון של מכוני הקעקועים הכי טובים בעיר – ודורג גבוה למדי אצל איימי ויינהאוס, בימי הקמדון שלה. זה היה אחד המקומות האהובים עליה עבור דיו – כפי שמתואר בכמה סצינות בסרט, אשר כולם צולמו במכון הקעקועים עצמו.

Flamin' Eight. (צילום: Alamy/ טיים אאוט לונדון)
Flamin' Eight. (צילום: Alamy/ טיים אאוט לונדון)

Jeffrey’s Place, קמדון

הטריטוריה הביתית הישנה של איימי בקמדון, "המקום של ג'פרי", מהווה חלק מהותי בסיפור. זה איפה שהיא גרה כשהתאהבה בבלייק ו – באופן זמני – נוטשת בסערה את חברת התקליטים. זה איפה שהיא גם מוצאת את עצמה באופן חוזר ונשנה מוצפת על ידי נחילי פפראצי. על סט הסרט קרה מקרה של חיים מחקים אמנות מחכים חיים, כשצלם פפראצי אמיתי הסתנן לצילומים. "זה היה מבלבל בשביל מריסה (אבלה, המגלמת את איימי) ועבורי כשפפראצי אחד הסתנן לשחקני הפפראצי" נזכרת טיילור-ג'ונסון. "צעקתי 'קאט' ואמרתי לו לעזוב את הסט, והוא ענה 'יש לי כל זכות לצלם תמונה כמו שלהם יש', ואני אמרתי 'הם שחקנים. אין שום תמונה. זאת לא איימי'. זה השלב שזה נהיה מטא ומבלבל".

תעלת ריג'נטס, קמדון

"נהגתי ללכת ליד התעלות די הרבה, אז זה היה טוב שהם היו חלק מזה", אומרת הבימאית. ואכן, התעלה שבקמדון, שבעבר היתה קיצור הדרך הקבוע של איימי, מוצגת באופן משמעותי בחציו הראשון של הסרט. צילומים על הגדה הצרה באו עם כמה סכנות ברורות. "כן היו לנו לא מעט אנשי צוות שכמעט נפלו ביום אחד", נזכרת טיילור-ג'ונסון. "וגם, אנשים חסרי סבלנות שלא אכפת להם שאתה מצלם ופשוט דוחפים את דרכם החוצה, כך שנאלצנו לעצור. היה לנו בחור אחד שעשה את זה שוב ושוב, זה היה די מבדר".

היי, זה לא שחור. תעלת ריג'נטס. (צילום: Shutterstock)
היי, זה לא שחור. תעלת ריג'נטס. (צילום: Shutterstock)

The Good Mixer, קמדון

הסצינה הכי בולטת בסרט מתרחשת באחד הפאבים האהובים על איימי, The Good Mixer. זה שחזור של המפגש הראשון עם בלייק פילדר-סיביל, השחצן והמקסים, על בירות וביליארד. "הגאוגרפיה החריגה של הפאב עבדה מושלם בשביל הסצינה", מסבירה טיילור-ג'ונסון. "זו היתה מתנה ששני החדרים מחולקים על ידי הבר. כך אפשר לשמוע אותה בצד אחד צופה בו בצד האחר, ואז הם מתאחדים בבר האחורי, איפה שאנחנו רואים אותם מתאהבים בטייק אחד ארוך". כמו הפאב הקרוב Dublun Castle, גם הוא לוקיישן מרכזי, הפאב לא השתנה בהרבה מאז ביקרה בו איימי. "יש להם את אותה רצפה, בר, הכל. הדבר היחיד שהיינו צריכים לשנות זה הג'וקבוקס".

The Good Mixer. (צילום: Laura Gallant/Time Out)
The Good Mixer. (צילום: Laura Gallant/Time Out)

גבעת פרימרוז

שני הפיקניקים המאולתרים בסרט – האחד עם בלייק, השני עם סבתה סינתיה – צולמו בגבעת פרימרוז. "צילמנו מפברואר עד יולי, אז תבורך מריסה כי היא לא לבשה יותר מדי בגדים וזה היה קפוא", אומרת הבימאית.

גבעת פרימרוז. צילום: Shutterstock
גבעת פרימרוז. צילום: Shutterstock

Ronnie Scott's, סוהו

מועדון הג'אז האגדי של סוהו מופיע פעמיים בסרט – בשביל הופעתה הראשונה של איימי במועדון, וכשהיא עוצרת על הדרך עם אביה ונכנסת לג'אם לא מתוכנן עם כמה מוזיקאים בחזרות – ושניהם צולמו במקום עצמו. לפי טיילור-ג'ונסון, למועדון יש גם חותמת מיוחדת. "הפעם היחידה שראיתי את איימי בהופעה (היתה פה)", היא אומרת. "אני זוכרת שחשבתי על איזה קול מדהים היה לה, אבל גם על כמה היא היתה לחוצה וביישנית באופן כואב. רציתי לחזור למקום כדי להרגיש את המורשת שלה, כמי ששרה פה".

Ronnie Scott's. (צילום: Shutterstock)
Ronnie Scott's. (צילום: Shutterstock)

Bar Italia, סוהו

עוד מקום מוכר בסוהו מופיע בסצינה משמעותית, כשאיימי אומרת לאביה מיטש' שהיא רוצה ללכת לגמילה, בבר איטליה. בחיים האמיתיים הרגע הזה קרה במקום אחר, אבל האב וביתו אכן עצרו שם לקפה. "היה לי כיף לצלם שם כי הייתי הולכת לבר איטליה ולמסעדה שלידה כל הזמן. טוני, שעדיין מפעיל את המקום, פשוט הציע צלחות של פסטה.

בר איטליה הלונדוני (צילום: מתוך הסרט, StudioCanal)
בר איטליה הלונדוני (צילום: מתוך הסרט, StudioCanal)

The Mildmay Club, סטוק ניואינגטון

מועדון הסנוקר המיתולוגי מופיע בסרט כאשר בלייק אומר לאיימי שזה נגמר, בפעם הראשונה. "זה סנוקר עבור פועלים, ודי מדהים, וכל המקלות התלויים שמסביב לחלל היו שייכים לגברים שלא חזרו ממלחמת העולם הראשונה", אומרת הבימאית. "זה כל כך קשה למצוא בימים אלה מקומות שנשארו ללא שינוי, אבל זה מוסיף עוד אופי".

The Mildmay Club. (צילום: Lauren Daley)
The Mildmay Club. (צילום: Lauren Daley)

The Palm Tree, מייל אנד

המוסד מלא האופי שממוקם באיסט אנד מספק הופעת אורח בסצינה בה מיטש' ויינהאוס מגלה שביתו איימי התחתנה, ופוגש את החותן החדש שלו דרך הטלפון – הכל בשיחה הופכת בטן אחת. אנחנו לא בטוחים אם ויינהאוס האב באמת עצר בפאלם, אבל זה בהחלט שווה את העיקוף עבור כל אחד שמחפש מסבאה קוקנית בסגנון אולד סקול.

The Palm Tree. (צילום: Jess Hand)
The Palm Tree. (צילום: Jess Hand)