כל הדרכים להתמודד עם סטלה או טריפ רע

מרגישים שאולי הגזמתם? כל הטיפים שיכולים לעזור לכם להוריד הילוך ולצמצם חרדה

בקרוב אצלנו, אמן (צילום: Shutterstock)
בקרוב אצלנו, אמן (צילום: Shutterstock)

פירות הדר

מדובר באחד הטריקים הידועים להפגת חרדה. פירות הדר עוזרים לנו להתמודד לא רק עם הצטננות חורף, אלא גם עם השפעות של קנאביס וסמים פסיכדליים. אם עישנתם קצת יותר מידי ואתם רוצים לחזור לכדור הארץ, פשוט תאכלו או תשתו תפוז. טרפן בשם לימונן שנמצא בתוכו הוכח כמסייע בהפגת חרדה וידוע כתרופת סבתא נוגדת קנאביס יעילה וקלה להשגה. הלימונן, שיש לו היסטוריה ארוכה בעולם הרפואה, מצוי גם בזנים מסויימים של קנאביס ותוכלו לזהות את הימצאותו לפי הריח הלימוני שלו.

מיץ תפוזים. צילום: Shutterstock
מיץ תפוזים. צילום: Shutterstock

פלפל שחור

כמו פירות הדר, גם הפלפל השחור מכיל טרפנים שקיימים בקנאביס, נקלטים במוח ותופסים את מקומם של ה-THC (המולקולה שאחראית להשפעה הפסיכו-אקטיבית של הקנאביס). כך, הפלפל השחור עובד נפלא כמאכל פשוט שנמצא בבית של כולנו ומוריד במהירות את סף החרדה אחרי עישון קנאביס בלעיסה או אפילו בהרחה. הפלפל גם ידוע כמעורר בגלל הריח שלו, כך שהוא יכול גם לעזור לאדם שנמצא במצב מטושטש או רדום.

שמן CBD

אמנם קצת יותר קשה להשיג אותו, אבל השמן ידוע כתרופה מצויינת לנטרול ההשפעות השליליות של ה-THC. ה-CBD הוא למעשה הרכיב הלא פסיכו-אקטיבי של הקנאביס, ובשנים האחרונות המודעות לסגולות שלו הולכת וגוברת ומחקרים הראו שהוא תורם אפילו לעצירת גידולים סרטניים. את השמן מטפטפים מתחת ללשון, אך המודעות הגוברת מובילה חברות רבות לפתח עוד ועוד מוצרים חדשים המכילים אותו כמו מסטיקים ותרסיסים. בינתיים, תוכלו להזמין אותו באירנטנט.

מגיע גם בצורת שמן. קנאביס
מגיע גם בצורת שמן. קנאביס

קרח

סמים כמו קוקאין, MDMA ואסיד יכולים לכבות למי שצורך אותם את התיאבון, וליצור תחושה שקשה מאוד להכניס דברים לפה. במצב שכזה קוביות קרח יכולות לעזור לעורר את הגוף והמוח ולקרר את מערכת העצבים. גם גלידה עשויה לעזור, אם יש כזו בהישג יד, אך חשוב לציין שהיא גם עלולה לגרום לבחילה או הקאה בשל כמות הלקטוז הגבוהה שבה, שעשויה להשפיע על הבטן שלנו לרעה גם בלי השפעת סמים.

מסטיק או גומי

אחת מתופעות הלוואי הכי נפוצות של שימוש בסמים היא נעילת לסתות. במקרה כזה, לעיסת מסטיק, ליקריץ או אפילו נחשי גומי יכולה להקל מאוד על החניכיים והלסת שלכם, וגם לתת זריקת סוכר קטנה לגוף.

קפאין

אחרי עישון קנאביס או אופיום, קפאין (שהוא קצת סם בפני עצמו) יכול לעזור לכם להתפקס. כדי לא להכביד על הגוף, את הקפה עדיף לשתות בלי חלב, ולתת אותו רק לאנשים שרגילים לשתות קפה על בסיס יומיומי.

צילום: דין אהרוני
צילום: דין אהרוני

מים וצל

זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זו התרופה הכי טובה ויעילה. אם אתם במסיבת צהריים, פשוט תשבו רגע בצל, ותוודאו שיש לכם בקבוק מים ביד כל הזמן. המים מרגיעים את הגוף, ממריצים את חילוף החומרים וכמובן מונעים התייבשות. ותעשו טובה, תהיו חברים. נתקלתם בבן אדם שנראה מיובש או שפוך? תעבירו אותו לצל, תוודאו שהוא שותה מים ותדאגו לו, לפני הכל.

ומה לא לצרוך?

ערבובים של סמים עם אלכוהול, על כל צורותיו, עשויים לגרום להתייבשות מהירה ואפילו להיות קטלניים, כמו גם ערבובים של סוגי סמים שונים. באשר למיתוסים על טבק, ישנם מחקרים שמראים כי ערבוב בין טבק לקנאביס מחזק את ההשפעה השלילית של ה-THC עד לפי 2 לעומת עישון נקי. נכון, ג'וינט נקי זה סיפור מאוד יקר בארצנו הקטנטונת, אבל בשנים האחרונות נכנסו לשוק גם תחליפי טבק טבעיים שלא פוגמים בהשפעת הקנאביס.

לא מומלץ לערבב  (צילום: Shutterstock)
לא מומלץ לערבב  (צילום: Shutterstock)

 

לנוחותכם: המדריך המלא לשילוב סמים וצמצום סיכונים

הכתבה הוכנה בכפוך לייעוץ של פרוייקט "אנשים טובים" של עמותת עלם.

הבהרה: שימוש וסחר בסמים אינו חוקי במדינת ישראל. מערכת Time Out אינה מעודדת צריכה של אי אילו מהחומרים המוזכרים בנפרד או בשילובים ביניהם. ההמלצות האמורות לעיל הן אינדיבידואליות ותלויות במינונים ובנתונים פיזיולוגיים, ועשויות שלא להשפיע על אנשים מסויימים.