הכינו את עצמכם לברונו מארס: איך מגיעים להופעה בפארק הירקון?

ברונו מארס והאפרו מחכים לכם בפארק הירקון (צילום: יחסי ציבור)
ברונו מארס והאפרו מחכים לכם בפארק הירקון (צילום: יחסי ציבור)

כל הנחלים הולכים לים וכל ההופעות במדינה הזאת בסוף מובילים אותנו לפארק הירקון. מה שמביא אותנו לבעיה אחרת – איך לעזאזל מגיעים להופעות בפארק הירקון? הכנו לכם רשימה מסודרת של כל הדרכים להגיע לפארק, כולל כמה טיפים סודיים משלנו

3 באוקטובר 2023

כל אחד מאיתנו, במהלך חיינו, צריך להגיע לפארק הירקון על מנת ליהנות מקצת מוזיקה והתקהלות המונית. וכל פעם מחדש אנחנו מופתעים שכל האנשים הרבים האלה חולקים איתנו טעם במוזיקה, למרות שבמקרה של ברונו מארס, אין טעם להתווכח. כולם אוהבים אותו ואת הבייבי פייס המתוק שלו. אבל כל נסיעה למקום ההופעות האולטימטיבי שהוא פארק הירקון (אוקי, אולטימטיבי ביחס למה שיש לנו) גורמת לנו להיזכר שנכנסו לגיהנום תנועתי, ושאנחנו חייבים להימנע מהיתקלות בעוד 100,000 איש שמגיעים באותה השעה בדיוק, לאותה ההופעה בדיוק. אך איך מבצעים את זה? אספנו לכם את כל הדרכים להגיע להופעת חייכם גם מבלי שתצא לכם הנשמה בדרך.

החיים הם צפויים מראש, וגם בפארק הירקון צפויים עומסי תנועה, וגם בסביבתו, בשתי ההופעות של ברונו מארס. על פי ההודעה המשטרתית, גם ברביעי (4.10) וגם בשבת (7.10) צפויים שינויים בהסדרי התנועה. החל מהשעה 18:00 עד השעה 22:30 יחסמו הדרכים הבאות לתנועת כלי רכב: מחלף רוקח מצפון ומדרום, מחלף מרכז הירידים, שד׳ רוקח מרחוב שטרית עד רחוב ירוחם משל – בשני הכיוונים. כרגיל במשטרה מבקשים מציבור הנהגים לעשות שימוש בדרכים חלופיות ולא להגיע לאזור, בפרט בצירי רוקח ואיילון כצירים מרכזיים המובילים לאירועים – אלא אם כן אתם תושבי המקום או קהל שבוי של כוכבי פופ עולמיים. אז איך מגיעים?

רכב פרטי

תל אביביים פריבלגים וחבר'ה שמגיעים מחוץ לעיר יעדיפו לעשות את הדרך להופעה ברכב. בפועל, מדובר באופציה הכי פחות מומלצת, בעיקר בגלל העובדה שתיאלצו להיתקע בפקקים בדרך אל הפארק ובעיקר בדרך החוצה, כבר בתוך החניון. אם למרות זאת אתם מתכוונים להגיע ברכב, עשו טובה; קחו איתכם טרמפיסטים ונסו שלא לצפור – כולם מנסים להגיע בדיוק כמוכם.

יודעי דבר ממליצים להגיע אחרי שההופעה מתחילה, אז הכבישים כבר פנויים, ולצאת לפני שההופעה נגמרת כדי להימנע מהמתנה של שעות בדרך החוצה מהחניון. לא בטוחים שזה שווה את זה. העצה שלנו היא לחנות כמה שיותר רחוק, כדי שתוכלו לצאת אל הדרך חזרה במהירות. אם אתם מרגישים הרפתקניים, יש אנשים שמחפשים חניה ברחובות ובשכונות המגורים שקרובות לפארק, כמו שיכון עלית ונחלת גנים ברמת גן, החלק הצפוני של רחוב בן גוריון הרמת גני, או השכונות התל אביביות מסביב לפארק – בבלי, הדר יוסף ומעוז אביב. הסיכון הגדול? שלא תמצאו חניה ותבזבזו מלא זמן.

כמובן שמסביב לפארק יש כמה חניונים שאחרי פקק ארוך תוכלו לזרוק את האוטו: חניון גני יהושע (בתשלום), חניוני מרכז הירידים, חניוני האתלטיקה הדר יוסף, חניון רפידים (מעוז אביב), חניון דרייב אין שמוכר גם בתור חניון היכל שלמה (בתשלום), חניון קניון איילון ואיצטדיון ר"ג, חניון רידינג, חניוני האוניברסיטה השונים: ברושים, נכס, מדעי החברה (בתשלום) וחניון הטניס.

למה כן? כי מתפנקים באוטו.
למה לא? עלולה להיות הדרך הארוכה מכולן, מבחינת משך הזמן.

פארק הירקון בימים נדירים ללא הופעה (צילום: שאטרסטוק)
פארק הירקון בימים נדירים ללא הופעה (צילום: שאטרסטוק)

תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית הפכה להיות קלה יותר עם השנים, כבר לא צריך רב קו, רק רצון טוב לשלם. האוטובוסים העירוניים בדרך כלל מתוגברים בימים של הופעות ענק בפארק, אבל גם העובדה הזאת לא תחסוך מכם צפיפות ומאבקים כדי לתפוס מושב. אנחנו ממליצים לצאת אל הדרך מוקדם ולהתכונן לדיבורים קולניים של נערות בנות 14. בחזור – צאו לפני שההופעה נגמרת כדי להצליח להידחק לקו האוטובוס שייקח את הביתה, את ההדרן כבר תשמעו מהדרך.

להלן קווי האוטובוס שמגיעים אל הפארק: מקניון עזריאלי – קו 44 או 47, מתחנת רכבת השלום – קו 744, או גם כן 44 ו-47, מתחנת רכבת סבידור מרכז – קו 3. במידה ואתם מגיעים ברכבת, ההליכה מתחנת מרכבת ״האוניברסיטה״ אל הפארק עורכת מספר דקות, לכל היותר רבע שעה. מתחנת רכבת ״איילון״ ההליכה מעט יותר ארוכה ויכולה להגיע עד לעשרים דקות, אך עדיין שווה כדי להתחמק מהעומס. כמו כן, רכבת ישראל הודיעה כי תתגבר רכבות אקסטרה. בנוסף לאוטובוסים ולרכבות, יש לכם גם את האופציה לרכב על אופניים בשבילי האופניים הנוחים שקיימים לכל אורך פארק הירקון ותל אביב, או לנסוע בקורקינט שיתופי. רק בבקשה מכם, שימו קסדה ותכבדו את הוראות התנועה.

למה כן? לא צריך לחפש חניה.
למה לא? בהצלחה במאבק על המקום שלכם באוטובוס עם עוד עשרות אלפים.

גם פול מקרטני היה בפארק הירקון (צילום: גטי אימג'ס)
גם פול מקרטני היה בפארק הירקון (צילום: גטי אימג'ס)

ברגל

אם אתם גרים קרוב יחסית, ויודעים שגם ככה אתם צפויים לחזור הביתה מיוזעים ולהתעורר בבוקר שלמחרת עם שרירים תפוסים, למה שלא תלכו עם זה עד הסוף ותגיעו להופעה ברגל? האופציה הזו אופטימלית למתגוררים בקרבת הפארק, אבל גם למרוחקים יותר זו הזדמנות לשחרר את האדרנלין בצורה המיטבית אחרי ההופעה.

למה כן? ודאות של 100% בפיתרון שלכם הביתה, ואין פקקים להתעצבן בהם.
למה לא? חם, לח, דביק ומעייף. בכל זאת מדובר בתל אביב.

וככה זה היה נראה פעם
וככה זה היה נראה פעם

מונית

אוהו, מלכי העולם וזיהום האוויר החליטו להגיע להופעה? כל הכבוד לכם. אם בחרתם באפשרות היקרה והמלכותית, עדיף לקבוע עם הנהג שיבוא לאסוף אתכם גם בחזור, זאת כדי להימנע ממחירים שייקרעו לכם את הכיס ומזמן המתנה ארוך, ובכלל – מגט ודומיה, שנוטים לקרוס בשעות האלה. שימו לב: גם כאן לא תתחמקו מהפקקים, אלא תהיו חלק מהם וככל הנראה תיצרו אותם. רצוי לרדת מהמונית במרחק מה מההופעה כדי לא להיתקע ארבעים דקות בכניסה לפארק, או כמו שציינו קודם לצאת מוקדם יותר כדי להסתער על אלה שמחכות בחוץ.

למה כן? לא מחפשים חניה, מגיעים הכי קרוב.
למה לא? מאוד-מאוד קשה בחזור לתפוס מונית. אה, והכסף.