מירי רגב יורדת על לפיד – ושוכחת לתת קרדיט למאייר

בעמוד הפייסבוק של ח"כ רגב פורסם פוסטר המציג את יאיר לפיד, שר האוצר המפוטר, אוחז בג'וינט שמן, ללא אישור מיוצרו. ראם שפירא, המאייר, לקח את זה בקלות

2 בדצמבר 2014

בעמוד בפייסבוק הרשמי של ח"כ מירי רגב פורסם אחר הצהריים איור של יאיר לפיד מעשן ג'וינט, בלווית טקסט פוליטי לעוס וללא קרדיט לאמן המקורי. כמובן שבניגוד למטרה המקורית, שהייתה בוודאי להשפיל את יאיר לפיד ולרמוז שהמשתמשים בסמים אינם ראויים לכהן בעמדה פוליטית בכירה, חברת הכנסת רגב הומטרה דווקא בתגובות מצד חובבי הקנאביס שכעסו על החיבור הכפוי בין יאיר לפיד וסם המחמד שלהם, בזעם סמוק שמזכיר שחקן קולנוע מוערך שמנסה לקבור סרט סטודנטים מביך מעברו.

בעוד החזית הפוליטית-סטלנית בוערת, דווקא לאמן מאחורי היצירה – ראם שפירא, בוגר בצלאל ובעל הסטודיו "סקילז" – כלל לא הייתה כוונה להיתפס בצד זה או אחר של המפה. הוא מגדיר את עצמו כלא מעורב פוליטית בחיי היום יום, מה שלא מפריע לו להנות מהעובדה שדמויות שנויות במחלוקת מנפנפות בעבודותיו: "מירי רגב היא בן אדם מאוד בוטה, אבל היא יודעת לעשות הרבה רעש בתקשורת. ונכון שיש לה דעות קיצוניות, אבל לפחות היא אומרת את האמת". בהתחשב בכך שסדרת הקריקטורות ממנה נלקחה התמונה באה להציג את דו-פרצופיותם של פוליטיקאים בכירים (הסדרה כוללת בין היתר גם איור של רה"מ מלקק גלידה ונפתלי בנט מרסס בספריי להדברת חרקים), נראה הולם שהאישה שלא משקרת, כי היא לא אומרת כלום, תהיה גם זו שמביאה אותה לפרסום.

מלשכתה של ח"כ מירי רגב נמסר בתגובה (הטעות במקור):  "נדמה שעיתונכם הנכבד מחפש מהומה על לא מהומה. צוות משרדה של ח"כ מירי רגב חיפש תמונה במנוע החיפוש ״גוגל״. משהובא לידיעתנו כי היוצר ציפה לקבל קרדיט בגין שמוש בתמונתו. פרסמנו מיידית בפוסט המקורי קרדיט ואת שם היוצר לרבות קישור לאתרו של היוצר. אנו סבורים כי במציאות הפוליטית שנוצרה בימים האחרונים מוטב כי עיתונכם יעסוק במהות ולא בענינים צדדים ושוליים".

[tmwdfpad]