שחק אותה גיימר

פריקים של משחקים, התכוננו לאורגזמה: שלושה מחשבים ניידים יאפשרו לכם בקרוב לשחק בטרפת גם ברכבת ובמשרד

לפטופ של לנובו
לפטופ של לנובו
17 בספטמבר 2013

ביומיום אנחנו נאלצים להתמודד עם לא מעט שאלות שאין עליהן תשובה טובה, כמו למה אנחנו רואים סדרות כמו "Under The Dome" או איך זה שלא מייבאים לארץ בקבוקים גדולים של ד"ר פפר. מסתבר שאנחנו פשוט חייבים ללמוד לחיות גם עם תשובות בלתי מספקות. בעולם המחשבים נאלצנו במשך שנים לחיות עם השאלה איך זה שאין לפטופ במחיר הגיוני שמתאים גם לגיימינג. ואכן, עד לפני חודש לא יכולנו לדמיין אחד כזה. נכון שהיו מחשבים ששווקו ככאלה, למרות שלא היה להם שום סיכוי להריץ משחקים חדשים באיכות נורמלית, ואלה שכן עלו כמו כליה. אבל בחודש האחרון יצאו לשוק שלושה מחשבים ניידים, ששניים מהם כבר הגיעו לארץ ובהחלט עונים על הציפיות:

Lenovo IdeaPad Y510p

על פניו, מחשב הגיימרים החדש של לנובו, שהמחיר שלו בארץ נע סביב 5,000 ש"ח, לא נראה כמו מחשב שיכול לסחוב כל משחק. אבל למרות שהמחיר נמוך יחסית, המפרט שלו די מפנק וכולל מעבד i7 מהדור החדש – מה שאומר צריכת חשמל נמוכה וחיי סוללה ארוכים. בנוסף יש לו מקלדת מוארת ומשקל סביר של 2.8 ק"ג. נכון שמפרטים כאלה אפשר למצוא גם במחשבים יותר זולים, אבל מה שחשוב באמת זה כרטיס המסך. הלפטופ הזה מגיע עם 750M – שלבד לא יספיק ככל הנראה לרוב המשחקים, אך בשבועות הקרובים לנובו תוציא לשוק כרטיס מסך נשלף שיהיה אפשר לחבר למחשב עם הכרטיס הקיים ולהפוך אותו למפלצת גיימינג אמיתית.

מחיר נמוך יחסית. לנובו
מחיר נמוך יחסית. לנובו

MSI GS70 Stealth

זה כנראה הלפטופ הכי מסקרן שיצא כבר הרבה זמן בעיקר בגלל סיבה אחת – מדובר במחשב עם מסך של 17 אינץ' שגם שוקל פחות מ 2.5 ק"ג וגם דק בצורה מחשידה. המחשב הזה עוד לא הגיע לארץ, אבל עם כרטיס מסך מצוין כמו ה-Nvida 765M זה נראה כמו הפתרון הכי אלגנטי לגיימינג בדרכים שאפשר למצוא. רק קחו בחשבון שמביקורות ראשונות בעולם מדווחים שיש לו נטייה להתחמם ולבטרייה שלו נטייה למות מוקדם יותר מהמצופה, וסביר להניח שהמחיר שלו יהיה קרוב ל־10,000 ש"ח.

יקר ואלגנטי. MSI
יקר ואלגנטי. MSI

Asus G750JX

על פניו, לרכוש היום מחשב נייד ששוקל כמעט 5 ק"ג זה מעשה לא חכם בעליל, אבל המחשב הנייד של אסוס מסדרת Republic of Gamers הוא לפטופ הגיימינג הכי טוב שאפשר למצוא היום בארץ. במבט ראשון מדובר בנמר משחקים שכולל כרטיס מסך Nvidia770M שמריץ בלי שום בעיה כל משחק שתזרוק עליו. בנוסף, המחשב הזה מגיע עם משקפי תלת־ממד ומסך תומך – מה שמקפיץ את החוויה של המשחק בו לגבהים חדשים (גם אם לא מדובר בלוק שמומלץ להסתובב איתו בדרכים).

פורנו לגיימרים – צפו במשחק Call of duty: Black Ops 2 במחשב החדש של אסוס:

אזהרה: הלפטופ הזה עוצב בהשראת מטוס החמקן, מה ששם אותו בדרגת שלדון בסולם הגיקיות. המחיר שלו בארץ מתחיל מ־8,200 ש"ח ואפשר למצוא גם גרסה בסיסית יותר של הדגם בלי תלת־ממד ועם כרטיס מסך פחות טוב ב־6,500 ש"ח.

אז ככה אתם נראים – שיט שגיימרים אומרים לחברה שלהם: