איפה השפים אוכלים

איפה השפים סוגרים את הלילה?

לאן השפים הולכים כשהלילה יורד לדרינק אחרון? לקוקטייל באימפריאל, לבר האפל של הלוציפר, או פשוט למנזר, כמו כולנו

הוטל מונטיפיורי (צילום: שירן כרמל)
הוטל מונטיפיורי (צילום: שירן כרמל)

המנזר

"מי לא אוהב את המנזר?" – רוברט קלוגר

הגסטרו־פאב הנצחי והשמח של ליאור הר־גיל שוקק חיים 24/7 מאז 1992. בעל הבית שהוא גם שף מוכשר מכין מדי יום אוכל בלתי נשכח הכולל מאנצ'ים משובחים לצד מנות מיתולוגיות ומנות ספיישל, שעשויות באהבה ובהקפדה ומוצעות בתמחור הוגן. אין פה צילחות מפונפן ושאר גינונים, אלא תחושה של בית בלי בלבולי מוח. לכאן באים להשתכר מבירה טייבה צוננת או אלכוהול איכותי אחר במחיר מעולה, בשמלת נצנצים או בלוק יום כביסה, ותמיד מרגישים בנוח. אי של יציבות בעיר שלא מפסיקה להשתנות.
המנזר

אימפריאל

"הקוקטייל בר הטוב ביותר במזרח התיכון. מדוייק, אינטימי וחף ממניירות" – טום אביב

ספינת האם של הקבוצה שמאז שפתחה את הבר הקטן בלובי של מלון אימפריאל כבר הספיקה לפתוח עוד כמה ספוטים מוצלחים בעיר. לונה פארק זוהר ומסחרר של קוקטיילים מוקפדים, שביקר לאורך השנים ברשימות בינלאומיות של הברים הטובים בעולם. בתפריט: חוויה ייחודית הכוללת דרכי הגשה מפתיעות וחומרי גלם מעולים, אלכוהול איכותי ותמציות של פירות שמוכנות במקום, ולא שכחנו את הברמנים המקצוענים שמעניקים שירות הכוונה מדויק להתאמת המשקה המושלם. מספר מנות בר אלגנטיות באוריינטציה אסייתית משלימות את החוויה הבאמת לא שגרתית הזאת.
אימפריאל

מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

הוטל מונטיפיורי

"מוזיקה, שירות, אוכל בר מדוייק. אחרי שני דרינקים אתה כבר בבר פריזאי מזמן אחר" – אריק רוזנטל

כיסאות עור יוקרתיים, מפיות בד לבנות, כלים מלכותיים ועצי דקל שמקיפים את החלל גורמים למבקרים בבר המסעדה הזה לצלול למימד אחר, משהו מהסוג הקולוניאלי. החלל הנהדר אורז באופן מושלם את כל החבילה – דרינק, אוכל שמחבר בין אסיה לצרפת, שירות אדיב ומהוקצע, ואווירה שגורמת לליברמן את נתניהו להיראות כמו חלום רחוק. השף אביעד פלד אוהב להביא דגים מיוחדים ממוסי הדייג ולהכין מהם ספיישלים יפים ומדויקים. לא חשוב איזה ערב עבר עליכם, הוטל מונטיפיורי הוא המקום הבטוח שתמיד פתוח.
הוטל מונטיפיורי

לוציפר

"מוזיקת רוקנ'רול משובחת שאין בשום מקום אחר בעיר. סחי לא יבין זאת" – נתי מנשה, ויטרינה

הבר הדיאבולי אפלולי בדיוק במידה, כולל תמיד מוזיקה טובה של די.ג'ייז מתחלפים ומציג את גולת הכותרת שלו – מסך שמספק הצצה לחיים באלנבי באדיבות מצלמה שצופה אל הרחוב. הדגש במקום הוא על אלכוהול ושוב אלכוהול, ואם בכל זאת רוצים להכניס לפה אלמנט מוצק מזמינים ומקבלים עד למקום מושבכם פיתה מג׳סמינו הסמוך. בשבתות מגיע ממטבח הבסטה יוסי סוויד, ובאמתחתו חמש מנות בר אסייתיות מתחלפות. דווקא בגלל היעדרותן של חנפנות והתנחמדות – לוציפר לעולם לא מאכזב.
לוציפר, אלנבי 97 תל אביב, 6851666־03

עומדים על המים. צ'יקטי (צילום: בן קלמר)
עומדים על המים. צ'יקטי (צילום: בן קלמר)

נילוס

"בעדיפות לשעות השמחות שמאפשרות להשתלט על פינה טובה בבר הכי קולי בעיר ולא לזוז ממנה שעות"– אורי שביט

הרוח הנשית וחדוות האירוח התוססת של מורן אלון (ג'וז ולוז) ואלין לב־הר (קפה שלג) טוענת את הנילוס בווייב חינני שמצליח להיות קז'ואלי למרות האצולה שיושבת בו. החלל האינטימי עם המדרגות הלולייניות והתאורה העמומה מתאימים להפליא לדרינק של אמצע השבוע בלבוש לא מתאמץ – עם חברים, לבד או עם דייט. תפריט פשוט ובסיסי מציע כבד קצוץ גס עם טוסטונים, סלט תפוחי אדמה עם חזרת, מטיאס כבוש ומיני נשנושים. בתחום האלכוהול לא תמצאו קוקטיילים מתוחכמים אלא קלאסיקות: יינות, וריאציות על אניס ונוכחות מרשימה של וודקה, ג'ין וקמפרי, בדיוק מה שצריך כדי לגלוש מדרינק לדרינק – ואל תוך השעות הקטנות של הלילה.
נלוס, אלנבי 33 תל אביב, 6444627־03

צ'יקטי

"בגלל שאבי קאשי הוא כל עולמי ואוהד הוא הגבר הכי סקסי בעיר" – עינב אזגורי

הפינה הוונציאנית הכי שמחה בעיר מייצרת כבר חמש שנים מזטים איטלקיים בהשראת ברי היין השכונתיים בעיר התעלות. הנוהל: מתגודדים ליד הבר בעמידה וזוללים בידיים מנות קטנות ונפלאות פרי יצירתם של השפים מיכאל גרטופסקי ואוהד לוי. את כל הטוב הזה מלווה אבי קאשי, המייסד והרוח החיה של המקום, שרוקח על הבר קוקטיילים נפלאים ומוזג מיני שׁכר עם נשמה איטלקית תוססת. חוויית בר של מסעדה איטלקית עם הדרינקים והאוכל הכי טובים שתוכלו לבקש.
צ'יקטי

השפים שהשתתפו בפרויקט: אדם זיו, אבי ביטון, אבי קונפורטי, אביב משה, אביבית פריאל, אוראל קמחי, אורי נבון, אורי שביט, אורי שפט, אידית פדידה, אייל לביא, שי קיצ'ס, אילון אמיר, אילן גרוסי, איתן טרבלוס, אלדד שמואלי, אליאב גולדנברג, אסי לוי, אסף גרניט, אסף דוקטור, אסף זילברשטיין, אסף שנער, ארז קומרובסקי, ארי ירזין, אריק דרחני, אריק רוזנטל, בינו גבסו, בנצי ארבל, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, גולן גורפינקל, גיא גמזו, גיא מלכה, דיוויד פרנקל, דן זוארץ, הדיי עפאים, הראל זכאים, ויקטור גלוגר, זוזו חנא, חוסאם עבאס, חיים כהן, חנוך שכטר, טום אביב, יאיר יוספי, יהונתן בורוביץ, יהלומה לוי, יובל בן נריה, יוגב ירוס, יונתן רושפלד, יוסי שטרית, יוסף שטרית, יורם ניצן, יזהר סהר, יניר גרין, ירון קסטנבאום, יריב ברונשטיין, יריב מלילי, ליאור הדס, ליאור הרגיל, מאיר אדוני, מאיר דנון, מוטי טיטמן, מושיקו גמליאלי, מיכאל גרטופסקי, מיקי שמו, מרב ברזילי, נוף עתאמנה, ניר ויימן, ניר צוק, נתי מנשה, נתי שפריר, עומאר עלוואן, עומר מילר, עזרא קדם, עידו פיינר, עידן פיינברג, עינב אזגורי, עינב ברמן, עמוס שיאון, ענר בן רפאל, ערן שוורצברד, ערן שרויטמן, צחי בוקששתר, קובי בכר, קרן קדוש, רונן סקינזיס, רועי ענתבי, רז רהב, רימה אולברה, רמה בן צבי, רן שמואלי, שאול בן אדרת, שחף שבתאי, שיראל ברגר, שלום קדוש, שניר אנג סלע, שרון כהן, שרי אנסקי, תומר אגאי, תומר טל, תמר כהן צדק