נער הפלא של עולם הבשר זולל פיצות של מגזינו

עידו בטצייג וחברים (צילום: יאיר שגיא)
עידו בטצייג וחברים (צילום: יאיר שגיא)

"איפה השפים אוכלים", מדור בו שפים ומסעדנים מרימים למסעדות ולמנות האהובות עליהם ושורדים את המשבר יחד. והשבוע: עידו בטצייג שבגיל 18 וקצת הספיק לפתוח מסעדת בשרים, קצביה ושירות משלוחים. הוא מנבא חודש ראשון של טירוף כשהמסעדות ישובו

27 בינואר 2021

 

איפה השפים אוכלים \\ עידו בטצייג זולל פיצות של מגזינו

"אני מזמין משלוחים בערך ארבע פעמים ביום. עד עכשיו גרתי במלון ולא היה לי בכלל מטבח. עכשיו עברתי לדירה שכורה ויש גבול כמה סטייקים אפשר לאכול", צוחק עידו בטצייג, בעלי מסעדת הבשר IDO'S. "את רוב המשלוחים אני מזמין ממגזינו, בעיקר פיצה, כל פעם בטעם אחר. הבצק מדהים והביס מושלם". את הקביעה הוא מבסס על פיצות שטעם באיטליה ובארצות הברית, ואיכות המשלוח מחזירה אותו לתפריט של מגזינו שוב ושוב. מלבד פיצות מחמיא בטצייג למנות הפסטה ולקינוחים. "אני פחות איש של מתוקים אבל כשצריך לשלוח מתנה אני תמיד מזמין פאי פקאן מהקונדיטוריה של מגזינו".

בחזרה לירת הפשע. פיצה במגזינו (צילום: Lielle Sand)
בחזרה לירת הפשע. פיצה במגזינו (צילום: Lielle Sand)

בגיל 18 וקצת, בטצייג הוא פרסונה משופשפת בתחום האירוח. בשלב שבו בני נוער מתלבטים באיזו מגמה לבחור הוא כבר ניהל עסק מצליח של ארוחות קרניבורים בווילה שנשכרה במיוחד לשם כך בבנימינה. באוגוסט האחרון, כשביבי הרשה לעם ישראל לחזור לבלות, הוא פתח את Ido's. השמועה על הילד שהקים ללא עזרת ההורים מסעדת בשרים עוד לא הספיקה לעמוד למבחן וזמן קצר אחר כך הגיע הסגר השני.

"התלבטתי אם לברוח למיקונוס או להישאר ולנסות לעשות משהו. פרסמתי פוסט שנשארה לי טונה וחצי בשר, והוא הגיע ל־150 אלף איש. תוך יומיים כל הבשר נגמר". מעודד מההצלחה החליט בטצייג להתאים את העסק למצב והסב את המסעדה לקצביה. הוא יצר מערך משלוחים במוניות, וכשהביקוש גבר והתפשט אל מחוץ לעיר שכר משאיות קירור והחל להפיץ את הבשר בכל הארץ. תחת המותג Ido`s bbq&smoked meat  הוא מוכר בכל חודש טונה וחצי אסאדו, אנטריקוט, סינטה ופילה במשקל חצי טונה מכל סוג ו־600 קילו המבורגרים. בסוף הסגר השני נפתחה המסעדה למשלוחים. "שקלנו אם לסגור עד סוף הקורונה אבל החוכמה היא לא להשאיר את הראש מעל למים אלא להרוויח", הוא מסביר.

איפה השפים אוכלים: תומר אגאי מרים לטבית של קומרובסקי
איפה השפים אוכלים: טום אביב חולם על הקלצונה של חבשוק

חבירה לוולט הניבה כ־150 משלוחים ביום של המבורגרים, אסאדו מעושן, ספייריבס טלה, סטייקים ועוד. לפני כחודש ערכו משרד הבריאות והשירות הווטרינרי העירוני ביקורת במסעדה, שבה נמצאו ליקויים תברואתיים חריפים ומוצרי בשר פגי תוקף. כתוצאה מכך הושמדו 45 ק"ג בשר. "אכן נמצא במסעדה בשר פג תוקף במקרר ההחזרות, כפי שכל חנות מחזירה לספקים שלה מוצרים", הוא אומר. "מדובר בבשר שלא נמכר מכיוון שלא עמד בסטנדרטים הגבוהים של המסעדה ולכן המתין לאיסוף על ידי הספק. עידו'ס תמשיך לספק את הבשר הטוב ביותר בישראל ללקוחות שלה ולעולם לא נסכים להתפשר על איכות המוצרים ולא נמכור מוצרים שלא אושרו על ידי טכנולוג המזון שמלווה את המסעדה".

מבטיח לשמור על הסטנדרט. IDO'S (צילום: מעיין קריסי)
מבטיח לשמור על הסטנדרט. IDO'S (צילום: מעיין קריסי)

כמסעדן משופשף וללא קשר לגילו הביולוגי, בטצייג מוביל את העסק לבדו. "הקורונה לימדה אותי שצריך לדעת להתחדש ולא להישאר במקום. להוציא לפועל מחשבות מהרגע להרגע". את הסגר הוא מנצל לחיפוש לוקיישן במרכז העיר למסעדה נוספת, ונכס נוסף למגה־מעדנייה שמתוכננת להיפתח בעוד חודשיים. "אני רוצה לפתוח מקום שתהיה בו מעדניית כריכי בשר מעושן, קצבייה, מוצרי מדף כולל ליין רטבים שפיתחתי, חנות יין ואלכוהול – הכול מכול וכל הדברים הכי טובים שיש".

איך תיראה לדעתך הסצנה כשהקורונה תסתיים?
"זו שאלת מיליון דולר. בחודש הראשון אני מאמין שיהיה לחץ כתוצאה משילוב של הושבה ומשלוחים. מסעדות שלא הפעילו משלוחים קודם לכן גילו את האופציה הזו ולא יוותרו עליה. גם אם פעילות המשלוחים תרד ב־50 אחוז והמסעדה תפעל בצורה מלאה, סך כל התפוסה יהיה 150 אחוז. אחרי חודש אני מאמין שהלחץ ירד אבל רק קצת, כי הביקוש יגדל ומסעדות רבות נסגרו".