הנקמה על חשבוננו

"ראש העיר, רון חולדאי, כך מצטייר, נוקם נקמה קטנונית בזמיר והראל על שהעזו להתמודד". דעה

ישיבת מועצת העיר הראשונה (צילום: שלומי יוסף)
ישיבת מועצת העיר הראשונה (צילום: שלומי יוסף)
11 בדצמבר 2018

 

הדיל של רון חולדאי עם הבוחר התל אביבי בבחירות האחרונות היה בסיסי: אתם תיתנו לי להמשיך ואני אשמור על תל אביב ליברלית ודמוקרטית. שביעות הרצון הנרחבת מחולדאי בצפון ובמרכז העיר העידה כי רבים מאמינים שזה דיל טוב. יש איתו רק בעיה אחת – ראש העיר פותח את הקדנציה החמישית שלו עם קואליציה משונה מאוד. מי שתמכו בו בישיבות המועצה הראשונות הם דווקא חברי המועצה ארנון גלעדי ושלמה מסלאווי הזכורים לשמצה מהקמפיינים הגזעניים שלהם, עם אנשי הבית היהודי ויהדות התורה, כשרק ש"ס חסרה כדי להשלים ברית דתית לאומית מהסיוטים של מצביעי חולדאי.

>> דעה: ספוטיפיי היא מלכודת דבש

קולות הבוחרים בעיר מציירים תמונה הפוכה של רצונם: קואליציה של 24 חברי מועצה מתוך 31, הכוללת את רשימותיהם של חולדאי, זמיר והראל (17 מושבים), עם מרצ והחילונים הירוקים בתוספת סיעות היחיד של יאפא ויש עתיד. זה מושלם על הנייר. אבל הפוליטיקה המוניציפלית מלוכלכת יותר מנייר.

חולדאי בישיבת מועצת העיר הראשונה (צילום: שלומי יוסף)
חולדאי בישיבת מועצת העיר הראשונה (צילום: שלומי יוסף)

ראש העיר, כך מצטייר, נוקם נקמה קטנונית בזמיר והראל על שהעזו להתמודד. רוב במועצה יהיה לו גם בלעדיהם, עם צירופן הכמעט ודאי של ש"ס ומרצ החלשות. נכון לשלב זה הוא לא טורח לנהל מולם משא ומתן של ממש, אם מתוך תאווה אמיתית לייבש אותם באופוזיציה ואם במטרה לצמצם את כוחם וסמכויותיהם בניהול העיר. שתי האפשרויות הן הפרה של הבטחת הבחירות היחידה של חולדאי. דרך נאה להתחיל קדנציה.